Tucson a LPG

Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
787
Tepki puanı
17
Yaş
46
Konum
Ataşehir / İstanbul
Civic gitti, Tucson geldi
https://r.tapatalk.com/shareLink?sh...ivictr.com/showthread.php?t=7766&share_type=t

Konusunda yazmıştım. FB7 kasa civicden tucson a geçmiştim.

Evet tekrar LPG kervanına dönmüş bulunuyorum. Üstteki konuda da bahsettiğim gibi FB7 kasa ECO Civic’imi 50 bin km kadar LPG li olarak kulanmıştım, ve satmıştım. Sonrasında aldığım Tucson, benzinli idi ve Hyundai, Honda gibi LPG ye bu araçta destek vermiyordu. Hyundai, geçmişte Accent Era için, aynı FB7-ECO ların ilk dönemi gibi anlaşmalı LPG takılmasına müsaade eder garantiyi bozmazdı, şimdilerde ise sadece fabrika çıkışı i10 onlarda LPG var. Diğer modeller için destek vermiyor. Bazı bayiler, kendi opsiyonlarında LPG yi destekliyor sadece. Benim aldığım bayide bu durum dahi yoktu.

Herneyse, aracı 14 ay ve 15000 km kadar benzinde kullandım. Şehir içinde 10-12 lt/100 km civarının altına inemedim. Şehir dışında ise oldukça dikkatli kullanım ile 6,4 lt/100 km gibi bir değer görebildim bir kaç kere. Haddızatında ben aracı alırken bu tüketimi de göze almıştım. Yani bilmeden körü körüne almadım Tucson’u. Gerek 132 hp lik turbosuz versiyonu seçmem gerekse Civic ECO dan sonra bütçemde ciddi bir yakıt deliği açılacağını öngörmüştüm. Aldıktan bir süre sonra da LPG dönüşümünü planlıyordum. Sadece bu kadar kısa sürede LPG dönüşünü öngöremedim. Aracı aldığım zaman benzinin litresi 4,5 civarında idi. Şu an devlet desteği ile 6,91. ÖTV istisnası kalktığında minimum 8,5 olması lazım. Üstelik arada ciddi bir devalüasyon oldu, ve resmen faikrleştik. Artık her harcamayı iki kere düşünmeye başladık.

Böyle bir ekonomik durumda LPG dönüşümünü erkene aldım. Hedefim aynı Honda’da olduğu gibi sorunsuz bir kit ve honda ‘da yaşadığım yetkili servis konforunu Hyundai de kaybettiğim için, iyi bir dönüşüm merkezi idi. Önce dönüşüm merkezine karar vermem gerekiyordu. Bunun için de referans çok önemliydi benim için. LPG kiti hususunda Atiker’e karar verse idim Maslak-Çevre Otogaz’ı tek geçip aracımı emanet edecektim, ama aşağıda anlattığım sebepler ile Lovato’ya karar verdiğim için çevre otogaz’ın Lovato bayisi olmaması sebebi ile başka bir dönüşüm merkezi aradım. Tek kaynağım maalesef internet ve tüketici yorumları idi. Anadolu yakasında 3 merkez tespit ettim: Üçel, Çözüm ve Candan. Sonuç olarak en uygun fiyatı veren Candan’da karar kıldım.

Aracım turbosuz 132 hp lik atmosferik GDİ motorlu versiyon. Turboya göre dönüşümün bir tık daha sorunsuz diyebilirim. Bu araç ve motor kombinasyonu için iki tür dönüşüm sistemi kullanlıyor. Biri sıvı sistem, diğer ise bir miktar benzin tüketimi de olan karma sistem. Sıvı sistemin ilk edinim maliyeti oldukça yüksek bana göre. 12 bin TL üzeri rakamlar telaffuz ediliyor. Benim yıllık ortalama 11-12 bin kmlik bir kullanımım olunca amorti süresi çok uzun oluyor, ekonomik olarak çok anlamlı olmuyor. Bir de sorun çıkarma ihtimali daha yüksek şekilnde yorumlara denk geldim. Bu sebepler ile Karma sisteme karar verdim. Anladığım kadarılya karma sistem; araç ilk çalıştrdırdığında motor belli bir sıcaklığa gelene kadar benzinde çalışıyor, sonrasında belli aralıklar ile enjektörlere az miktarda benzin püskürtür. Bir de 4000 d/d den sonra devrin artmasına göre belli yüzde oranlarında benzin kullanılır. (örneğin 4000 d/d de %10, 5000d/d de %15....vs. gibi) GDİ motorlar için sıralı sistemler uygun değilmiş.

Bu sistem için GDİ motor ile sorunsuz çalışan üç kit önerildi bana. Atiker Atikfast-Lovato EXR-Prins VSI. Vadeli olarak atiker için 3100, lovato için 5400 ve prins için 8500 civarı fiyat aldım. Yine benim kullanma alışkanlığıma göre en mantıklı çözüm atiker olsa da, yaptığım araştırmalarda kalite ve sorunsuzluk olarak Lovato ve prins in daha iyi olduğu sonucuna ulaştım. Kalite konusunda Prins üstün olmadına rağmen fiyatı yüzünden eledim. Her ikisinin de ortasında olan Lovato EXR kitine karar verdim. LPG konusunda iyi işler çıkaran İtalyan markası olması, olumlu referanslar, araç modeli için hazır yazılım sebebiyle ayar derdinin az olduğunu düşünmem, ix35-tucson-sportage gibi aynı motoru kullanan araçlarda fazla montaj yapılmış olması Lovato konusunda tercihimi pekiştirdi. Sonuç olarak aracıma Karma sistem Lovato EXR dönüşümü yapıldı. 54 Litrelik simit tipi depo takıldı. Depo dolum yeri benzin dolum yerinin altına yapıldı. (benim eski FB7 gibi)

Dönüşüm bir Cumartesi günü yarım günde bitti. Sızdırmazlık belgesi artık MMO dan alınmıyor, aynı şekilde ek1 evrağı da şöförler odasından alınmıyor. Tüm evrakları bana Candan Mühendislik verdi. Ben bu evraklar ile TUVTÜRK’den muayene yaptırdım. Sonrasında Candan’ın verdiği evraklar ve TUVTÜRK ten aldığım evraklar ile notere gidip direkt ruhsaıtımı aldım. Artık ruhsatları noterler veriyor, bilginize.

Maliyetler şu şekilde oluştu:

LPG montaj-Kit: 5400 TL (12 taksit)
LPG için katkı: 60 TL
Egzos Muayene: 55 TL
TUVTÜRK Muayene: 226 TL
Noter: 138 TL
Kaskoya LPG kiti işletme: 42 TL

TOPLAM: 5921 TL

Yaklaşık 800 Km yol yaptım. Araç karma sistem olduğu için bir miktar benzin tüketimi de var. İstanbul orta-yoğun bir şehir içi trafiği için İlk ölçüm sonucum şu şekilde: 448 km yol-38 lt LPG-11 lt benzin. Yaklaşık km başına tüketim 0,47 TL. Bu güzergahta araç sadece benzinli gitseydi yol bilgisayarına göre 10,2 lt/100 km harcamış olacaktı ki bu da km de 0,7 TL ediyor. Yaklşık tasarruf oranım %33 gibi. Karma sistemlerde tasarrufun şehir için %35 ler civarında uzun yolda ise %40 larda olduğunu söyleniyor. Umarım verdiğim karardan pişman olmam. Zira son zamlardan sonra artık yen iaraba almak hayal. Allah kısmet ederse uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Oguz6

0
Katılım
11 Şub 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Aracınız
Hayırlı olsun tuscon gerçekten çok güzel bir görünüşü var inşallah sıkıntısız bir şekilde uzun yıllar binersiniz
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,670
Çözümler
2
Tepki puanı
2,964
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Hayırlı olsun hocam. Çok güzel ve sade bir paylaşım olmuş. Gdi olması verim açısından daha etkili olacaktır diye düşünüyorum ama benimkisi eski mantık. Zira lpg firmaları çok büyük arge yaptılar ve araca göre hazır kit ve yazılım veriliyor. Kırıkkale de bir arkadaş rs e lpg de biniyor 6 7 aydır. Son olarak tekrar güle güle kullanın.

SM-J700F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=84]nonickname[/MENTION] Hayırlı olsun, güzel paylaşım olmuş eline sağlık :eek:k:
 
Geri
Üst