rotbaşı boşluğu

Katılım
24 Ara 2014
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
arkadaşlar rotbaşı boşluğunun ne gibi bir belirtisi var. benım araba virajlarda kasis ve çukurlardan geçerken altımdan cıkacak gibi oluyor ve direksiyonda atıyor ama normal yolda´hic bir sorun yok.Bir de hangi rotbaşı markasını önerirsiniz
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,861
Tepki puanı
1,988
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
arkadaşlar rotbaşı boşluğunun ne gibi bir belirtisi var. benım araba virajlarda kasis ve çukurlardan geçerken altımdan cıkacak gibi oluyor ve direksiyonda atıyor ama normal yolda´hic bir sorun yok.Bir de hangi rotbaşı markasını önerirsiniz
Araç detaylarını paylaşır mısınız?
 

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
14,861
Tepki puanı
1,988
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Problemi hiç ustaya gösterdiniz mi, bu sizin öngörünüz mü?
Problem rot haricinde direksiyon kutusu veya alt takımdan da kaynaklanıyor olabilir.
Rot ile ilgili aşağıdaki bilgiler yol gösterici olabilir.


Rotlar direksiyonu çevirdiğinizde oluşan hareketi tekerlere ileten parçalardır. Bu sistem rot başı / rotil ve rotu direksiyon merkezine bağlayan rot kollarından oluşan bir sistemdir. Rotlarda boşluk oluştuğunda direksiyon hakimiyetiniz zayıflar. Direksiyondada hafif bir boşluk oluşur. Araç yüksek hızlarda ilerlerken rot başının kesilmesi kazalara neden olabilir. Bu nedenle rotlardaki boşluğu ciddiye almalısınız. Bir levye ile rot kollarını zorlayarak rotlardaki boşluklardan emin olabilirsiniz. Böyle bir imkan bulamazsanız ön tekerleri kriko ile teker teker kaldırın ve sağa sola sallayın. Direksiyon hareket etmediği halde tekerlerde bir boşluk varsa rotillerde boşluk olabileceğinden şüphelenebilirsiniz. Direksiyon merkezi arızalarıda benzer sonuçlar verebilir.Tekerler çeşitli açılarla akslara bağlanır. Burada amaç virajlarda ,dönüşlerde aracın yol tutuşunu artırmaktır. Bu açılardan tekerin dikey eksenle yaptığı açıyı (toe-in açısı) rotillerden yaparız.

Yeni nesil çoğu araçta teker başına 2 rotil bulunur (alt ve üst rotiller).

Rotillerde arıza olması ,rot ayarının olmaması akslarınızada zarar verecektir. Rot ayarı olmayan araçlar yüksek hızlarda yolda kalmakta zorlanır ve gezelerler. Düz yolda direksiyon bırakıldığında araç sağa yada sola çeker. Bazen direksiyonda titremeler olur. Bu titremeler balans ayarı kaçıklığında olduğu gibi 100-110 km/saat hız bandı aşıldığında geçmeyen titremelerdir.
 
Üst