Sollama Yaparken ve Yokuş Çıkarken Yığılma Sorunu

Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
15
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2015
Selam arkadaşlar, başlıkta da belirttiğim gibi sollama yaparken ve yokuş çıkarken araçta yığılma sorunu oluyor, ayrıca gaza yüklendiğimde çok geç tepki veriyor ve tepki verdiğinde bihayli zaman geçmiş oluyor birde bağırıyor. Araç otomatik 2015 lpg'li. Daha önce 1.4 lpg'li Jazz kullandım bu ikinci aracım. Başka araçlarla karşılaştırma durumu bu açıdan söz konusu değil. Performans konusundaki bu sorunu nasıl aşabilirim? Acaba bu gibi durumlarda "S" modu kurtarıcı olabilir mi? Birde bu gibi durumlarda "S" moduna almak araca zaten yüklenmişken şanzıman açısından sorun oluşturur mu? Teşekkürler.
 
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
15
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2015
Araç 66bin km'de, 61 binde rutin bakım ve subap ayarı yapıldı. Yağın vizkozitesi ve diğer söyledikleriniz hakkında açıkçası bilgim yok. Bu performans konusu genel olarak civic hakkında olan bir şikayet ama 1.6 motor bir araç için bana mantıksız gelmiyorda değil. Civic kullanan arkadaşların konu hakkında tecrübelerini ve tavsiyelerini görmek istedim açıkçası.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Selam arkadaşlar, başlıkta da belirttiğim gibi sollama yaparken ve yokuş çıkarken araçta yığılma sorunu oluyor, ayrıca gaza yüklendiğimde çok geç tepki veriyor ve tepki verdiğinde bihayli zaman geçmiş oluyor birde bağırıyor. Araç otomatik 2015 lpg'li. Daha önce 1.4 lpg'li Jazz kullandım bu ikinci aracım. Başka araçlarla karşılaştırma durumu bu açıdan söz konusu değil. Performans konusundaki bu sorunu nasıl aşabilirim? Acaba bu gibi durumlarda "S" modu kurtarıcı olabilir mi? Birde bu gibi durumlarda "S" moduna almak araca zaten yüklenmişken şanzıman açısından sorun oluşturur mu? Teşekkürler.
@İsmail Beşiroğlu hocamın belirttiği gibi çekiş elemanları iyi kondisyonda olmalı.
Bunlar haricinde sollama öncesinde S moduna almanız faydalı, S moda almanın şanzıman açısından sorun olacağını sanmıyorum, zaten motor yapısı itibariyle devir çevirmeye müsait.
Ben yokuşta sollama istediğimde D modunda kulakçıklarla devir 4bin civarında olana kadar vites küçültüyordum ve bu şekilde sollamalarda sıkıntı yaşamıyordum.
Örneğin 70 km hızda sollama istediğimde mümkünse vitesi 2ye düşürüyordum, 100ün üstündeyse 3e düşürüyordum. Zaten devir çok yüksekse şanzıman beyni vites düşüşüne izin vermiyor, otomatiklerde bu tip bir güvenlik önlemi de var.
Vites aralığı bilgisi olarak 2. vites 105, 3,vites 170 km max hıza ulaşabiliyor :)
 
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Selam arkadaşlar, başlıkta da belirttiğim gibi sollama yaparken ve yokuş çıkarken araçta yığılma sorunu oluyor, ayrıca gaza yüklendiğimde çok geç tepki veriyor ve tepki verdiğinde bihayli zaman geçmiş oluyor birde bağırıyor. Araç otomatik 2015 lpg'li. Daha önce 1.4 lpg'li Jazz kullandım bu ikinci aracım. Başka araçlarla karşılaştırma durumu bu açıdan söz konusu değil. Performans konusundaki bu sorunu nasıl aşabilirim? Acaba bu gibi durumlarda "S" modu kurtarıcı olabilir mi? Birde bu gibi durumlarda "S" moduna almak araca zaten yüklenmişken şanzıman açısından sorun oluşturur mu? Teşekkürler.

Hocam benim aracımda 2020 aralık ayı çıkışlı fakat aynı performans düşüşü yokuşta veya sollamada bende de var s moduna alınca bi tık daha iyi oluyor ama yokuşta her türlü bayılıyor araç mesela otobanda bi yokuşa 170-180 le dip gaz basarak giriyorum yokuşta hızım 160 a kadar düşüyor gaza basmam önemli değil turbo olmadığı için bişey farketmiyor önceden 2016 jetta kullanıyorum aynı yokuşa 170 ile girip 190 la çıkıyordum aynı beygir gücü ama turboluydu


35 ARS 909
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam benim aracımda 2020 aralık ayı çıkışlı fakat aynı performans düşüşü yokuşta veya sollamada bende de var s moduna alınca bi tık daha iyi oluyor ama yokuşta her türlü bayılıyor araç mesela otobanda bi yokuşa 170-180 le dip gaz basarak giriyorum yokuşta hızım 160 a kadar düşüyor gaza basmam önemli değil turbo olmadığı için bişey farketmiyor önceden 2016 jetta kullanıyorum aynı yokuşa 170 ile girip 190 la çıkıyordum aynı beygir gücü ama turboluydu


35 ARS 909
O hızlarda normal karşılanabilir hocam çünkü orada hava direnci de ciddi boyutlara ulaşıyor. Atmosferik motorun sınırları belli.
 
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
O hızlarda normal karşılanabilir hocam çünkü orada hava direnci de ciddi boyutlara ulaşıyor. Atmosferik motorun sınırları belli.

Evet hocam biliyorum normal karşılıyorum bende durum bu yapıcak bir şey yok böyle de sürüyoruz sonuçta


35 ARS 909
 
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
15
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2015
@İsmail Beşiroğlu hocamın belirttiği gibi çekiş elemanları iyi kondisyonda olmalı.
Bunlar haricinde sollama öncesinde S moduna almanız faydalı, S moda almanın şanzıman açısından sorun olacağını sanmıyorum, zaten motor yapısı itibariyle devir çevirmeye müsait.
Ben yokuşta sollama istediğimde D modunda kulakçıklarla devir 4bin civarında olana kadar vites küçültüyordum ve bu şekilde sollamalarda sıkıntı yaşamıyordum.
Örneğin 70 km hızda sollama istediğimde mümkünse vitesi 2ye düşürüyordum, 100ün üstündeyse 3e düşürüyordum. Zaten devir çok yüksekse şanzıman beyni vites düşüşüne izin vermiyor, otomatiklerde bu tip bir güvenlik önlemi de var.
Vites aralığı bilgisi olarak 2. vites 105, 3,vites 170 km max hıza ulaşabiliyor :)
Sorun çekiş elemanlarında değildir diye düşünüyorum. Zaten birçok kişide aynı sorunu dile getiriyor. Ama D modunda kulakçıkları kullanmak mantıklı geldi bunu deneyeceğim.
Ayrıca vites aralığı bilgisi içinde teşekkürler hocam:)
 
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
15
Tepki puanı
11
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2015
Hocam benim aracımda 2020 aralık ayı çıkışlı fakat aynı performans düşüşü yokuşta veya sollamada bende de var s moduna alınca bi tık daha iyi oluyor ama yokuşta her türlü bayılıyor araç mesela otobanda bi yokuşa 170-180 le dip gaz basarak giriyorum yokuşta hızım 160 a kadar düşüyor gaza basmam önemli değil turbo olmadığı için bişey farketmiyor önceden 2016 jetta kullanıyorum aynı yokuşa 170 ile girip 190 la çıkıyordum aynı beygir gücü ama turboluydu
Anladım hocam turbo olmamasıda bir etken tabi. Birde fb7'nin otomatikte 5 ileri olmasıda sorunun bir başka sebebi sanırım.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,398
Çözümler
1
Tepki puanı
1,219
Aracınız
Bence subap ayarı olmamış.
Çünkü 3 kere arda arda farklı yerde subap ayarı yaptırıp sonuncu ustaya sonradan gidip teşekkür etmiştim. Subaplar kalk gidelim olmuşyu, birisi sıkmış öbürü gevşek olmuştu. İnanın performansda farkediyor.
Farklı ustada araç geceden bekletilerek yeniden subap ayarı yapılmalı bence.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst