Civic FB7 Süspansiyon

Katılım
21 Ocak 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Yaş
38
Ekip selamlar.ilk defa honda aracim oldu genel olarak cok memunum ama süspansiyon çok mu sert benim aracim mi oyle anlamadim.kontrollerde hersey cok iyi arac 40binde 2013 model.kronik bi sorun mu bu?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

maselz

0
Katılım
15 Mar 2016
Mesajlar
149
Tepki puanı
32
Aracınız
Valla hocam aynı km aynı model aracım var takır tukur ses yapıyor özellikle ön taraf. Ben bu yıl boyu spor yaysız 18 lik jantlar la gezdim sürtüyor diye çıkarmıştım belki benim bu kadar ses yapmasının sebebi budur ama genel olarak sert bir yapısı var.
Birde düz yolda hani yol üstüne kalın beyaz şerit çekerler ya oralardan geçerken sağa veya sola yönelince araba sallıyor sizde de öyle oluyor mu?

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
29 Eki 2014
Mesajlar
158
Tepki puanı
8
Yaş
41
Konum
Rize
Valla hocam aynı km aynı model aracım var takır tukur ses yapıyor özellikle ön taraf. Ben bu yıl boyu spor yaysız 18 lik jantlar la gezdim sürtüyor diye çıkarmıştım belki benim bu kadar ses yapmasının sebebi budur ama genel olarak sert bir yapısı var.
Birde düz yolda hani yol üstüne kalın beyaz şerit çekerler ya oralardan geçerken sağa veya sola yönelince araba sallıyor sizde de öyle oluyor mu?

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yüksek süratlerde viraja denk gelen o şeritlerde bahsettiğiniz kayma olur. Arka taraf virajın aksi yönüne doğru. Bu sizin veya benim aracıma has birşey değil. Bu tamamen pürüzsüz yol boyasının, özellikle akşamları asfaltta soğuk nedeniyle meydana gelen terleme sonucu oluşan sulu yüzey yüzünden arabanın tabiri caizse göt atması.
 
Katılım
21 Ocak 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Yaş
38
Rotlarda rot baslarinda rot kollarinda bi problem ya da bosluk yok ama suspansiyon konforu vermio arac.honda da kronik diye duydum genel olarak boyle mi diyede mrak ediyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
Rotlarda rot baslarinda rot kollarinda bi problem ya da bosluk yok ama suspansiyon konforu vermio arac.honda da kronik diye duydum genel olarak boyle mi diyede mrak ediyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam bu bir sorun değil, hondanın süspansiyon sistemi diğer marka araçlara göre biraz daha sert.
 

knylmz

0
Katılım
14 Haz 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
6
Aracınız
Bende de 2016 fb7 var aynı dertten muzdaribim. Çocuk olmadan önce çok sorun etmiyordum ama fc5 in yumuşak süspansiyonunu görünce bizimki çok sert gelmeye başladı. Çok hız da yapmıyorum. Daha konforlu hale getirmek için ne yapmak lazım? Kaliteli bir ürün tavsiyeniz olur mu?
 
Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
Fb7 yi asla daha konforlu yapamazsınız sert mizaçlı bir araba. Ama yapabilecekleriniz yok anlamına gelmiyor. Evet bizim arabalar çoook sert ve çok takur tukur bir araba her yerinden sesler gelir ama nereye gösterirsek gösterelim alt takımlar sağlam çıkıyor nedense. Neyse gelelim nasıl konforlu hale gelir. Bunun sadece iki yolu var ve tecrübeyle sabit. Öncelikle yumuşak karakterli bir lastik. Bu Michelin olur, pahalı derseniz falken olur bu tarz lastikler ikinci süspansiyon varmış gibi bir tık etki eder. Diğer konu lastik basınçları. Hangi lastikçiye giderseniz gidin lastik hava saati ile basılan havalar her zaman fazla çıkar. O saatlerin sürekli kalibrasyonu yapılması gerekiyor. Kışın yazın her zaman. Yani size 32 basarken aslında 38 hatta 40 basabiliyor. Mesela ben lastik değişiminde araba tahta gibi olan aracıma baktırdım 33 görünüyor ama lastikler odun gibi. Lastikçiye en doğru ölçümü yapan kalem ile ölçtürdüm 41 çıktı. Dolayısı ile kapıda yazan değer ne ise o basınca kalemle kontrol ederek indirdik. Araba oldu mercedes yani 3 bar bile fazla basılan hava arabayı tahtaya çevirir. Bunları yapın aracınız tatlı sert hale gelir ve alt takımlardan gelen seslerde azalır ve alt takımlara tecavüz olayı bariz azalır.
Bende de 2016 fb7 var aynı dertten muzdaribim. Çocuk olmadan önce çok sorun etmiyordum ama fc5 in yumuşak süspansiyonunu görünce bizimki çok sert gelmeye başladı. Çok hız da yapmıyorum. Daha konforlu hale getirmek için ne yapmak lazım? Kaliteli bir ürün tavsiyeniz olur mu?

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu sertlik konusu çok konuşuldu, bence FB7lerin süspansiyonu sert değil, aksine ani manevralarda gövdenin çabuk yatmasına neden olabilecek kadar yumuşak (y)

Bu noktada şöyle ince bir nuans var, uzun km. deneyimlerime göre FB7lerin amortisörleri özellikle şehiriçindeki kısa-sert özellikteki çukur-tümseklerde aktif çalışmıyor, darbeyi absorbe etmiyor :unsure: Ve izolasyon eksikliği ile birlikte şehiriçi sakin sürüşlerde bile araç içinde bam-güm seslerine neden oluyor.
Hız tümseklerinden geçerken aracın tümseğe çıkıp geri indiğinde nerdeyse hiç sekmemesinden/yaylanmamasından da bunu anlayabilirsiniz.

Tam tersine kullanım hızınız arttıkça ve tümsek-çukur boyu büyüdükçe amortisörlerin efektif olarak çalıştığını hissedebiliyorsunuz, özellikle uzun yolda her yola çıktığımda bozuk-asfaltlı yollarda FB7nin konforu beni çok şaşırtıyor, “Şimdi bam-güm edecek” diye düşündüğüm yerlerden gayet normal geçiyor.
Bence genel olarak Civiclerin süspansiyon ayarı şehiriçinden ziyade uzun yol konforu göz önüne alınarak ayarlanmış.
 
Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
Aynen güzel özetlemiş arkadaş. Uzun yol konforu ile şehir içi konforu ancak anlatılabilirdi
Bu sertlik konusu çok konuşuldu, bence FB7lerin süspansiyonu sert değil, aksine ani manevralarda gövdenin çabuk yatmasına neden olabilecek kadar yumuşak (y)

Bu noktada şöyle ince bir nuans var, uzun km. deneyimlerime göre FB7lerin amortisörleri özellikle şehiriçindeki kısa-sert özellikteki çukur-tümseklerde aktif çalışmıyor, darbeyi absorbe etmiyor :unsure: Ve izolasyon eksikliği ile birlikte şehiriçi sakin sürüşlerde bile araç içinde bam-güm seslerine neden oluyor.
Hız tümseklerinden geçerken aracın tümseğe çıkıp geri indiğinde nerdeyse hiç sekmemesinden/yaylanmamasından da bunu anlayabilirsiniz.

Tam tersine kullanım hızınız arttıkça ve tümsek-çukur boyu büyüdükçe amortisörlerin efektif olarak çalıştığını hissedebiliyorsunuz, özellikle uzun yolda her yola çıktığımda bozuk-asfaltlı yollarda FB7nin konforu beni çok şaşırtıyor, “Şimdi bam-güm edecek” diye düşündüğüm yerlerden gayet normal geçiyor.
Bence genel olarak Civiclerin süspansiyon ayarı şehiriçinden ziyade uzun yol konforu göz önüne alınarak ayarlanmış.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Haz 2019
Mesajlar
45
Tepki puanı
44
Konum
Van
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu sertlik konusu çok konuşuldu, bence FB7lerin süspansiyonu sert değil, aksine ani manevralarda gövdenin çabuk yatmasına neden olabilecek kadar yumuşak (y)

Bu noktada şöyle ince bir nuans var, uzun km. deneyimlerime göre FB7lerin amortisörleri özellikle şehiriçindeki kısa-sert özellikteki çukur-tümseklerde aktif çalışmıyor, darbeyi absorbe etmiyor :unsure: Ve izolasyon eksikliği ile birlikte şehiriçi sakin sürüşlerde bile araç içinde bam-güm seslerine neden oluyor.
Hız tümseklerinden geçerken aracın tümseğe çıkıp geri indiğinde nerdeyse hiç sekmemesinden/yaylanmamasından da bunu anlayabilirsiniz.

Tam tersine kullanım hızınız arttıkça ve tümsek-çukur boyu büyüdükçe amortisörlerin efektif olarak çalıştığını hissedebiliyorsunuz, özellikle uzun yolda her yola çıktığımda bozuk-asfaltlı yollarda FB7nin konforu beni çok şaşırtıyor, “Şimdi bam-güm edecek” diye düşündüğüm yerlerden gayet normal geçiyor.
Bence genel olarak Civiclerin süspansiyon ayarı şehiriçinden ziyade uzun yol konforu göz önüne alınarak ayarlanmış.
ben civic almadan önce astra ile civic arasında kalmıştım. astra bana çok sert gelmişti. hem sürüş konforu hem de süspansiyon olarak civic çok daha yumuşak geldi. bunun karşılığı olarak da astra civic'e göre daha yol tutar derler. kendi kanaatime göre aynı modellerde corolla da kullandım. yumuşaklık bakımından civic c sınıfının en yumuşak araçlarından diyebilirim. hocamın da dediği yumuşak süspansiyon olduğu için virajlarda yatma eğilimi vardır ki beni ve yolcuları bazen rahatsız eder. ancak uzun yolda aracın karakterine alıştıysanız araç sizi hiç yormuyor. otomatik olması da önemli tabi burda. yaklaşık 20 günlük tatil sürecimde 5000 km civarı yol yapmıştım. aracımdan çok memnun kalmıştım üzerinde çok konforsuz gürültülü eski bir lastik olmasına rağmen. ve bu süreçte de çok alıştım fb7'ye.

Şehir içinde ise konforsuz diyemem lakin bozuk veya parke taşlı yollarda çok düşük hızda ön taraftan tıngırdamalar geliyor. sebebini anlayamadım ama beni rahatsız edecek boyutta değil. çok rahatsız olan da görmedim aracımı kullananlardan. yaz gelince z rot falan baktırmayı düşünüyorum. tavsiyesi olan varsa yardımcı olursa iyi olur.

Dikkat edilmesi gereken bir nokta da civic 2. elde geçmişinin iyi bilinmesi gereken bir araç. çünkü ben her ne kadar nefret etsemde modifiyeye çok uygun. sizden önceki sahibi farklı ebatlarda lastik-jant kullanmış olabilir. aracı daha basık yapanlar falan olabiliyor. ayarlarıyla oynanmış arabalar denk gelebilir. bunlar da konforu olumsuz yönde etkiler.
 
Geri
Üst