Sıfır aldığım Civic aracımda fabrikasyon problem olduğu söylendi

Katılım
3 Tem 2021
Mesajlar
36
Tepki puanı
25
Konum
BATMAN
Aracınız
Civic FC5 2021
Merhaba arkadaşlar. bir sıkıntımı paylaşmak ve sizlerden yardım almak istiyorum. 5 temmuz 2021 tarihinde 2 ay önce Hatay ilinden sıfır Honda civic ötv indirimli araç aldık. Bugün aracımı ekspertiz firmasına gösterdiğimde ön kaputun boya değerleri 140 mikron üstü çıktı. normal değerleri 120 nin altında olması gerekiyormuş. Ayrıca kaputun altındaki vidaların boyalı ve kaputun fabrikada sök tak yapıldığı söylendi. bayii yi aradığımda kendilerine fabrikadan aracın gelir gelmez bize satıldığını, bayiide kesinlikle kaputa bir işlem yapılmadığı ve kendilerine gelen araçların test edildikten sonra satıldığını, müşterilere kesinlikle ayıplı mal satılamayacağı söylendi.

Sorum; fabrikada araçlara böyle bir işlem yapılabiliyor mu, (ekspertiz firması kaputun orijinal fabrıkasyon olduğunu söyledi) ayrıca ön kaputun boya değerlerinin yüksek çıkması normal mi?
Mahkemeye verme aşamasına geçersek hangi yolları izlemem lazım?
şimdiden çok teşekkür ediyorum.
 

Ekli dosyalar

  • 9bb5ae35-3c46-46ee-9e40-fb7c7387e904.jpg
    9bb5ae35-3c46-46ee-9e40-fb7c7387e904.jpg
    69 KB · Görüntüleme: 277
  • 65961fb6-78b6-4029-b5df-e7bdf1587583.jpg
    65961fb6-78b6-4029-b5df-e7bdf1587583.jpg
    64.1 KB · Görüntüleme: 277
  • 46358510-a665-4eb6-a1e5-6f736be57574.jpg
    46358510-a665-4eb6-a1e5-6f736be57574.jpg
    98.8 KB · Görüntüleme: 270
  • ccc945ea-5769-4f15-ad63-c3b06214f6cf.jpg
    ccc945ea-5769-4f15-ad63-c3b06214f6cf.jpg
    90.1 KB · Görüntüleme: 268
  • e1413b20-0e81-47c2-bd0a-9927b2ab52eb.jpg
    e1413b20-0e81-47c2-bd0a-9927b2ab52eb.jpg
    61.7 KB · Görüntüleme: 274
Katılım
23 Mar 2020
Mesajlar
39
Tepki puanı
20
Konum
Tunceli
Aracınız
Civic FC5 2020
Okudukça kendi aracımdan şüphe ettim.. Yakınımda bir ekspertiz olsa kesin götürür baktırırdım.. Geçmiş olsun inşallah emsal olabilecek bir karar çıkar.
 
Katılım
13 Nis 2022
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Sivas merkez
Ad Soyad
Fuat durak
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2020
Okudukça kendi aracımdan şüphe ettim.. Yakınımda bir ekspertiz olsa kesin götürür baktırırdım.. Geçmiş olsun inşallah emsal olabilecek bir karar çıkar.
Şaşkınız bizde müşteri hizmetleri ile görüştüm fabrikada kaput ayarı yapılmıştır diyor inşallah tekrar şikayette bulundum bakalım ne diyecekler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
kimse bana kızmasın, kimseyi üzmek istemem, benim bu olaya yorumum bir problem olmadığı yönünde, vidalar iki sefer sökülüp takıldı ise mutlaka altıköşe başlarında iz olur boyansa dahi bu izler belli olur, fotoğrafta o izleri göremedim ya fotoğraftan yada ışıktan veya iz yok orada, ayrıca kaput braketleri altındaki meges macunlar olduğu gibi sapasağlam duruyor

Şimdi en önemli yere geliyorum, 120 yada 140 mikron aslında ideal bir fabrika kaplaması değeri, sonradan boyanan kaporta parçaları genellikle 300-600 mikron arasında gelir, ilaveten aracın somun vida yüzeyleri, kaporta iç kısmında kalan braket, pres kesim kenarı, apgant büküm kıvrımı gibi parçalarda fabrika kaplaması dikkat çekecek düzeyde farklı mikron değerleri verir.

fabrika boyası aslında boya değildir, çıplak metalin üzerine önce gri çinko fosfat kaplama yapılır bu iş kaplama havuzunda ve anodized olarak yapılır yani kaplama havuzuna sokulan kaportaya eksi kutup, kaplama solüsyonuna ise artı kutup elektrik verilir ve metal yüzeye çinko fosfat solüsyonu yapışır. Bu kaplama öncesi yüzey hazırlığıdır aslında buna galvaniz kaplama yada astar boya diyorlar ama bu metotlar bundan 10 ve 20 sene öncesinde uygulanırdı, galvaniz yüksek ısı altında yapıldığı için metali çok yumuşatır, astar boya ise ömürsüzdür, artık fosfat kaplıyorlar. Bu işlemin üzerine ise aracın rengini veren boyası yani son yüzey kaplaması yapılır bu da fırın boya, yani aslında bir kaplama işlemidir

anot ve katot reaksiyonu ve kaplama kimyasalı ile yapılan kaplamada bile mikron değerleri mükemmel düzeyde eşit olmaz.

En son kat kaplama dediğim ise fabrikanın spreyleyerek uygulanan aracın olması gereken renginde yapılan ve daha sonra fırınlanarak çok sertleştirilen bir boya türü.

fabrika boyası değilde buna fabrika kaplaması diyorum ben, fabrika kaplamasının sonradan klasik yöntemle boyanmış kaporta boyasından farkı ise tinerle mazotla aseton ile silmenin mümkün olmamasıdır, sonradan kaporta boyacıda boyattığınız bir parça solventli çözücü kimyasallar ile kolayca oradan silinip alttaki orjinal kaplamaya kadar inilebilir.

140 ve 120 mikron arasındaki 20 mikron farkı bence gidip kataforez, fırın toz boya, çinko kaplama gibi işlemlerin yapıldığı iyi bir firmada görev yapan bir uzmana danışınız. 20 mikron farkın tamamen göz ardı edilebilir ve kabul edilebilir bir ölçü olduğunu size söyleyecektir.

Burada eleştirilmesi gereken kişiler ve kurumlar var, birincisi oto ekspertiz firması yada firmaları, ölçü aleti kullanma yeterlilikleri yok, akredite kurumlarca kalibrasyon sertifikası alınmış ölçüm cihazları asla ve asla kullanmıyorlar hepsi piyasadan tedarik edilen ucuz cihazler, kimse kusura bakmasın hassas bir ölçüm cihazı kullanmak çocuk oyuncağı değil, bakın sizlerin bile kafası karışıyor olay mahkemeye kadar taşınabiliyor

kibir gibi olmasın ama ticari araçlar için ana sanayi firmalarını besleyen bir otomotiv yan sanayi anonim şirketinde kalite kontrol vazifesini 16 yıldır yapıyorum, 20 mikron ile boyanın uygunsuz olduğunu tanımlamak gerçekten tam deli işi. Bu işin eğitimini ve sorumluluğunu bilen hiç kimse bu yanıltıcı kararı vermez

İlaveten Honda nın güncel modellerinde oldukça kötü bir kaporta boya işçiliği olduğunu söylemek istiyorum.
 
Katılım
28 Tem 2018
Mesajlar
400
Tepki puanı
430
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2017
kimse bana kızmasın, kimseyi üzmek istemem, benim bu olaya yorumum bir problem olmadığı yönünde, vidalar iki sefer sökülüp takıldı ise mutlaka altıköşe başlarında iz olur boyansa dahi bu izler belli olur, fotoğrafta o izleri göremedim ya fotoğraftan yada ışıktan veya iz yok orada, ayrıca kaput braketleri altındaki meges macunlar olduğu gibi sapasağlam duruyor

Şimdi en önemli yere geliyorum, 120 yada 140 mikron aslında ideal bir fabrika kaplaması değeri, sonradan boyanan kaporta parçaları genellikle 300-600 mikron arasında gelir, ilaveten aracın somun vida yüzeyleri, kaporta iç kısmında kalan braket, pres kesim kenarı, apgant büküm kıvrımı gibi parçalarda fabrika kaplaması dikkat çekecek düzeyde farklı mikron değerleri verir.

fabrika boyası aslında boya değildir, çıplak metalin üzerine önce gri çinko fosfat kaplama yapılır bu iş kaplama havuzunda ve anodized olarak yapılır yani kaplama havuzuna sokulan kaportaya eksi kutup, kaplama solüsyonuna ise artı kutup elektrik verilir ve metal yüzeye çinko fosfat solüsyonu yapışır. Bu kaplama öncesi yüzey hazırlığıdır aslında buna galvaniz kaplama yada astar boya diyorlar ama bu metotlar bundan 10 ve 20 sene öncesinde uygulanırdı, galvaniz yüksek ısı altında yapıldığı için metali çok yumuşatır, astar boya ise ömürsüzdür, artık fosfat kaplıyorlar. Bu işlemin üzerine ise aracın rengini veren boyası yani son yüzey kaplaması yapılır bu da fırın boya, yani aslında bir kaplama işlemidir

anot ve katot reaksiyonu ve kaplama kimyasalı ile yapılan kaplamada bile mikron değerleri mükemmel düzeyde eşit olmaz.

En son kat kaplama dediğim ise fabrikanın spreyleyerek uygulanan aracın olması gereken renginde yapılan ve daha sonra fırınlanarak çok sertleştirilen bir boya türü.

fabrika boyası değilde buna fabrika kaplaması diyorum ben, fabrika kaplamasının sonradan klasik yöntemle boyanmış kaporta boyasından farkı ise tinerle mazotla aseton ile silmenin mümkün olmamasıdır, sonradan kaporta boyacıda boyattığınız bir parça solventli çözücü kimyasallar ile kolayca oradan silinip alttaki orjinal kaplamaya kadar inilebilir.

140 ve 120 mikron arasındaki 20 mikron farkı bence gidip kataforez, fırın toz boya, çinko kaplama gibi işlemlerin yapıldığı iyi bir firmada görev yapan bir uzmana danışınız. 20 mikron farkın tamamen göz ardı edilebilir ve kabul edilebilir bir ölçü olduğunu size söyleyecektir.

Burada eleştirilmesi gereken kişiler ve kurumlar var, birincisi oto ekspertiz firması yada firmaları, ölçü aleti kullanma yeterlilikleri yok, akredite kurumlarca kalibrasyon sertifikası alınmış ölçüm cihazları asla ve asla kullanmıyorlar hepsi piyasadan tedarik edilen ucuz cihazler, kimse kusura bakmasın hassas bir ölçüm cihazı kullanmak çocuk oyuncağı değil, bakın sizlerin bile kafası karışıyor olay mahkemeye kadar taşınabiliyor

kibir gibi olmasın ama ticari araçlar için ana sanayi firmalarını besleyen bir otomotiv yan sanayi anonim şirketinde kalite kontrol vazifesini 16 yıldır yapıyorum, 20 mikron ile boyanın uygunsuz olduğunu tanımlamak gerçekten tam deli işi. Bu işin eğitimini ve sorumluluğunu bilen hiç kimse bu yanıltıcı kararı vermez

İlaveten Honda nın güncel modellerinde oldukça kötü bir kaporta boya işçiliği olduğunu söylemek istiyorum.
boya konusundaki teknik bilgi için teşekkürler. anladığım bir konu değil ancak bizim civiclerde sizin tabirinizle hondanın güncel modellerinde boya yok ki işçiliği olsun. adamlar araca boyayı parfüm sıkar gibi iki fıs fıs yapıp fabrikadan çıkarmışlar. kaputa her ay düzenli rötuş yapıyorum taş izleri için.
 
Geri
Üst