SÜRÜŞ TE YAPILAN HATA LAR !

Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Videodaki ilk konu, motorun ısınmasını beklemek, için bir ara baya kafa yormuş ve bazı testler yapmıştım. Aşağıdaki konuda ilgili paylaşımlarımı bulabilirsiniz. Bu denemelerime göre videoda denen 30 sn bekleme süresi mevsime göre değişen bir durum. Yazın 30 sn belki yetebilir ancak kışın 5-10 derece arası en az 1 dakika, 5 derece altına 1,5 hatta 0 derece altına 2dk. öneririm.

Yine aynı konu için "Yüksek vites düşük devirde" ısıtma uygulamasına katılmıyorum, bu şekilde motor ısısının hızlı artmasının nedeni düşük devirde motora binen yükün yaptığı zorlanma olabilir endişem. Hani 18 vitesli bisikletlerimizde 18. viteste dizlerimizde hissettiğimiz zorlanma gibi. Çok sık düşük devirde çalışan motor da yüksek devirde çalışmış motorlar gibi yıpranır diye düşünüyorum.

Diğer konulara katılıyorum, aradaki örneklemeler de güzel olmuş. (video eskiymiş ilk defa izledim)


 
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
193
Tepki puanı
233
Konum
Bitlis
Ad Soyad
sef gngr
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
İlk konuya katılasım gelmedi. Bulunduğum şehir yılın büyük bölümünü 0 ın altındaki sıcaklıkta geçiriyor. Sabahları çalıştırdığımda devir saati 1500 den 800 e düşene kadar beklerim. Ki bunserede camın buzu ancak çözülüyor. Bu süre 5 10 dk da olabilir. Düşük devirde soğuk motoru yprmaktanda durduğu yerde çalışıp ısınması yağlaması daha iyi değil midir. Ki fb7 lerde motor ısınana kadar mavi renkli C işareti oluyor . O sönünce hareket etmekte fayda var.

bir vurgun bu sevda
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,690
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
İlk konuya katılasım gelmedi. Bulunduğum şehir yılın büyük bölümünü 0 ın altındaki sıcaklıkta geçiriyor. Sabahları çalıştırdığımda devir saati 1500 den 800 e düşene kadar beklerim. Ki bunserede camın buzu ancak çözülüyor. Bu süre 5 10 dk da olabilir. Düşük devirde soğuk motoru yprmaktanda durduğu yerde çalışıp ısınması yağlaması daha iyi değil midir. Ki fb7 lerde motor ısınana kadar mavi renkli C işareti oluyor . O sönünce hareket etmekte fayda var.

bir vurgun bu sevda
> Ben onu şöyle anlıyorum. Hava çok soğuk iken 1 dakika bekleme motor yağlanması içindir. Sonra 2000-2500 devir arası sakin yol alarak devam etmek ise hem yol katetmiş olursunuz hemde rolantiden daha kısa sürede motor ısınmış olur.
> Birde bu konuda kullanılan motor yağı çok önemli. Soğuk memlekette sıfır numara yağlar daha hızlı yağlama sağlar ve bu sayede aşınma minimuma iner.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
193
Tepki puanı
233
Konum
Bitlis
Ad Soyad
sef gngr
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
Hepimizin doğruluk payı var.. soğuk metalin kısa sürede daha yüksek ısıyla ısınmasındansa, daha uzun sürede yavaş yavaş ısınmasını sağlıklı buluyorum.. tabi acele işler harici normal kullanım için..

bir vurgun bu sevda
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
257
Tepki puanı
172
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Benim düşüncem, araç soğukken motor zorlanmadan ve olabildiğince çabuk isitilmalidir.rolantide ısınma motor yüke binmedigi için daha geç olur.motoru zorlamadan yürütmek ise daha çabuk ısıtma sağlar.ne de olsa motordaki asinmalarin çoğu motor soğukken gerceklesiyor.o yüzden yaz kış farketmez 30 sn sonra aracı harekete geçiririm.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Benim yaptığım 30 40 sn beklemek ve sonrası nda belli bir müddet boyunca 2 bin devırı gecmemek sonrasında normal kullanım... Eskısı gibi çok beklemeye gerek yok...


BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Motor soğukken daha fazla yakıt pompalanır ve daha verimsiz bir çalışma söz konusudur. Bu verimsiz çalışma sonucunda da daha fazla yanmamış yakıt + fazladan su + yakıt artıkları oluşması söz konusudur. Bu motora, motor yağına, katalizöre ve dolaylı olarak çoğu motor parçasına zarar verebilir. Motoru rölantide ısıtmak zordur. Dizel araç kullanıcıları bu bağlamda dpf den dolayı daha fazla riske sahipler.

Genelde benim de beklememin sebebi yağlama kısmıdır. 30-45sn yeterli bence de motoru ısıtmak için doğru yağ konulmuş ve sıcaklık -30 , - 40 falan değilse... -10 derecede de 0w20 yağ konulmuş bir araç için yağlanma 45sn içinde yeterli düzeye ulaşacaktır zaten. Daha sonra direkt otobana çıkmıyoruz herhalde bir sokağın aşağısına ya da caddeye ulaşana kadar da bi o kadar süre geçiyor ve bu verimli çalışma sıcaklığına daha da yaklaşılıyor. Öyle 5-10dk motor ısıtma olayı bence de performans ve yakıt olarak bir kayıp ve motor için risk. Zamanınız ve paranız bol olsa da araç için bence de iyi değil. 1-2dk normal karşılanabilir elbette.
 
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
193
Tepki puanı
233
Konum
Bitlis
Ad Soyad
sef gngr
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019

0'ın altındaki sıcaklıklar için konuşuyorum.
Yeni araçlar için ısınma süresinin çok fazlasına gerek olmadığı söylense de bu ortalama hava koşullarında geçerlidir. sonuçta her zaman düşük hızda ilerleme yapamayabiliriz. Trafiğe çıktıktan sonrasında nerde ne kadar gaza basmamız gerektiğini biz belirleyemeyebilirz. Ani basınç ve ısı değişimi soğuk metale ciddi zararlar verecektir. Sadece yağ bu durumu kurtarmayabilir.
0 ın üstündeki sıcaklıklar için 30 sn normaldir mesela karadeniz marmara gibi belki ama yılın büyük bölümünü 0 ın altında geçiren yerlerde doğu anadolu gibi aynı durum geçerli olmamalı.

Düşüncelerimi kendi yaşadığım yerden fotolarla desteklemek istedim :) nefes alırken burnumuz yapışıyor . Camdaki buzu çözemiyoruz 5 dk ya.IMG-20200209-WA0003.jpegIMG-20200209-WA0016.jpeg20200209_101440.jpegScreenshot_20200211-221439.jpeg

bir vurgun bu sevda
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017

0'ın altındaki sıcaklıklar için konuşuyorum.
Yeni araçlar için ısınma süresinin çok fazlasına gerek olmadığı söylense de bu ortalama hava koşullarında geçerlidir. sonuçta her zaman düşük hızda ilerleme yapamayabiliriz. Trafiğe çıktıktan sonrasında nerde ne kadar gaza basmamız gerektiğini biz belirleyemeyebilirz. Ani basınç ve ısı değişimi soğuk metale ciddi zararlar verecektir. Sadece yağ bu durumu kurtarmayabilir.
0 ın üstündeki sıcaklıklar için 30 sn normaldir mesela karadeniz marmara gibi belki ama yılın büyük bölümünü 0 ın altında geçiren yerlerde doğu anadolu gibi aynı durum geçerli olmamalı.

Düşüncelerimi kendi yaşadığım yerden fotolarla desteklemek istedim :) nefes alırken burnumuz yapışıyor . Camdaki buzu çözemiyoruz 5 dk ya.Ekli dosyayı görüntüle 258137Ekli dosyayı görüntüle 258138Ekli dosyayı görüntüle 258139Ekli dosyayı görüntüle 258140

bir vurgun bu sevda
Tabıkı bu kosullar hariçççç...

Normal koşullar için di bu yazılanlar..

Benzınlı araclar atmosferik olanlar için çok beklemeye gerek yok ...

turbo motor ve dizel motor için bu bekleme süresi bıraz daha olmalı ...

Bu yukarıdaki ortam da tabiki aracı ısıtmak olarak beklenılmeli hatta gaz bıle verılebılir belli bir süre..


Ek olarak...

Yag pompası;

Karterde bulunan yağı motor içerisindeki yağ kanallarına gerekli basınçla gönderen parçadır. Yağ pompası hareketini genelde ya krank milinden zincir vasıtasıyla alır, ya da doğrudan krank milinin ucundan kama vasitasıyla hareketini alır.


Krank ın hızı motor devrı ile piston un alt ölü nokta , üst ölü noktadakı hızı ile belirlenir , piston lar rolantide yavas calısacagı için haliyle krank da yavas calısacak ve yaglama pompasındakı basınc az olacaktır .. Yaglama basıncının az oldugu bir devırde aşınma daha fazla olur...







BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst