Civic FC5 Sport modu ve F1 vites

Arkadaşlar kusura bakmayın size çok basit gelebilir böyle şeyler ama ben ilk defa otomotik vites kullanıyorum (fc5 2020 Eco elegance)
Sormak istediğim viteste sport modu ne zaman kullanılır sürüş esnasında fren, gaza, basmadan konum değiştirebilirmi ? Buna bağlı olarak F1 vites + - ne işe yarar kullanımı nasıldır, tşkler
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Forumda daha önce yazıldı, eski konulardan aratıp bakabilirsiniz, otomatik şanzımanın vitesleri idare etme şeklini beğenmediğimiz her zaman kulakçıklardan CVT kayışının sanal vites oranlamalarını seçebiliyoruz, S modunda daha yüksek devir ve daha yüksek motor freni sunuyor sağ veya sol kulakçığa bir kez basarsanız manuel e geçer Sm1 Sm2 şeklinde yazar Sm1-2-3-4-5-6-7 diye gidiyor, vitesleri manuel kullanırken motoru izin verilen motor devri limitlerinde arttırıp azaltabilirsiniz eğer uygun olmayan bir vitese takmaya çalışırsanız hiç problem yok vites göstergesi yanıp söner o vitese geçmez motoru 10000 devir çevirip bozmanız yada stop ettirip bayıltmanız söz konusu değil. Sm modundan tekrar S otomatiğe geçmek isterseniz sağdaki kulakçığa iki üç saniye basılı tutmanız yada vites kolunu tekrar D ve sonra S yapmanız lazım.

D de iken kulakçığa basarsanız manuel kullanıma izin verir ve ekranda D1-D2-D3-D4... şeklinde vitesler yazmaya başlar, ancak iki üç saniye kadar hafif hafif gaz verdiğinizde motor devri bastığınız gaza göre yüksek ama verilen gaz ilerlediğiniz motor devrine az gelirse manuel vites kullanımına ihtiyaç olmadığını hissedip şanzıman tekrardan kendi kendine D otomatiğe geçer,

Ara hızlanma yaparken D modunda kulakçıktan manuel olarak bir vites küçültüp sonra gaza sonuna kadar basarsanız 6000 devire kadar otomatiğe geçmez çabuk hızlanmaya çalıştığınızı düşünür küçük viteste kalır ve devir çevirir.

Yokuş inerken yada yavaşlamak için frenleri yıpratmamak adına vitesi bu şekilde D yada S de iken kulakçıklarla küçültebilirsiniz, ara hızlanmalarda sollamalarda gaza sonuna kadar basmak yerine önce kulakçıktan vites küçültüp gaza yarıya kadar basarsanız motor zorlanmadan daha az gaza basmayla Civic daha çabuk hızlanır otomatik vitesin ani hızlanma yapacağınızı hissedene kadar sağır davranmasına mani olur.

D modunda yokuş inerken veya yavaşlarken vites küçültüp gaza hiç basmazsanız araç tamamen durana kadar kendi kendine otomatiğe geçmez, D modunda gaza basmadan yokuş inerken azıcık hızlanmak için elle kulakçıktan vites büyütebilir veya sağ kulakçığa iki üç saniye basılı tutarak manuel den D otomatik moduna geçebilirsiniz coasting direnci ve kompresyon azalacaktır kinetik enerji hızı arttırır.

S modunda manuel e alıp hiç kulakçık kullanmazsanız sabit hızda giderken yada gaza hafif bastığınızda D manuel modundaki gibi otomatiğe asla geçmez Sm modunda gaza sonuna kadar basarsanız Need For Speed teki gibi 6000 devirde vites büyütür 2000-3000 devirlerde vites küçültür durduğunuzda birinci viteste kalır.

CVT sistemi dişli senkromeçli şanzımanlar gibi değildir, kayışla birbirine bağlı olan kasnakların çap büyütmesi ve küçültmesiyle çalışır haliyle manuel modundaki bu vitesler aslında sanaldır her birisi kasnak üzerinde önceden belirlenmiş bir oranı belirtir, Otomatik modunda oranlar sonsuzdur, belki 1000 tane vites oranı vardır.

D modunda da S modunda da motor gücünde bir değişiklik olmaz hepsinde aynı beygir gücünü kullanırsınız ancak D modunda vitesler daha erken büyütülüp daha geç küçültüldüğü için Civic düşük hızlarda D modunda biraz sağır hızlanır ve az yakıt harcar yokuş aşağı ise akıp gider S modunda daha erken hızlanabilirsiniz gaz kesince daha çabuk yavaşlayabilirsiniz, 120-130km hızdan sonra S ve D modu arasındaki performansa etki edebilen davranış farkı yok denecek seviyeye gelir çünki D modunda hızı korumak adına zaten motor devri biraz yüksek olur.
 
Katılım
13 Şub 2020
Mesajlar
125
Tepki puanı
46
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FC5 2020
Forumda daha önce yazıldı, eski konulardan aratıp bakabilirsiniz, otomatik şanzımanın vitesleri idare etme şeklini beğenmediğimiz her zaman kulakçıklardan CVT kayışının sanal vites oranlamalarını seçebiliyoruz, S modunda daha yüksek devir ve daha yüksek motor freni sunuyor sağ veya sol kulakçığa bir kez basarsanız manuel e geçer Sm1 Sm2 şeklinde yazar Sm1-2-3-4-5-6-7 diye gidiyor, vitesleri manuel kullanırken motoru izin verilen motor devri limitlerinde arttırıp azaltabilirsiniz eğer uygun olmayan bir vitese takmaya çalışırsanız hiç problem yok vites göstergesi yanıp söner o vitese geçmez motoru 10000 devir çevirip bozmanız yada stop ettirip bayıltmanız söz konusu değil. Sm modundan tekrar S otomatiğe geçmek isterseniz sağdaki kulakçığa iki üç saniye basılı tutmanız yada vites kolunu tekrar D ve sonra S yapmanız lazım.

D de iken kulakçığa basarsanız manuel kullanıma izin verir ve ekranda D1-D2-D3-D4... şeklinde vitesler yazmaya başlar, ancak iki üç saniye kadar hafif hafif gaz verdiğinizde motor devri bastığınız gaza göre yüksek ama verilen gaz ilerlediğiniz motor devrine az gelirse manuel vites kullanımına ihtiyaç olmadığını hissedip şanzıman tekrardan kendi kendine D otomatiğe geçer,

Ara hızlanma yaparken D modunda kulakçıktan manuel olarak bir vites küçültüp sonra gaza sonuna kadar basarsanız 6000 devire kadar otomatiğe geçmez çabuk hızlanmaya çalıştığınızı düşünür küçük viteste kalır ve devir çevirir.

Yokuş inerken yada yavaşlamak için frenleri yıpratmamak adına vitesi bu şekilde D yada S de iken kulakçıklarla küçültebilirsiniz, ara hızlanmalarda sollamalarda gaza sonuna kadar basmak yerine önce kulakçıktan vites küçültüp gaza yarıya kadar basarsanız motor zorlanmadan daha az gaza basmayla Civic daha çabuk hızlanır otomatik vitesin ani hızlanma yapacağınızı hissedene kadar sağır davranmasına mani olur.

D modunda yokuş inerken veya yavaşlarken vites küçültüp gaza hiç basmazsanız araç tamamen durana kadar kendi kendine otomatiğe geçmez, D modunda gaza basmadan yokuş inerken azıcık hızlanmak için elle kulakçıktan vites büyütebilir veya sağ kulakçığa iki üç saniye basılı tutarak manuel den D otomatik moduna geçebilirsiniz coasting direnci ve kompresyon azalacaktır kinetik enerji hızı arttırır.

S modunda manuel e alıp hiç kulakçık kullanmazsanız sabit hızda giderken yada gaza hafif bastığınızda D manuel modundaki gibi otomatiğe asla geçmez Sm modunda gaza sonuna kadar basarsanız Need For Speed teki gibi 6000 devirde vites büyütür 2000-3000 devirlerde vites küçültür durduğunuzda birinci viteste kalır.

CVT sistemi dişli senkromeçli şanzımanlar gibi değildir, kayışla birbirine bağlı olan kasnakların çap büyütmesi ve küçültmesiyle çalışır haliyle manuel modundaki bu vitesler aslında sanaldır her birisi kasnak üzerinde önceden belirlenmiş bir oranı belirtir, Otomatik modunda oranlar sonsuzdur, belki 1000 tane vites oranı vardır.

D modunda da S modunda da motor gücünde bir değişiklik olmaz hepsinde aynı beygir gücünü kullanırsınız ancak D modunda vitesler daha erken büyütülüp daha geç küçültüldüğü için Civic düşük hızlarda D modunda biraz sağır hızlanır ve az yakıt harcar yokuş aşağı ise akıp gider S modunda daha erken hızlanabilirsiniz gaz kesince daha çabuk yavaşlayabilirsiniz, 120-130km hızdan sonra S ve D modu arasındaki performansa etki edebilen davranış farkı yok denecek seviyeye gelir çünki D modunda hızı korumak adına zaten motor devri biraz yüksek olur.
Çok teşekkür ederim uzun uzun yazmışsınız
Yani sürüş esnasında yolun durumuna göre
D ile S arası geçiş yapılabilir kulakçıklar kullanılabilir
 
Katılım
17 Haz 2020
Mesajlar
114
Tepki puanı
87
Yaş
46
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar kusura bakmayın size çok basit gelebilir böyle şeyler ama ben ilk defa otomotik vites kullanıyorum (fc5 2020 Eco elegance)
Sormak istediğim viteste sport modu ne zaman kullanılır sürüş esnasında fren, gaza, basmadan konum değiştirebilirmi ? Buna bağlı olarak F1 vites + - ne işe yarar kullanımı nasıldır, tşkler
Niye kusura bakalım, hayırlı olsun aracınız. Ben kendimce daha basit cevap vermeye çalışayım. Drive modunda gaza bastığınız zaman araç bir an için bekler ve ondan sonra tepkime verir. Sport modunda ise gaz tepkisi daha çabuk gelir. Bunu iki vites modu arasında geçiş yaptığınızda ayağınızın altında hissedersiniz zaten. Sport zaten adı üstünde, size biraz daha sportif ve keyifli kullanım imkanı verir. Rampa yukarı çıkarken de daha çabuk hareket etmek içinde kullanabilirsiniz. D den S ye geçişte ya da tam tersinde frene basmanıza gerek yoktur.
F1 dediğiniz kulakcıklarda bilgisayar kontrollü yazılım sayesinde size debriyajsız bir "manuel" vites kullanıyormuşsunuz hissi verir. Diyelim D modunda gidiyorsunuz ancak bir aracı hızlıca sollamanız gerek, kulakcıklar vasıtasıyla 1 ya da 2 vites küçültürsünüz araç devir yükseltir ve daha çabuk hızlanır yani manuel viteste misal 4'ten 3'e atmak gibidir:). Araç sonrasında tekrar otomatik kontrolü ele alacaktır. Yani vitesi küçültüp aracı solladınız sonrasında siz tekrar vites büyültmek için uğraşmayın araç otomatik olarak yapacaktır bunu.
 
Katılım
13 Şub 2020
Mesajlar
125
Tepki puanı
46
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FC5 2020
Niye kusura bakalım, hayırlı olsun aracınız. Ben kendimce daha basit cevap vermeye çalışayım. Drive modunda gaza bastığınız zaman araç bir an için bekler ve ondan sonra tepkime verir. Sport modunda ise gaz tepkisi daha çabuk gelir. Bunu iki vites modu arasında geçiş yaptığınızda ayağınızın altında hissedersiniz zaten. Sport zaten adı üstünde, size biraz daha sportif ve keyifli kullanım imkanı verir. Rampa yukarı çıkarken de daha çabuk hareket etmek içinde kullanabilirsiniz. D den S ye geçişte ya da tam tersinde frene basmanıza gerek yoktur.
F1 dediğiniz kulakcıklarda bilgisayar kontrollü yazılım sayesinde size debriyajsız bir "manuel" vites kullanıyormuşsunuz hissi verir. Diyelim D modunda gidiyorsunuz ancak bir aracı hızlıca sollamanız gerek, kulakcıklar vasıtasıyla 1 ya da 2 vites küçültürsünüz araç devir yükseltir ve daha çabuk hızlanır yani manuel viteste misal 4'ten 3'e atmak gibidir:). Araç sonrasında tekrar otomatik kontrolü ele alacaktır. Yani vitesi küçültüp aracı solladınız sonrasında siz tekrar vites büyültmek için uğraşmayın araç otomatik olarak yapacaktır bunu.
Tşk ederim değerli bilgileriniz için
 
Geri
Üst