Sarı motor yağı lambası sürekli yanıp sönüyor

Katılım
16 Eki 2017
Mesajlar
63
Tepki puanı
3
Konum
Muş
Aracınız
Arkadaşlar aracım 2011 Premium Otomatik vites..Aracımda sarı motor yağı lambası ( yağ seviye) sürekli yanıp sönüyor..Motor yağının seviyesinde sıkıntı yok..Ustalar yağ sensöründe falan sıkıntı olabilir dediler ama kontrol ettirmedim..Hem kullanıcı olarak hem de motor konusunda acemi olduğum için yardımlarınızı bekliyorum..Bu sorunu yaşayan oldu mu daha önce? Çözümü nedir arkadaşlar? Teşekkürler..
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Cevap için teşekkürler hocam.
Araç biraz bekleyip dinlenince arıza teşhiste hata görünmedi. Anlaşıldı ki bizim araçlar zora gelmiyor :)
Hocam sert kullanım derken nasıl bir kullanmaydi biraz anlatabilirmisiniz?

Ben nerdeyse 3-4 güne bir 5000 devir üstüne 15 dk.ye yakın yokuş yukarı hızlanarak kullanirdim ve 170bindeki araçta bu tarz hiç sorunla karşılaşmadım. İşin kötüsü araçta sorun olmadıkça daha da devir çevirmek isterdim ?

Bence Civiclerin motoru ortalamaya göre devirli kullanıma gayet dayanıklı, ama yaşlanan parçalarında zamanla arızaya daha yatkın olmasını da beklerim.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Hocam sert kullanım derken nasıl bir kullanmaydi biraz anlatabilirmisiniz?

Ben nerdeyse 3-4 güne bir 5000 devir üstüne 15 dk.ye yakın yokuş yukarı hızlanarak kullanirdim ve 170bindeki araçta bu tarz hiç sorunla karşılaşmadım. İşin kötüsü araçta sorun olmadıkça daha da devir çevirmek isterdim ?

Bence Civiclerin motoru ortalamaya göre devirli kullanıma gayet dayanıklı, ama yaşlanan parçalarında zamanla arızaya daha yatkın olmasını da beklerim.
Hocam ben 160-170 sürdüm klima açıktı devir 5-6 bin seviyesindeydi. Hastaneye yetişmem gerekiyordu. Yoksa 90-100 geçmem :)
Bu sefer yağ değişimini Shell helix ultra ile yapmıştım. Onun etkisi olabilir diye düşünüyorum. Motul kullanırken hiç böyle bir sorun yaşamadım.
Bir de mann filtre yerine bu değişimi filtron ile yapmıştım. Belki de bu hususlardan kaynaklanmış olabilir mi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam ben 160-170 sürdüm klima açıktı devir 5-6 bin seviyesindeydi. Hastaneye yetişmem gerekiyordu. Yoksa 90-100 geçmem :)
Bu sefer yağ değişimini Shell helix ultra ile yapmıştım. Onun etkisi olabilir diye düşünüyorum. Motul kullanırken hiç böyle bir sorun yaşamadım.
Bir de mann filtre yerine bu değişimi filtron ile yapmıştım. Belki de bu hususlardan kaynaklanmış olabilir mi
Olmaması lazım diye düşünüyorum, normalde Shell'in yağları da kaliteli, Filtronunda kötü filtre olduğunu düşünmüyorum.
Aracı kullandığınız yol güzergahı çok inişli çıkışlımiydi?
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Olmaması lazım diye düşünüyorum, normalde Shell'in yağları da kaliteli, Filtronunda kötü filtre olduğunu düşünmüyorum.
Aracı kullandığınız yol güzergahı çok inişli çıkışlımiydi?
Ara ara iniş çıkışlar var ama çok ta eğimli değil hocam.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ara ara iniş çıkışlar var ama çok ta eğimli değil hocam.
Anladım, çok dik ve çapraz iniş çıkışlı bir yolda hızlı sürmem sonrası FB7de de ‘Check Engine Oil Level’ uyarısı çıkmıştı, o günün akşamında arızayı sildikten sonra şimdilik tekrarlamadı, muhtemelen yağ fazla hızlı yön değiştirdiği için anlık karterdeki seviye çok düşük ve yüksek olarak algılandığı için olmuştu. Sizde de böyle bir durum olabilir diye sordum.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Anladım, çok dik ve çapraz iniş çıkışlı bir yolda hızlı sürmem sonrası FB7de de ‘Check Engine Oil Level’ uyarısı çıkmıştı, o günün akşamında arızayı sildikten sonra şimdilik tekrarlamadı, muhtemelen yağ fazla hızlı yön değiştirdiği için anlık karterdeki seviye çok düşük ve yüksek olarak algılandığı için olmuştu. Sizde de böyle bir durum olabilir diye sordum.
Yolda ani çökme tarzı değişimler olduğu için araç çok yaylandı. Tabiri caizse hopladı diyeyim. Dediğiniz gibi olmuş olabilir. Öncesinde kısa süre yandığı olmuştu ve hata kodu vermemişti. Dün bir de hata kodu verince biraz tedirgin oldum. :)
 
Geri
Üst