Civic ES7 Vtec 2 kullananlardan yardım bekliyorum

Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
5
Konum
ANTALYA
Aracınız
Civic ES7 2006
arkadaşlar hayırlı günler. foruma yeni üye oldum. Yakın bir zamanda 2.el 2006 model civic ls otomatik paket araç teslim alacağım. Sizlere sormak istediğim birkaç sorum var, yardımcı olursanız sevinirim.

aracımın motor özellikleri , dohc ve sohc hangisi ? ve ne özelliği var.

motoru 248.000 km aracın nelere dikkat etmem lazım?

şanzıman ve motor temiz bakımlı ise korkma diyorlar hondadan ne kadar doğru. alırken gösterirken nelere dikkat edeyim. ?

birde aracın içi siyah deri kaplama, satıcı fabrikadan boyle alındığını hatta honda logolarını gosterdi ? bej olanlarıda varmış deri galiba ?

kısaca aracın özelliklerini merak ediyorum. herkese teşekkür ederim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Aracınzın motor kodu D16V1 > 110 hp.
> Ls boş kasa diye geçer. Dolusu Es!
> Üsten tek Egzantirikli. Bu yüzden Sohc diye ifade edilir.
> Teknolojisi Vtec-e olarak tanımlanır. 'E' ifadesi ekonomik anlamına gelir. 2 zamanlıdır. Ekonomik ve performans. Ekonomide 12 subap çalışır. Performansta 16 subap çalışır.
> 2.500 - 3.500 arası ekonomik sürüş, 4.000 - 6.000 devir arası performans sürüş görülür.
> Kasa hafiftir. Bu yüzden seri bir araçtır.
> Yakıtı ekonomiktir.
> Alacağınız aracın bakım takip listesini isteyin. Tarih ve kilometre olarak tek tek acele etmeden.
- Triger takımı, baskı balata, supap ayarı, bujiler, şanzıman yağı, 10.000 bakımları, fren disk balata, lastikler, klima, ön ve arka alt takımlar, lpg için: gaz filtresi, regulatör, enjektörler, lpg tankı ve gaz ayarı.
> Su ve yağ azaltıyor mu?
> Hasar kaydı, boya değişen?
> Arıza lambası yanıyor mu?
> Kilometre orjinal mi?
> 248.000 kilometre bakımlı bir Honda için sıkıntı teşkil etmez.
> Koltuklar için fabrikasyon deri var diye hiç duymadım. Opsiyonel olabilir. Opsiyonel bile olsa Es donanımda olmalı. Sonradan da yapılmış olabilir. Fabrikasyon olsa piyasada çok olurdu diye düşünüyorum.
> Araca çevrenizde Vtec-2 hastası biri bakarsa daha iyi olur. Kıyaslamayı ve farklılıkları daha iyi farkeder.
> Gerisi ekspertiz ve motor ustalarına kalıyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
5
Konum
ANTALYA
Aracınız
Civic ES7 2006
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Aracınzın motor kodu D16V1 > 110 hp.
> Ls boş kasa diye geçer. Dolusu Es!
> Üsten tek Egzantirikli. Bu yüzden Sohc diye ifade edilir.
> Teknolojisi Vtec-e olarak tanımlanır. 'E' ifadesi ekonomik anlamına gelir. 2 zamanlıdır. Ekonomik ve performans. Ekonomide 12 subap çalışır. Performansta 16 subap çalışır.
> 2.500 - 3.500 arası ekonomik sürüş, 4.000 - 6.000 devir arası performans sürüş görülür.
> Kasa hafiftir. Bu yüzden seri bir araçtır.
> Yakıtı ekonomiktir.
> Alacağınız aracın bakım takip listesini isteyin. Tarih ve kilometre olarak tek tek acele etmeden.
- Triger takımı, baskı balata, supap ayarı, bujiler, şanzıman yağı, 10.000 bakımları, fren disk balata, lastikler, klima, ön ve arka alt takımlar, lpg için: gaz filtresi, regulatör, enjektörler, lpg tankı ve gaz ayarı.
> Su ve yağ azaltıyor mu?
> Hasar kaydı, boya değişen?
> Arıza lambası yanıyor mu?
> Kilometre orjinal mi?
> 248.000 kilometre bakımlı bir Honda için sıkıntı teşkil etmez.
> Koltuklar için fabrikasyon deri var diye hiç duymadım. Opsiyonel olabilir. Opsiyonel bile olsa Es donanımda olmalı. Sonradan da yapılmış olabilir. Fabrikasyon olsa piyasada çok olurdu. Honda amblemine çok takılmayın derim.
> Araca çevrenizde Vtec-2 hastası biri bakarsa daha iyi olur. Kıyaslamayı ve farklılıkları daha iyi farkeder.
> Gerisi ekspertiz ve motor ustalarına kalıyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Tanışma bölümüne yazacağım .

LS almamdaki sebep sanruf benim için çok şart değil ve zamanında bundan çok sorun yaşadım başka aracımda o yuzden istemedim. Birde fiyat olarak daha uygun geldi diyeyim.

Kendim sigortacıyım aracın tüm hasar ve buna ait eksperin çektiği resimlere ulaştım. Serviste alt takımlar değişmiş z rot aks vb. kar a oturmuş araba.Ağır bir kazası yok. 1 parça değişen 1 parça boya mevcut.

Km kaydını sorguladım orjinal ve araç plakası hiç değişmemiş bu güzel ben 4.sahibi olacağım. uzun süre kalmış 3 kişidede, benim için önemli.

Siyah deri koltuklar var - bunun aynısını bej renkli olanıda gördüm servise sordum o yıllarda opsiyonel isteyen müşterilere yaptırılıyormuş. fabrikadan oyle gelmiyor ama isteyen müşterilere servis yaptırıyormuş.

Şanzıman yağı 2017 şubatta değişmiş, servisten aldım bilgisini. motor yağı triger vs tutin şeylerde yeni yaptırdığını söyledi araç sahibi.

Gerisinede ekspertiz yaptıracağım alırken. Motor şanzıman olarak sağlam diyorsunuz yani bakımlıysa.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Aracınzın motor kodu D16V1 > 110 hp.
> Ls boş kasa diye geçer. Dolusu Es!
> Üsten tek Egzantirikli. Bu yüzden Sohc diye ifade edilir.
> Teknolojisi Vtec-e olarak tanımlanır. 'E' ifadesi ekonomik anlamına gelir. 2 zamanlıdır. Ekonomik ve performans. Ekonomide 12 subap çalışır. Performansta 16 subap çalışır.
> 2.500 - 3.500 arası ekonomik sürüş, 4.000 - 6.000 devir arası performans sürüş görülür.
> Kasa hafiftir. Bu yüzden seri bir araçtır.
> Yakıtı ekonomiktir.
> Alacağınız aracın bakım takip listesini isteyin. Tarih ve kilometre olarak tek tek acele etmeden.
- Triger takımı, baskı balata, supap ayarı, bujiler, şanzıman yağı, 10.000 bakımları, fren disk balata, lastikler, klima, ön ve arka alt takımlar, lpg için: gaz filtresi, regulatör, enjektörler, lpg tankı ve gaz ayarı.
> Su ve yağ azaltıyor mu?
> Hasar kaydı, boya değişen?
> Arıza lambası yanıyor mu?
> Kilometre orjinal mi?
> 248.000 kilometre bakımlı bir Honda için sıkıntı teşkil etmez.
> Koltuklar için fabrikasyon deri var diye hiç duymadım. Opsiyonel olabilir. Opsiyonel bile olsa Es donanımda olmalı. Sonradan da yapılmış olabilir. Fabrikasyon olsa piyasada çok olurdu. Honda amblemine çok takılmayın derim.
> Araca çevrenizde Vtec-2 hastası biri bakarsa daha iyi olur. Kıyaslamayı ve farklılıkları daha iyi farkeder.
> Gerisi ekspertiz ve motor ustalarına kalıyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.

Hocam yazınıza küçük bir düzeltme dışında harfiyen katılıyorum;
Vtec teknolojisi subap kapatmaz. Tüm subaplar her sürüş tarzında sürekli çalışır, vtec devreye girdiğinde ise subaplar daha fazla açılarak silindirlere daha fazla hava alır. Ufak bir bilgi tazelemesi yaptım, iyi akşamlar dilerim ?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam yazınıza küçük bir düzeltme dışında harfiyen katılıyorum;
Vtec teknolojisi subap kapatmaz. Tüm subaplar her sürüş tarzında sürekli çalışır, vtec devreye girdiğinde ise subaplar daha fazla açılarak silindirlere daha fazla hava alır. Ufak bir bilgi tazelemesi yaptım, iyi akşamlar dilerim
Okuduğum kaynaklardan yararlanarak söylemiştim. Siz söyleyince tekrar baktım. Aynı tarz bilgi var. 2 kaynağıda ekliyeceğim.

VTEC-E
VTEC-E VTEC in ters çevirilmis biçimidir. E, economy kelimesinin bas harfidir. Anlasılabileceği gibi, DOCH VTEC
in sağladığı, yüksek devirde performans yerine, SOCH VTEC-E düsük devirde çok yakıt tüketimi sağlar.
Benzin, hava ile karıstırılıp silindirlere verilir. Bu karısım ne kadar iyi ortanda hazırlanırsa, motor o kadar düzgün
bir operasyon sağlar. Eğer benzin oranı fazla ise “zengin karısım”, Eğer hava oranı fazla ise “Fakir karısım” adı
verilir. düsük devirde çalısan motorlarda, benzin/hava karısımının alınma hızı yeterli diildir. O yüzden benzin
oranı biraz daha arttırılır ki motor daha düzgün bir operasyon sergilesin. VTEC-E nin yaptığı, yapay olarak bu
alınma hızını arttırarak silindirin içinde bir çesit girdap hareketi yaparak benzin/hava karısımının çok iyi
karısmasını sağlar. Đyi karıstığı için daha fakir karsımlar kullanılabilir , bu sebeple yakıt tüketimi düsürülmüs
olur. (Düsük devirlerde).
VTEC-E, benzin/hava karısımının giris hızı ile ilgili olduğuna göre, sadece giris süpabı ile ilgili bir sistemdir.
Sadece SOCH tipinde bulunup, DOCH da bulunmaması ekonomik nedenlerdendir. Bu mekanizma pahalıya mal
olmaktadır.
SOCH VTEC-E yi anlayabilmek için , sadece giris supabını incelemek gerekir. VTEC-E olmayan bir motorun giris
supabı sadece tek profillidir. (tek hareketi vardır) Buna karsılık VTEC-E de 2 tip profil vardır. düsük devirlerde,
her giris süpabı kendi profilinde hareket eder. Söyle, bir tane supabın yolunun görünüsü normaldir.. Diğeri ise
fark edilir biçimde eğridir.
Sekilde, sağ taraftaki 2 süpab giris supabıdır. Görüldüğü gibi, üstteki süpab kapalı durumdadır. Yolun bu eğri
yapısı ile, düsük devirlerde , gelen karısım silindir içinde okla gösterilen sekilde dağılır ve çok iyi karısır.
Böylece, 1 tane giris süpabı çalısır. Tek giristen gelen hava sıkıstığı için güzel bir girdap etkisi olusur. Sonuçta
benzin oranı az karısım kullanılabilir Çünkü iyi optimize olmustur.
Genel olarak 2500 devir geçildiğinde ise, bu tek süpabdan giris, hızı yeterli olmamaktadır. Đyi etki sağlayan bu
tek süpab sistemi tam ters simdi güçten düsürmeye (yakıt tüketimini arttırmaya) baslar. Böylece 2500 devirden
sora bir iğne giris supa binin çıkıntısına gelir ve bu 2 giris süpabının ayni anda açılıp kapanmasını sağlar. Eğri
manifold sistemi de uygulanmamaya baslar. Karısım 2 delikten rahat girdiği için baska bir değisle yüksek
devirlerde “motor rahat nefes alır”.
VTEC-E sisteminde, bu özelliklerden dolayı SOCH olup VTEC-E olmayan bir motora göre süpablar biraz daha
uzun açık kalabilirler. Bu, biraz daha ekstra güç anlamına gelir.
Örneğin,
Ayni motora sahip Civic HX de VTEC-E bulunmakta ve 115 beygir vermektedir.
Civic DX te ise VTEC-E bulunmayıp, 106 beygir (max.) alınmaktadır.
Bu fark, yanıltmasın, VTEC-E ekonomi içindir... Güç degildir.

VTEC-E
VTEC-E sisteminin asıl amacı, düşük devirlerde yakıt ekonomisini artırmak için oldukça fakir yakıt-hava karışımı sağlamaktır. 1,5 litrelik SOHC VTEC-E sistemine sahip motor 92 HP güç üretmektedir. 12 supap modunda hava-yakıt oranı 20:1 ve üzerinde olabilmektedir.

Tork üretmek için, yakıt silindir içine emilen hava ile birlikte yakılır. Ne kadar çok tork üretileceği, direkt olarak, yakıt-hava karışımının birbiriyle ne kadar iyi karışmasıyla ilgilidir. Düşük devirlerde motorların emme dolgu hızı, yakıt ve havanın iyi bir şekilde birbirine karışabilmesi için yeterli değildir. VTEC-E, yapay olarak emme dolgu hızını türbülans etkisi yaratacak şekilde artırır. Bu şekilde yakıt ve hava arasında oldukça iyi bir karışım gerçekleşir. VTEC-E sistemine sahip olmayan bir motor emme supapları için tek bir kam profiline sahiptir. VTEC-E motoru ise, iki farklı emme kam profiline sahiptir. Düşük devirlerde, her emme supabı kendi emme profilini takip eder. Emme kam profillerinden biri diğerine göre oldukça normal kalmaktadır. Diğeri ise, neredeyse yuvarlak bir profile sahiptir. Düşük devirlerde sadece bir emme supabı çalışmaktadır. Emilen dolgu bu supaptan silindire girmektedir ve sonuç olarak silindir içinde türbülans efekti oluşturulmaktadır. Türbülans etkisi, dolgunun çok iyi bir şekilde karışmasını sağlamaktadır. Bu sayede motor, oldukça fakir karışımlarda çalışabilmektedir. VTEC sistemi, düşük devirlerde çalışmayan emme supabını aktif hale getirmek için kullanılır. Resim: VTEC_E_2.JPGV TEC-E sisteminin 12 supapla çalışma modu

Devir arttıkça daha fazla dolgu emilmek istenir, sadece bir emme supabının çalışması motor için sınırlayıcı bir etki oluşturmaya başlar. Yaklaşık 2500 d/d civarında, içi dolu bir pim iki külbütör tarafından itilir ve iki külbütör tek bir ünite halinde hareket etmeye başlar. Böylece, her iki emme supabı normal kam profiline bağlı olarak hareket etmeye başlar, neredeyse yuvarlak bir yüzeye sahip olan profil kullanılmaz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Tanışma bölümüne yazacağım .

LS almamdaki sebep sanruf benim için çok şart değil ve zamanında bundan çok sorun yaşadım başka aracımda o yuzden istemedim. Birde fiyat olarak daha uygun geldi diyeyim.

Kendim sigortacıyım aracın tüm hasar ve buna ait eksperin çektiği resimlere ulaştım. Serviste alt takımlar değişmiş z rot aks vb. kar a oturmuş araba.Ağır bir kazası yok. 1 parça değişen 1 parça boya mevcut.

Km kaydını sorguladım orjinal ve araç plakası hiç değişmemiş bu güzel ben 4.sahibi olacağım. uzun süre kalmış 3 kişidede, benim için önemli.

Siyah deri koltuklar var - bunun aynısını bej renkli olanıda gördüm servise sordum o yıllarda opsiyonel isteyen müşterilere yaptırılıyormuş. fabrikadan oyle gelmiyor ama isteyen müşterilere servis yaptırıyormuş.

Şanzıman yağı 2017 şubatta değişmiş, servisten aldım bilgisini. motor yağı triger vs tutin şeylerde yeni yaptırdığını söyledi araç sahibi.

Gerisinede ekspertiz yaptıracağım alırken. Motor şanzıman olarak sağlam diyorsunuz yani bakımlıysa.
Siz güzel araştırma yapmışsınız. Meslekte yardımcı olmuş. Dedikleriniz gibiyse bu araç alınır. Ls olması fiyatı uygun yapmış olabilir. Bakımlarının kilometre ve tarihlerini yazın ileride size yardımcı olacaktır. Birde motor yağı ve şanzıman yağı hangi marka numara kullanmış bunlarıda öğrenin. 10.000 kilometrede yağ ve su azaltma yapıyor mu onuda bir sorun. Antirifiz hiç değiştirmiş mi?

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
5
Konum
ANTALYA
Aracınız
Civic ES7 2006
Siz güzel araştırma yapmışsınız. Meslekte yardımcı olmuş. Dedikleriniz gibiyse bu araç alınır. Ls olması fiyatı uygun yapmış olabilir. Bakımlarının kilometre ve tarihlerini yazın ileride size yardımcı olacaktır. Birde motor yağı ve şanzıman yağı hangi marka numara kullanmış bunlarıda öğrenin. 10.000 kilometrede yağ ve su azaltma yapıyor mu onuda bir sorun. Antirifiz hiç değiştirmiş mi?

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Yorumlarınız çok yardımcı oluyor , her zaman söylerim aracı kullanan kişilerden destek alacaksın.

Araç honda serviste kaskodan yapıldığı esnada periyodik bakımda yapılmış , listeden anladığım kadarıyla 2017 yılında 193.268 km de ATF - DW1 şeklinde bir ibare var. Nette araştırdım honda şanzıman yağı baya pahalı bir ürün. Antifiriz 4 litre birde bu yazıyor bunlar değişmiş. Diğer bakımları şahıs kendi yaptırmış şuan 3.sahibi zaten. araba kayarak kara oturmuş motor kısmı hariç arka z rotlar paçalıklar , tampon braketi vs. arka amortisor bunlar değişmiş orjinali ile listesinde yazıyor.
 
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
5
Konum
ANTALYA
Aracınız
Civic ES7 2006
birde motor yağı bunlarda ne kullanmak gerek 10 40 mı ? mobil yada castrol ne tercih edersiniz ?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yorumlarınız çok yardımcı oluyor , her zaman söylerim aracı kullanan kişilerden destek alacaksın.

Araç honda serviste kaskodan yapıldığı esnada periyodik bakımda yapılmış , listeden anladığım kadarıyla 2017 yılında 193.268 km de ATF - DW1 şeklinde bir ibare var. Nette araştırdım honda şanzıman yağı baya pahalı bir ürün. Antifiriz 4 litre birde bu yazıyor bunlar değişmiş. Diğer bakımları şahıs kendi yaptırmış şuan 3.sahibi zaten. araba kayarak kara oturmuş motor kısmı hariç arka z rotlar paçalıklar , tampon braketi vs. arka amortisor bunlar değişmiş orjinali ile listesinde yazıyor.
Sahibi açık ve net konuşuyorsa sıkıntı yok. Şanzıman yağı orjinal kullanmışlar. Başka yerde birşey olur serviste yaptırmaz ve bunu söylemez ise problem o zaman çıkıyor. Bu konuda uzun süre binen insanlardan bilgi almak daha kolay. Arıza lambası yanıyormu onuda bir sorun.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
birde motor yağı bunlarda ne kullanmak gerek 10 40 mı ? mobil yada castrol ne tercih edersiniz ?
Tahmin ederim 10w40 koymuşlardır. Genelde bunu koyuyorlar. Yağ azaltması yapıyor mu diye sormamın nedenide buydu. Azaltma varsa 10w40 devam. Marka olarak Motul 6100 synergie öneririm. Eğer azaltma yok ise Motul 5w40 x-cess öneririm.
Yağ çubuğunda iki delik var. Max. Min. Demek oluyor. Onun arası ise 1 litreye tekamül ediyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Geri
Üst