Sola eğimli yolda direksiyonun kendiliğinden hafif sola dönmesi-Rot ayarı bozukluğu

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Araç 2013 FB7.
Ailedeki FB7yi sık kullanmadığım için geçen yıl farkettiğim ancak ailede benim dışında kimsenin umursamadığı, halen de sorun mu değil mi emin olmadığım bir husus var, tecrübesi olanlar paylaşım yaparsa sevinirim :)
Benimde araca yeni lastikler takınca iyice dikkatimi çekti, aslında eski lastiklerde de vardı ama lastiklerin eski olmasına ve eşit diş seviyelerinde olmamasına bağlamıştım ancak sıfır lastikte de aynen devam ediyor.

Araç eğimsiz düz yolda ilerlerken direksiyonu bırakınca dümdüz kalmaya devam ediyor, ani frenlerde de yalpalama da yok.
Sağa eğimli yolda direksiyonu bırakınca yine düz şekilde kalıp araç düz bir şekilde devam ediyor, hiç sağa ekstra hareket yok (halbuki yol eğimine göre hafif sağa yönelmesi gerekir diye düşünüyorum)
Ancak sola eğimli yolda direksiyonu bırakınca, direksiyon 30 derece civarı sola dönerek aracı sola doğru hareket ettiriyor, hatta çok eğimli bir yoldaysanız araç bayağı bayağı sola dönmeye çalışıyor gibi hissettiriyor, direksiyonu sağa döndürerek düz gidiyorum.
Yanlız bu incelemeleri yaptığımda araçta tek kişiyim ve 100 kilo civarıyım :) Aracın ağırlık dağılımını bir miktar bozuyorum belki bu da etkilidir, yanıma dengeleyecek bir ağırlık alıpta ayrıca denemeyi düşünüyorum :)
Araç daha 50binde, sadece şehiriçi ve nadirende şehirdışı kullanılıyor, daha önce de hiç rot ayarına da girmedi.
Aracın garantisinin bitmesine az kaldı, boş vaktimde götürmeyi düşünüyorum ama servis konusu hepimizin malumu, pek çözüm getireceklerini sanmıyorum.
Ben biraz direksiyon kutusundan şüpheleniyorum ama aracın düz yoldaki davranışında bir sorun yok, direksiyon kutusu arızası olsa sürekli yapmalıdır diye de düşünüyorum.
Sizlerin bu durumda görüşleri nelerdir, sizce bir sorunmudur, değilmidir? Daha önce böyle bir olayla karşılaşan hiç oldu mu?
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
Araç 2013 FB7.
Ailedeki FB7yi sık kullanmadığım için geçen yıl farkettiğim ancak ailede benim dışında kimsenin umursamadığı, halen de sorun mu değil mi emin olmadığım bir husus var, tecrübesi olanlar paylaşım yaparsa sevinirim :)
Benimde araca yeni lastikler takınca iyice dikkatimi çekti, aslında eski lastiklerde de vardı ama lastiklerin eski olmasına ve eşit diş seviyelerinde olmamasına bağlamıştım ancak sıfır lastikte de aynen devam ediyor.

Araç eğimsiz düz yolda ilerlerken direksiyonu bırakınca dümdüz kalmaya devam ediyor, ani frenlerde de yalpalama da yok.
Sağa eğimli yolda direksiyonu bırakınca yine düz şekilde kalıp araç düz bir şekilde devam ediyor, hiç sağa ekstra hareket yok (halbuki yol eğimine göre hafif sağa yönelmesi gerekir diye düşünüyorum)
Ancak sola eğimli yolda direksiyonu bırakınca, direksiyon 30 derece civarı sola dönerek aracı sola doğru hareket ettiriyor, hatta çok eğimli bir yoldaysanız araç bayağı bayağı sola dönmeye çalışıyor gibi hissettiriyor, direksiyonu sağa döndürerek düz gidiyorum.
Yanlız bu incelemeleri yaptığımda araçta tek kişiyim ve 100 kilo civarıyım :) Aracın ağırlık dağılımını bir miktar bozuyorum belki bu da etkilidir, yanıma dengeleyecek bir ağırlık alıpta ayrıca denemeyi düşünüyorum :)
Araç daha 50binde, sadece şehiriçi ve nadirende şehirdışı kullanılıyor, daha önce de hiç rot ayarına da girmedi.
Aracın garantisinin bitmesine az kaldı, boş vaktimde götürmeyi düşünüyorum ama servis konusu hepimizin malumu, pek çözüm getireceklerini sanmıyorum.
Ben biraz direksiyon kutusundan şüpheleniyorum ama aracın düz yoldaki davranışında bir sorun yok, direksiyon kutusu arızası olsa sürekli yapmalıdır diye de düşünüyorum.
Sizlerin bu durumda görüşleri nelerdir, sizce bir sorunmudur, değilmidir? Daha önce böyle bir olayla karşılaşan hiç oldu mu?
Bence Sıfır lastik takildiktan sonra rot ayarı yapılması şart. Düz yolda ilerlerken direksiyon tam düz mü yoksa bir tarafa az da olsa dönük mü?

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bence Sıfır lastik takildiktan sonra rot ayarı yapılması şart. Düz yolda ilerlerken direksiyon tam düz mü yoksa bir tarafa az da olsa dönük mü?

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Düz zeminde direksiyonu bıraktığımda aynen düz kalıyor, araç düz gidiyor. Araçta gezinme yada farklı yönlenme görsem rotta sorun var diyecem ama onu gözlemlemedim. ani frenaj denemelerimde de direksiyon istifini bozmadı.
Sadece sola eğimli yollarda direksiyonu bıraktığımda direksiyon ve araç bir miktar sola dönmek istiyor. Bana garip gelen sağa eğimli yolda bu durum yok.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Genellikle şehir içi kullanılan araçlarda farkında olmadan çukura düşme,kaldırıma çıkmaya çalışırken vurma vb şeylerden dolayı sağ yada sol taraf bir miktar geriye gelme yapabiliyor. İşten anlayan bir ustada iyi bir baktırmanız gerekir. 1-1,5 santim kadar lastik geriye gelmiş olabilir


06 HONDA 2234
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Genellikle şehir içi kullanılan araçlarda farkında olmadan çukura düşme,kaldırıma çıkmaya çalışırken vurma vb şeylerden dolayı sağ yada sol taraf bir miktar geriye gelme yapabiliyor. İşten anlayan bir ustada iyi bir baktırmanız gerekir. 1-1,5 santim kadar lastik geriye gelmiş olabilir


06 HONDA 2234
Aman hocam korkutma beni :)
Şaka bir yana normalde araç sakin kullanılıyor, bende bugün özellikle sadece FB7yi kullandım, araç hızlandığı zaman 60-70 km üstünde bu olay olmuyor gibi, özellikle durmaya yakın yolda hafif eğim varsa direksiyon simidi düz durmak yerine hafif sola dönüyor ve araçta sola yönelmeye çalışıyor.
Lastik basınçlarını bugün yeniden kontrol ettim, bütün basınçları eşitleyince ilk anda sanki pek farkedilmez gibi oldu ama deneme yaptığım bir parkurda tekrardan olduğunu direksiyon sol yapmaya.
En garantisi serviste rot ayarını yaptırmak, araç sıfır alındığından beri hiç rot ayarı da yapılmadı.
Normalde dışarda yaptırırım ama direksiyon açı sensörünü bilgisayardan da sıfırlamak gerekli, bu işi de ancak servisler yapıyor diye biliyorum.
 
Geri
Üst