Rölantide dengesizlik ben çekişte düşüş

Katılım
23 Haz 2019
Mesajlar
10
Tepki puanı
4
Konum
Amasya
Aracınız
Civic FD6 2008
Selamlar yeni aracım Civic fd6 nın bir sorunu üzerine siteye üye oldum. Aracım 2008 LPG li civic. Alalı bir ay oldu ancak bir hayli masraf yaptım masraflarım git gide büyüyecek gibi.umarım siz değerli kardeşlerimden abilerimden alacağım yardım Benim içimi rahatlar.
Gelelim mevzuya. Amasya Merzifon’dan yazıyorum bu arada.
Arac yeni aldığım için bakım yaptırmak istedim ve yağ filtre değişiminde usta sübap ayarını da yapalım dedi. Eyvallah dedik.ayrıca bujiler de değişti nasıl oluyorsa araçtan Toyota corolla bujisi çıkmıs ustanın dediğine göre. Neyse Aracı özel servisten aldıktan bir hafta sonra bobin arızası verdi gaz yememe sorunu çekişte düşüş oldu bobin değişti. Değişirken diğer bobinler de arıza yapar komple değişelim dedi ancak maddi durumdan dolayı tekini değiştim. Düzelir gibi oldu rolanti sonra gaz ayarı yaptır dedi usta gazıcya gittim Lovato marka tüp. Ayar yaptı ancak ECU da arızalı dedi araç benzinde iken rutin ancak gazda tekleme yapıyordu. ECU değişimi de oldu. Gaz enjektörü de 2 tanesinden akış olmadığınıda söyledi 450 lira değişirsen dedi tabi malum ertelemek zorunda kaldım. Bir hafta sonra seyir halinde iken yine gaz yememe sorunu oldu ancak Benzine alınca da yemiyordu il dışında bir sanayiye gitmek zorunda kaldım orası da bobin arızası dedi yanımdaki yedek bobini değiştik rolanti benzinde düzgün gazda tekleme yaptı gazı iptal etti “usta” benzine bin gazcı gaz ayarı yapsın dedi neyse düştüm yola yine baktım benzinde yine yığılma gaz yememe bağırdığı kadar gitmeme sorunu var. Kendimi yine başka bir ilde sanayiye atmak zorunda kaldım.orda baktık ki sübap ayarları sıkı olmuş.sente ile ayarladı benzinde araba canavar oldu yazılım olarak da değerler sıfırlandı bilgisayarda ben aracı bir süre benzinde kullanmam gerektiği söylendi tekrar kalibrasyon değerleri ölçülüp gaz ayarı olacaktı. Araç bu sübap ayarından sonra resmen canavardı ve en son gaz ayarına gidildi. Gazda araç 5 dk çalıştı ancak gazdaki tekleme gaz yememe yine aynıydı geri benzine aldık çünkü benzinde canavardı.ama o da ne gazda çalışmasından sonra benzinde de bana günlerdir yaşattığı sıkıntılı hale geri dönmüştü araba gaza geç tepki veriyor rolanti de dalgalanma oluyor ve araçta inanılmaz hantallaşmak olmustu. Kısacası demem o ki bu araba sübap ayarından sonra benzinde canavar iken kısa süre gazda çalışmasından sonra neden benzindeki ayarlarını da bozmuş olabilir ?
Çok uzun oldu hakkınızı helal edin malum uykuları kaçıran mevzular bunlar.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Öncelikle bu kadar sorunlu bir araç hakkında yeterli bilgi sahibi değilseniz ve aracın geçmişi hakkında da bilginiz yoksa keşke bu kadar uğraşmayıp direk aracı iade etseydiniz.
Honda markalı araçlar genelde oldukça dayanıklıdır ancak ORJINAL PARÇA ve DOĞRU MONTAJ ile.
Anlattıklarınıza göre LPG tesisatında aracın rutin çalışmasına zarar veren bir durum var, bağlantılarda yada ayarlarda ciddi bir düzensizlik mevcut.
Belki LPGden manifolda giren tesisat yapısındaki basit bir hava kaçağıda bu duruma neden oluyor olabilir. İyi bir LPGcinin komple tesisatı incelemesi hatta yenilemesi gerekebilir.
Su makaleyi bir okumanızı tavsiye ederim,
 
Katılım
23 Haz 2019
Mesajlar
10
Tepki puanı
4
Konum
Amasya
Aracınız
Civic FD6 2008
Öncelikle bu kadar sorunlu bir araç hakkında yeterli bilgi sahibi değilseniz ve aracın geçmişi hakkında da bilginiz yoksa keşke bu kadar uğraşmayıp direk aracı iade etseydiniz.
Honda markalı araçlar genelde oldukça dayanıklıdır ancak ORJINAL PARÇA ve DOĞRU MONTAJ ile.
Anlattıklarınıza göre LPG tesisatında aracın rutin çalışmasına zarar veren bir durum var, bağlantılarda yada ayarlarda ciddi bir düzensizlik mevcut.
Belki LPGden manifolda giren tesisat yapısındaki basit bir hava kaçağıda bu duruma neden oluyor olabilir. İyi bir LPGcinin komple tesisatı incelemesi hatta yenilemesi gerekebilir.
Su makaleyi bir okumanızı tavsiye ederim,

İlginiz için teşekkür ederim. Aldığıma alacağıma pişman oldum ancak iş işten geçti. Yaptırıp binmek zorundayım artık.çorum meroto yetkili servise geldim bugün. Üzerindeki yan sanayi bobinler değişti orjinalin çıkması takıldı orjinaline tanesine 1000 lira istiyorlar. Neyse akım kalibrasyon değerleri vs çok karışıkmış bobinlerden dolayı şuan olması gerektiği gibi olmuş araç bakalım deneyeceğiz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Denedim.rölanti düzelmiş çekişte bir iyileşme yok. Ayrıca motordan gelmeye başladım sanırım ince ince bir ses bilye sürter gibi


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
V kayışında rulmanlar var. İyi dinlemek lazım. Bana göre sizin araç komple genel bakım istiyor. Sizden öncekiler sadece binmiş o kadar. Ne uğraşacan sat gitsin mantığı gibi.
Benim fikrim. Honda ustası ile birlikte benzinde kullanarak motoru düzeltin. Motor düzgün olmadan lpg ustasıda tam birşey yapamaz. Sonra hangi marka lpg var ise ondan iyi anlayan bir usta ile genel olarak sisteme baksın. Bu ustalarınız sabit olsun. Ardından kafanız rahat olur. Bu işte sabırlı olmalısınız.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
23 Haz 2019
Mesajlar
10
Tepki puanı
4
Konum
Amasya
Aracınız
Civic FD6 2008
V kayışında rulmanlar var. İyi dinlemek lazım. Bana göre sizin araç komple genel bakım istiyor. Sizden öncekiler sadece binmiş o kadar. Ne uğraşacan sat gitsin mantığı gibi.
Benim fikrim. Honda ustası ile birlikte benzinde kullanarak motoru düzeltin. Motor düzgün olmadan lpg ustasıda tam birşey yapamaz. Sonra hangi marka lpg var ise ondan iyi anlayan bir usta ile genel olarak sisteme baksın. Bu ustalarınız sabit olsun. Ardından kafanız rahat olur. Bu işte sabırlı olmalısınız.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.

Evet tıpkı Rulman sesine benziyor ancak usta kesinlikle motorda değil ses dedi aracı lifte aldı kronik direksiyon kutun bozuk dedi ve lastik yanaklarında aşınma var dedi. Motor şuan saat gibi diyor ben sanırım psikolojik olarak gerçekten bir aydır yıprandığım için hata arıyorum araçta. Bin git dedi bana Çorum’dan yozgata kadar gittim bi sıkıntı yok gibi sanki ama ne zaman aha şimdi oldu desem basıma bir iş geliyor. Gaz için ise Yozgat’tan dönüşte uğra gaza geçelim dedi. Motor şuan fabrika değerlerini veriyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Evet tıpkı Rulman sesine benziyor ancak usta kesinlikle motorda değil ses dedi aracı lifte aldı kronik direksiyon kutun bozuk dedi ve lastik yanaklarında aşınma var dedi. Motor şuan saat gibi diyor ben sanırım psikolojik olarak gerçekten bir aydır yıprandığım için hata arıyorum araçta. Bin git dedi bana Çorum’dan yozgata kadar gittim bi sıkıntı yok gibi sanki ama ne zaman aha şimdi oldu desem basıma bir iş geliyor. Gaz için ise Yozgat’tan dönüşte uğra gaza geçelim dedi. Motor şuan fabrika değerlerini veriyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Biraz benzinde binin içinize sindiğinde lpg işi başlar. Ben bir arkadaşımın Fd6'sını tamircime götürdüm. Rulman sesi gibi bir ses vardı. Değiştirmeye gerek varmı dedim. Şimdi ses çok az. Acil değil ses artsın sonra değiştiririz dedi. Steteskop ile dinledik iyi mi.
Birde araç üstünde ne kadar çok hassas olursanız. Beklentiniz artar en ufak şeylerde aleminizde büyür sıkıntı yaşarsınız. Sıfır aracın bile yolda kalma olasılığı vardır. Bindiğiniz aracı iyi tanıyın kronik problemlerini bilin. Bununla ilgili toplu konular mevcut. Bakımlarını güzelce yapın sonra Tevekkeltüallellah diyip yola çıkın. Kendinize zulmetmeyin. Keyifli sürüşler dilerim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
23 Haz 2019
Mesajlar
10
Tepki puanı
4
Konum
Amasya
Aracınız
Civic FD6 2008
Biraz benzinde binin içinize sindiğinde lpg işi başlar. Ben bir arkadaşımın Fd6'sını tamircime götürdüm. Rulman sesi gibi bir ses vardı. Değiştirmeye gerek varmı dedim. Şimdi ses çok az. Acil değil ses artsın sonra değiştiririz dedi. Steteskop ile dinledik iyi mi.
Birde araç üstünde ne kadar çok hassas olursanız. Beklentiniz artar en ufak şeylerde aleminizde büyür sıkıntı yaşarsınız. Sıfır aracın bile yolda kalma olasılığı vardır. Bindiğiniz aracı iyi tanıyın kronik problemlerini bilin. Bununla ilgili toplu konular mevcut. Bakımlarını güzelce yapın sonra Tevekkeltüallellah diyip yola çıkın. Kendinize zulmetmeyin. Keyifli sürüşler dilerim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.

Allah razı olsun hocam. Bakalım Şuan şehir içi içime su serpildi ama Cumartesi gaza geçeceğiz Pazar günü de Antalya’ya yola çıkcam yaklaşık bin km yol yapacağım.Allah yardımcım olsun tek olsan neyse yolda ama aile ile çıkınca insan düşünüyor ya dağ başında kalırsak diye. Şimdi motordan ziyade lastikleri düşünüyorum değişsem mi diye.masrafım algı vergi derken 5 bine yaklaştı. İki lastik nerden baksan 500 lira balansa gir çık maliyet hep bir de gazcı masrafı var. Hepsinden daha önemlisi Cumartesi gaza geçer ve araç yine saçmalarsa ben yola çıkamazsam iş uzarsa... Allah büyük


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Allah razı olsun hocam. Bakalım Şuan şehir içi içime su serpildi ama Cumartesi gaza geçeceğiz Pazar günü de Antalya’ya yola çıkcam yaklaşık bin km yol yapacağım.Allah yardımcım olsun tek olsan neyse yolda ama aile ile çıkınca insan düşünüyor ya dağ başında kalırsak diye. Şimdi motordan ziyade lastikleri düşünüyorum değişsem mi diye.masrafım algı vergi derken 5 bine yaklaştı. İki lastik nerden baksan 500 lira balansa gir çık maliyet hep bir de gazcı masrafı var. Hepsinden daha önemlisi Cumartesi gaza geçer ve araç yine saçmalarsa ben yola çıkamazsam iş uzarsa... Allah büyük


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Evet uzun yol ve aile olunca insan düşünmeden edemiyor. Lastikler için üretim tarihi, çatlamalar, diş aralığına bakın. Çatlama çoksa lastik bayatlamıştır. İş yapmaz. Rot ayarınızda bozuk ise lastikler biçimsiz aşınır. Yakıtı arttırır. Lastikciye gidin birde o baksın. Uzun yola gideceğinizi söylersiniz.
LPG için ise mutlaka bakmak lazım. Usta ile beraber test sürüşü yapın. Bunlar yola çıkmadan yapılabilecek tedbirler. Kolay gelsin.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Geri
Üst