Son zamanlarda ki CVT Kötüleme konuları..

Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
Ben şanzimanlarimizin bir sorunu olduğunu düşünmüyorum basiyorumda gaza gereğini yapıyor ve şunu söylemek isterim daha önce forumda paylaştım ön camın kenarında iki tane hava boşluğu var diye adamlar tam set orjinal İngiltere üretim cam göndermiş değiştirmek için bı fotoğraf yetti hondaya şanjimandada bir sorun varsa yine gereğini yapar ama bence hiçbir sorun yok
Çok şükür, rahat bir nefes aldım, gaza basmaya korkar olmuştum.

Şanzımanın tamirinin mümkün olmaması ve çözümünün çok pahalı olması kafayı yoruyor. Garantiye girmedi lafları dönüp duruyor bu tip vakalarda ama kurallara uyulduysa pek ala garantiye de giriyormuş.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Bu videoda cvt nin ic yapisi ve calisma prensibi gayet guzel aciklanmis.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Bu videoda herkesin anlayabileceği şekilde animasyon ile anlatılmış.

 
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
49
Tepki puanı
69
Konum
Suşehri
Aracınız
Civic FC5 2020
Yakın zamanda fc5 alma arefesinde biri olarak bende bu konu yüzünden şuan beklemedeyim. Cvt'nin sonuçta dünyanın her ülkesinde küçük motorlu araçlarda kullanıldığını düşünürsek, hiç bir cvt'nin performanslı sürüşe gelmediğini hesaba katarsak, 1.5 motorlarda özellikle torkun 220'ye düşürüldüğünü ve dizel versiyonlarda sırf cvt dayanamaz diye tork konvertörlü şanzıman kullanıldığını da eklersek cvt'nin aslında hassas bir yapıda olduğunu anlayabiliriz. Hassas olan herşey kırılgandır ve özen göstermelisin. Bu da ister istemez insanın kafasında soru işareti bırakıyor. Keşke ama keşke cvt 9 ileri tork konvertörlü şanzıman İle gelseydi

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
1.5 Turbo CVT Civic kullanıcısı olarak sizin bu görüşlerinize katılmıyorum.13 bin kilometreyi bulan CVT deneyimim ve arabamın bu hafta 207 km hıza kısa zamanda ulaşması ve epey uzun süreli bu hızdaki rahatlığı,rampayı dahi aynı hızda çıkması,burdaki CVT paniğinin ve yaygarasının boş olduğunu düşünmeme sebep oldu.Bizim burdaki CVT paniğimiz yetkili servislerin işine geliyor.Bir ay önce 10 bin bakımına servise gittiğimde 1600 TL fiyat çekildiğinde,kendi kendime defol git burdan kazığın bu kadarı fazla diye düşünmedim de değil.Forumun etkisinde olduğumdan servisten çıkamadım.Fakat şimdi olsa çıkıp giderdim herhalde.

6 yıl veya 150 bin km garanti diye ağzımıza çalmışlar bir kaşık balı,kazıklamaya devam yani.Yağına,suyuna dikkat ederim arabamın basarım gazına ötesi yaygara.
 
Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
13 bin kilometrede zaten bişey olmamalı. Hele bi 100 binleri bulsun. Demek istediğim şu bu cvt olayını açan bir kullanıcı var. Diğer tarafta da bizim gibi fc5 alma arefesinde olan kullanıcılar var. Şimdi ben bu konuları okuyunca ister istemez düşünüyorum. Saffet üçüncü de videoda sadece nasıl çalıştığını anlattı. Onu zaten biliyoruz. Ama isterdik ki yanına bir şanzıman ustası alıp evet bu şanzımanın böyle bir sıkıntısı var yada yok demesini. İçimize su serpmesi için sonuna kadar izledim.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Yakın zamanda fc5 alma arefesinde biri olarak bende bu konu yüzünden şuan beklemedeyim. Cvt'nin sonuçta dünyanın her ülkesinde küçük motorlu araçlarda kullanıldığını düşünürsek, hiç bir cvt'nin performanslı sürüşe gelmediğini hesaba katarsak, 1.5 motorlarda özellikle torkun 220'ye düşürüldüğünü ve dizel versiyonlarda sırf cvt dayanamaz diye tork konvertörlü şanzıman kullanıldığını da eklersek cvt'nin aslında hassas bir yapıda olduğunu anlayabiliriz. Hassas olan herşey kırılgandır ve özen göstermelisin. Bu da ister istemez insanın kafasında soru işareti bırakıyor. Keşke ama keşke cvt 9 ileri tork konvertörlü şanzıman İle gelseydi

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
CVT şanzıman'ın tork kaldıramayacağı hakkındaki yanlış bilgiler ne yazık ki hala devam ediyor...
ZF 9 şanzımanı ise tamamen ZF8 başarısı üzerinden pazarlanıyor... Adı kadar Tadı yok maalesef.
Bir şanzımanın ne kadar tork kaldırabileceğini ise tamamen üretici firma belirliyor ,
Örnek verirsem Honda'nın yeni geliştirdiği 10 AT (Tam otomatik şanzıman) güvenli tork sınırı 380 olarak belirlenmiş. Siz bu tork konvertörlü şanzımana 450 nm tork yüklediğinizde sorunsuz kullanılacağını mı sanıyorsunuz ?
yada GOLF R veya GOLF GTİ'de kullanılan DSG şanzımanının güçlendirilmemiş olduğunu mu sanıyorsunuz ?
Parayı veren düdüğü çalıyor... Tıpkı SUBARU'NUN CVT şanzımanına 350 nm koyması gibi . ( FORESTER 2.0 TURBO)
Vtec Turbo'da torkun kısılma sebebi ise CVT'nin kaldıramayacağından dolayı kısılmadı... Kısılma sebebi hakkındaki yazımı aşağıya bırakıyorum.
https://www.civictr.com/threads/l15b7-cvt-verimlilik-grafigi.258456/

CVT'nin bu güne kadar küçük arabalarda kullanılma sebebi ise diğer şanzıman türlerine göre gelişiminin çok geç bir zamanda başlamasını söyleyebilirim.
Bundan sonraki yıllarda daha güçlü arabalarda göreceğimizden hiç şüphem yok.

CVT'NİN scooter'larda kullanılma yorumuna ise hayretle bakıyorum , Sonuçta bu yorumdan yola çıkarsak Scootler'larda yolu aydınlatmak için ampül kullanılıyor , aynı şekilde araçlardada ampül kullanılıyor , demekki araç teknolojisi hala çok geride.... Hiç aynı parça kullanılır mı ?
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Benim için Şanzıman hakkında bir sorun meydana geldiğinde eleştirilebilicek tek nokta Honda Türkiye Ve Yetkili servisleridir. Açıkcası bu ikiliyi nerden tutarsanız tutun elinizde kalır...
Tıpkı ankara yetkili serviste yaşanan CVT yağ değişiminden sonra kapağın tam torklanmaması bunun akabinde ise basınçla birlikte CVT’nin yağını yola boşaltıp kayış dağıtmasıdır.
 
Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
Benim için Şanzıman hakkında bir sorun meydana geldiğinde eleştirilebilicek tek nokta Honda Türkiye Ve Yetkili servisleridir. Açıkcası bu ikiliyi nerden tutarsanız tutun elinizde kalır...
Tıpkı ankara yetkili serviste yaşanan CVT yağ değişiminden sonra kapağın tam torklanmaması bunun akabinde ise basınçla birlikte CVT’nin yağını yola boşaltıp kayış dağıtmasıdır.
Evet, güzel yorumlamışsınız. Günümüzde dsg arızaları bile 5-10 bin civarı tamir edilebiliyorken yukarıda 50 bin hatta 70 binlerden bahsedildi. Dediğiniz gibi tamiri serviste yada dışarıda yapılmayan bir şanzıman olması kötü. Zamanla ustaları türeyecektir ama o zamana kadar umarım birilerinin canı yanmaz. Daha yolun başı. Kilometreler arttıkça kendini belli eder. Yorumunuz açıklayıcı olmuş

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst