Yakıt Hesaplama Şöyle Yapılır

Forumda bir kaç konuda bazı üyelerin göz kararı yakıt hesabı yaptığını ve uçuk ötesi
rakamlara maalesef kendilerinin de inandığını gördüm.

Eğer aracınızın ne kadar yaktığını nokta atışı hesaplamak isterseniz aşağıdaki hesabı yapacaksınız.

1- Depo fullenir km sıfırlanır.
2- Yola çıkılır ve hangi sürüşte ne kadar yaktığını öğrenmek isterseniz o şekilde kullanılır.
(istediğiniz km'yi yapabilirsiniz biz 100 km diyelim) 100 km yol gidildikten sonra tekrar pompaya yanaşılır ve depo tekrar fullenir.
3- Aldığınız benzin fiyatı kadar 100 km de yakıyorsunuz demektir. Eğer Km'de ne kadar yaktığını merak ediyorsanız. Kaç liralık benzin aldıysanız onu gittiğiniz km'ye böleceksiniz.

Mesela: Depoyu fullediniz km'yi sıfırladınız 84 km gittiniz ve bir benzinliğe girdiniz.
depoyu tekrar fullediniz ve 27 Liralık benzin aldı. Bu demek oluyor ki aracınız 84 km de 27 Lira benzin harcıyor. 1 kmde ne yaktığını bilmek isterseniz TL / KM yapıyoruz. (dikkat edin km/tl değil)
Yani 27 TL/ 84 KM= 0,32 TL/KM yapar bu da demek oluyor ki araç 1 KM'de 32 kuruş yakıyor.

Bunun dışında göz kararı, ışık yandı yanmadı, alt çizgideydi aynı yere geldi gelmedi
şeklindeki hesaplamalar yanlıştır ve sizi yanıltır.
 
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
306
Tepki puanı
132
Aracınız
Tüketimle ilgili bu kadar yazıdan sonra sizin vardığınız nokta konuyla ilgili yazılanları yok sayarcasına olmuş...
Bu sohbet başlamadan evvel de araçlarımıza ait fabrikaların sunduğu tüketim verileri mevcuttu zaten.
Konu açmaya bile gerek yok muydu yani:)

ALLAH kainatı insan için yaratmış... Otomobiller insanlar için üretildiği için insanlar kullanıyorlar. Bu aşikar bir durum.

Konuyla ilgili yazılanlardan çıkan sonuç özetle;
“Her yakıt tüketim verisinin o tüketime ait hız ortalamasıyla birlikte verilmesi diğer kullanıcılar için referans olabilir”.

Hatta aynı yolda aynı koşullarda hız sabitleyici kullanılarak elde edilmiş “ortalama hız değerlerine ait tüketim verisi” ile yolun yarısında hızlı geri kalan yarısında yavaş giderek elde edilen “aynı ortalama hız değerine ait tüketim verisi” de farklılık gösterecektir??

Hız bilgisi olmayan tüketim verileri diğer kullanıcılar için referans olarak kullanılırsa sapma miktarları yüksek olacaktır.
Depo doldurarak ve gidilen km’yi not ederek yapılan hesaplar kendi cebimizden çıkan yakıt parasını hesaplamamızı sağlamanın en sağlıklı yoludur. Ancak bu şekilde kişiye özel tüketim verisi elde edilmiş olur.

Biz sizinle bu hususta aynı şekilde düşünmüyoruz veya farklı düşündüğümüzü ifade etmekte ısrarcı davranıyoruz. Yada ben düşündüğümü doğru ifade edememiş olabilirim.

Forumlarda faydalı, yardımcı olmak ve öğrenmek gayesiyle iletişim kurmak gerekir. Benim dediğim doğru ilkesiyle iletişim kurmak forumları faydalı olma gayesinden uzaklaştırır.

İnsan subjektif bir yaratıktır ve her konuda herkesin anlaşması elbette mümkün değildir. Ancak insanların “anlaşamadıkları hususları” kabul edebiliyor olmaları şeffaf ve hoşgörülü bir ortamın kapılarını açar.

Anlaşmazlıkların netleştirilememesi iletişimsizlik ortamını genişleterek ortama negatif enerji pompalar. Bunun da ALLAH’ın yarattığı hiç bir canlıya faydası olmaz.

Herkese fani olduğumuzu hatırlatırken kalp kırmak gayesinde olmadığımı özellikle belirtmek isterim.

Kainatın yaratıcısı ve her şeye gücü yeten ALLAH celle celalühü kandilinizi mübarek etsin



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ezcümle Hayirli Kandiller kardeşim ?
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,129
Çözümler
4
Tepki puanı
3,258
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Ben herzaman depomu tam bitirip fullerim ya da depo bitikken belirli bir miktar alip gittigi yere kadar gider benzine gectikten sonra hesaplamami yaparim. Bazi arkadaslar yok izmirde fulledim afyona gittim bidaha fulledim sukadar aldi sukadar km.yaptim yakit tuketimim sukadar diyor. O iş oyle olmuyor :)
 
Katılım
5 Ocak 2019
Mesajlar
19
Tepki puanı
13
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FC5 2017
Elinize sağlık güzel bir derleme olmuş.

Nacizane ufak birşey eklemek isterim ; Depo full lenirken de pompacı arkadaşı uyarmak lazım. Kimisi pompa attığında bırakmıyor yavaş yavaş eklemeye devam ediyor. Bu da yakıt tüketimini artmış gösteriyor tabiki biraz.
Ya da bazı arkadaşlar uzun yola çıkıcam diyor pompacıya, pompacı da sonuna kadar dolduruyor (neredeyse taşacak) sonraki depo fullenirken de pompa atınca bırakılıyor. Sürücü de aracım çok az yaktı diye seviniyor :)
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Elinize sağlık güzel bir derleme olmuş.

Nacizane ufak birşey eklemek isterim ; Depo full lenirken de pompacı arkadaşı uyarmak lazım. Kimisi pompa attığında bırakmıyor yavaş yavaş eklemeye devam ediyor. Bu da yakıt tüketimini artmış gösteriyor tabiki biraz.
Ya da bazı arkadaşlar uzun yola çıkıcam diyor pompacıya, pompacı da sonuna kadar dolduruyor (neredeyse taşacak) sonraki depo fullenirken de pompa atınca bırakılıyor. Sürücü de aracım çok az yaktı diye seviniyor :)

Pompa Otomatik durduğunda basınç eşitlenmiş olur. Daha fazla gaz bastırmak, bastırmaya çalışmak benim gözümde intihar girişimidir. Kimisi aracı sallaya sallaya ille doldurmaya çalışıyor. Şaşkınlıkla karşılıyorum bu mücadeleyi.
 
Katılım
22 Mar 2019
Mesajlar
23
Tepki puanı
7
Konum
istanbul sarıyer
Aracınız
Civic FB7 2016
Forumda bir kaç konuda bazı üyelerin göz kararı yakıt hesabı yaptığını ve uçuk ötesi
rakamlara maalesef kendilerinin de inandığını gördüm.

Eğer aracınızın ne kadar yaktığını nokta atışı hesaplamak isterseniz aşağıdaki hesabı yapacaksınız.

1- Depo fullenir km sıfırlanır.
2- Yola çıkılır ve hangi sürüşte ne kadar yaktığını öğrenmek isterseniz o şekilde kullanılır.
(istediğiniz km'yi yapabilirsiniz biz 100 km diyelim) 100 km yol gidildikten sonra tekrar pompaya yanaşılır ve depo tekrar fullenir.
3- Aldığınız benzin fiyatı kadar 100 km de yakıyorsunuz demektir. Eğer Km'de ne kadar yaktığını merak ediyorsanız. Kaç liralık benzin aldıysanız onu gittiğiniz km'ye böleceksiniz.

Mesela: Depoyu fullediniz km'yi sıfırladınız 84 km gittiniz ve bir benzinliğe girdiniz.
depoyu tekrar fullediniz ve 27 Liralık benzin aldı. Bu demek oluyor ki aracınız 84 km de 27 Lira benzin harcıyor. 1 kmde ne yaktığını bilmek isterseniz TL / KM yapıyoruz. (dikkat edin km/tl değil)
Yani 27 TL/ 84 KM= 0,32 TL/KM yapar bu da demek oluyor ki araç 1 KM'de 32 kuruş yakıyor.

Bunun dışında göz kararı, ışık yandı yanmadı, alt çizgideydi aynı yere geldi gelmedi
şeklindeki hesaplamalar yanlıştır ve sizi yanıltır.
merhaba arkadaş, ben bu işin içinden çıkamıyorum istanbulda oturuyorum hafta sonu balıkesire gittim geldim toplamda 690 km falan yaptım aldım gaz 160 tl nasıl hesaplayacağım
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,129
Çözümler
4
Tepki puanı
3,258
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
merhaba arkadaş, ben bu işin içinden çıkamıyorum istanbulda oturuyorum hafta sonu balıkesire gittim geldim toplamda 690 km falan yaptım aldım gaz 160 tl nasıl hesaplayacağım
Alınan yakıt miktarı÷yapılan km.=tüketim oranı
160÷690=0.23 krş.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Şahsi hesaplarınız için teşekkürler. Görülüyor ki, herkesin kendi doğrusu olabilmekte.

Ancak, bilimsel ölçüm yapabilmek için kontrollü ve tekrarlanabilir deneyler olmazsa olmaz. Kontrollü, çünkü değişkenlerin birini değiştirip diğerlerini sabit tutmazsanız güvenilir sonuçlar alamazsınız. İşte bizim o tutturamadığımız, dolayısıyla beğenmediğimiz tüketim değerleri sıkı prosedürlerden sonra elde edilmekte.

Wikipedia (bir şekilde açabiliyorsunuzdur umarım) tarifine göre:

Testler soğuk motorla başlıyor. Şehir içi testler 4 defa tekrar ediliyor. Sonrasında ısınmış motorla uzun yol testleri yapılıyor. Grafikten görebilirsiniz.


The urban economy is measured using the test cycle known as ECE-15, first introduced in 1970 by EC Directive 70/220/EWG and finalized by EEC Directive 90/C81/01 in 1999. It simulates a 4,052 m (2.518 mile) urban trip at an average speed of 18.7 km/h (11.6 mph) and at a maximum speed of 50 km/h (31 mph).

The extra-urban driving cycle or EUDC lasts 400 seconds (6 minutes 40 seconds) at an average speed 62.6 km/h (39 mph) and a top speed of 120 km/h (74.6 mph).


1570808089511.png

Ekstra detay için: https://www.wikiwand.com/en/New_European_Driving_Cycle

Bu sıkı standartlara rağmen (hile demeyelim de) çeşitli yöntemlerle verilen değerlerle gerçek hayat tüketimleri arasında %38'e varan farklar ortaya çıkabildiği raporlanmış. Adamlar alternatörü ayırmışlar, dikiz aynalarını sökmüşler, lastikleri incelerinden takıp 60 PS hava basmışlar, 15 kg robot kullanmışlar, koltukları sökmüşler, en boş donanımları test etmişler, elektrikli hiç bir ekipmanı açmamışlar... 2000'lerin başında bu fark sadece %10 mertebelerindeymiş.

Dolayısıyla bizim amatör ölçümlerimiz arasında fark olmaması için hiç bir neden yok. Kırmayalım birbirimizi ;)
 
Geri
Üst