Sürekli spor modunda kullanmak

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
tabiki uygundur. honda motorundan bahsediyoruz. söz konusu saglamlık bide söyle birşey var ben fc5 ile 25 dk 6000 devirde 215 limitorde gittiğimi biliyorum izmir istanbul otobanında en ufak bir yag yakma hararet yapma vs söz konusu olmadı saglıklı bir motorsa zaten olamaz. ki gunluk kullanımda istediğiniz kadar sert kullanabilirsiniz aracınızı içiniz rahat olsun
25 dk uzun bı sure değil sorun çıkartsaydi eminim bende dahil bu araca sahip kitlesi daha da az olurdu, bırakın da araç sahibini memnun etsin. O kadar para verdik...

Honda madness
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
LPG varsa kapatın. Katı bozabilirsiniz.
Onun dışında ileri vadede karşılaşabileceğiniz problem EGR dolar onuda temizletirsiniz.

Yalnız Turbolu araba aşırı ısınacağı için belli bir süre tempolu gittikten sonra tekrar bastığınızda performansı kötüymüş gibi bir his oluşturur.(Motor şişti derler halk arasında)

Atmosferikte sıkıntı yok.
Sizin dikkat edeceğiniz durum motor yağını her 5.000 km de bir değiştirin.
Başka bir şeye ihtiyaç yok.
Ben 50.000 km den fazladır gazlayan biri olarak söylüyorum…

Yüksek devir yakıtın bazen tam yanmadan atıldığından dolayı motor yağını çabuk kirletir ve özelliğini kaybeder.

Profosyonel pist yarışçıları her yarış sonrası (bazı motorlar) yağı değiştirir bu sebeple.

Yağ çok önemli, turbolu bir motorda çok daha önemli.

Yolda soğutma yapın arada rolantide giderek.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
959
Çözümler
2
Tepki puanı
880
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
39
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
LPG varsa kapatın. Katı bozabilirsiniz.
Onun dışında ileri vadede karşılaşabileceğiniz problem EGR dolar onuda temizletirsiniz.

Yalnız Turbolu araba aşırı ısınacağı için belli bir süre tempolu gittikten sonra tekrar bastığınızda performansı kötüymüş gibi bir his oluşturur.(Motor şişti derler halk arasında)

Atmosferikte sıkıntı yok.
Sizin dikkat edeceğiniz durum motor yağını her 5.000 km de bir değiştirin.
Başka bir şeye ihtiyaç yok.
Ben 50.000 km den fazladır gazlayan biri olarak söylüyorum…

Yüksek devir yakıtın bazen tam yanmadan atıldığından dolayı motor yağını çabuk kirletir ve özelliğini kaybeder.

Profosyonel pist yarışçıları her yarış sonrası (bazı motorlar) yağı değiştirir bu sebeple.

Yağ çok önemli, turbolu bir motorda çok daha önemli.

Yolda soğutma yapın arada rolantide giderek.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum müsadenizle birşey eklemek istiyorum. gazladıktan sonra aracı stop etmeden önce birkaç dk daha durdugugu yerde rolantide çalıştırmak turbonun uzun ömürlü olması için yapılması gerekn bir şey
 
Katılım
25 May 2022
Mesajlar
105
Tepki puanı
53
Konum
Antalya
Ad Soyad
Onur Kaynar
Yaş
37
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhaha

Ben lgpli eco fe kullaniyorum. Bende eco mod sürekli açık. Sebebi gereksiz yüksek devir çevirip sarfiyatı artirmasi hoşuma gitmiyor. Eco modda 2bin devri geçmek istemiyor, ecodan çıkınca aynı pedal basincinda 3 bini rahat geçiyor. S modunda 2 bin devir altına inmek istemiyor. En düşük hızlarda bile aracı 2 bin devir bandında tutmaya çalışıyor. Eco modunda lpg de 1.5 lt fark yaratıyor diyebilirim. Benzin tüketimi suan 100km/1.2 lt civarı. Önceki aracım golf 7 idi, kitapçıkta S modunda uzun süreli kullanım tavsiye edilmiyor yazıyordu yada tam net hatırlamıyorum ama sanırım s6 viteste uzun süre kullanmayın diye ibare vardı. Ben görüşüm yüksek devir yüksek sarfiyat daha çabuk yıpranan parçalar demektir. Yıpranma nedeni ile oluşacak zararı Ben görürmüyüm bilmiyorum ama fizik kurallarında ortada.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,057
Konum
Esenler
Merhaha

Ben lgpli eco fe kullaniyorum. Bende eco mod sürekli açık. Sebebi gereksiz yüksek devir çevirip sarfiyatı artirmasi hoşuma gitmiyor. Eco modda 2bin devri geçmek istemiyor, ecodan çıkınca aynı pedal basincinda 3 bini rahat geçiyor. S modunda 2 bin devir altına inmek istemiyor. En düşük hızlarda bile aracı 2 bin devir bandında tutmaya çalışıyor. Eco modunda lpg de 1.5 lt fark yaratıyor diyebilirim. Benzin tüketimi suan 100km/1.2 lt civarı. Önceki aracım golf 7 idi, kitapçıkta S modunda uzun süreli kullanım tavsiye edilmiyor yazıyordu yada tam net hatırlamıyorum ama sanırım s6 viteste uzun süre kullanmayın diye ibare vardı. Ben görüşüm yüksek devir yüksek sarfiyat daha çabuk yıpranan parçalar demektir. Yıpranma nedeni ile oluşacak zararı Ben görürmüyüm bilmiyorum ama fizik kurallarında ortada.
yukarıda demek istediğimde tam anlamıyla buydu...

Honda madness
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Konu yorumlarda çok farklı yerlere gitmiş bence.
Soran arkadaş 1.5 turbo arabayı devamlı S modunda kullanmak istiyorum demiş; kimisi eco modundan bahsetmiş, kimisi lpgden bahsetmiş.

devamlı S modunda standart kullanmak mekanik açıdan hiç bir kötü sonuca yol açmaz.

çok gazlarsanız D modunda da araç ısınır ve avans kısarak kendini korumaya alır ve performansı düşürür.

S modunda cruise hızlarında 3000 deviirn üzerinde seyir eder. Çoğu yeni olmayan aracın şanzımna kısa vs olduğu için zaten 100 km nin üzerinde 3bin devirin üzerine çıkıyor ne yani o araçlar bozuluyor mu ? diye geliyor insanın aklına.

ama sizin devamlı S modunda kullanmak istemenizin sebebi gaz tepkisiyse stage 1 yazılımla D modunda da güzel bir tepki elde edebilirsiniz.
 
Geri
Üst