Civic FB7 Lastik Tercih-Öneri

Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Ağırlık dağılımı dengeli olsun da yüksek hızlarda ve sürtünmeyle performans değişim göstermesin diye Oksijen yerine Azot basıyoruz.

Gaz bile bu kadar değiştirebiliyorken şimdi sünger takmak? Bilemiyorum...
Hani, acil stepne takınca veya tamir kitiyle hayatta kalmaya çalışırken mümkün olan en düşük hızlarda sürüş ile en kısa sürede normale dönülmesi yazar ya kullanım kılavuzlarında... İşte o geliyor aklıma.
 
Katılım
9 Haz 2019
Mesajlar
59
Tepki puanı
47
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FD6 2012
Michelin Primacy 4 tek geçerim.....
Yıllardır Primacy 3 kullanmış olarak, eski aracımda Primacy 4 de kullanmıştım 30 bin km.
Şuan lastik alacak olsam hiç düşünmeden yine Primacy 4 alırdım...
Bende primacy 4 aldim fd 6 aracima ne ses kaldi nede yolu tutarmi gerginligi.biraz pahali ama kafaniz rahat eder.

SM-G610F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Michelin Primacy 4 tek geçerim.....
Yıllardır Primacy 3 kullanmış olarak, eski aracımda Primacy 4 de kullanmıştım 30 bin km.
Şuan lastik alacak olsam hiç düşünmeden yine Primacy 4 alırdım...

Kayıt tutmaya başladığımdan bu yana Michelin P3 ile 50 bin km civarı kullanımım oldu. Son yıla kadar çok memnundum ancak 4.yılda rot balansımı bozdu. Halbuki konunun ilk başındaki mesajlarda görüldüğü üzere GY ile arasındaki ikinciliğe rağmen yıpranma dayanımı nedeniyle tercih etmiştim.

Aslında öyle de oldu. Lastikleri hurdaya attığımda rot-balansı bozan dengesiz yıpranma dışında diş derinlikleri çok iyiydi, yanaklarda çatlama yoktu. Sanırım sadece bir kere lastik tamiri (yama) yapmıştım. Ama kullanımı bozunca attım. Sizin 30 in km henüz çok yeniymiş.

Ben de şimdi memnun olarak yaz başından bu yana 10 bin km yaptığım Nokian eLine2 94W yazlıklarımın uzun vadeli performansını merak ediyorum, bakalım kaç yıl yaşayacak ?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Kayıt tutmaya başladığımdan bu yana Michelin P3 ile 50 bin km civarı kullanımım oldu. Son yıla kadar çok memnundum ancak 4.yılda rot balansımı bozdu. Halbuki konunun ilk başındaki mesajlarda görüldüğü üzere GY ile arasındaki ikinciliğe rağmen yıpranma dayanımı nedeniyle tercih etmiştim.

Aslında öyle de oldu. Lastikleri hurdaya attığımda rot-balansı bozan dengesiz yıpranma dışında diş derinlikleri çok iyiydi, yanaklarda çatlama yoktu. Sanırım sadece bir kere lastik tamiri (yama) yapmıştım. Ama kullanımı bozunca attım. Sizin 30 in km henüz çok yeniymiş.

Ben de şimdi memnun olarak yaz başından bu yana 10 bin km yaptığım Nokian eLine2 94W yazlıklarımın uzun vadeli performansını merak ediyorum, bakalım kaç yıl yaşayacak ?
Hocam rot balansınızı bozunca araca rot ayarı yaptırmak zorunda mı kaldınız yoksa Nokian’lara geçince sorun ortadan kalktı mı?
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Hocam rot balansınızı bozunca araca rot ayarı yaptırmak zorunda mı kaldınız yoksa Nokian’lara geçince sorun ortadan kalktı mı?
2018 yaz sonunda sıkıntılarım vardı. Direksiyon yalpalıyor, bir tarafa da çekiyordu. Yaz sonunda kışlıkları takmaya giderken derdimi de anlattım. Lastikçim aynı zamanda rot-balans da yapıyor. Aracın ayarı kaçmış, sebebi de lastikler. Çıkan lastikleri bana da gösterdi. Uzaktan bakınca tertemiz ama omuzlarda aşınmalar belli oluyordu. Kışlık Nokian lastiklerimi taktırırken ayar da yaptırdım, her gün geçtiğim yollarda ikinci kışımı yaşadığım lastiklerle kaymak gibi gitmeye başladım. Demek ki sorun gerçekten yaşı geçen Michelin lastiklerdeymiş.
Ne olur ne olmaz diye Michelin lastikleri depoya koydurdum, ola ki ekonomi iyi olmaz, içimiz kan ağlayarak yazın takmak zorunda kalırız diye. Sonra 2019 baharında durumum müsaade edince Nokian eLine 2 alabildim.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
2018 yaz sonunda sıkıntılarım vardı. Direksiyon yalpalıyor, bir tarafa da çekiyordu. Yaz sonunda kışlıkları takmaya giderken derdimi de anlattım. Lastikçim aynı zamanda rot-balans da yapıyor. Aracın ayarı kaçmış, sebebi de lastikler. Çıkan lastikleri bana da gösterdi. Uzaktan bakınca tertemiz ama omuzlarda aşınmalar belli oluyordu. Kışlık Nokian lastiklerimi taktırırken ayar da yaptırdım, her gün geçtiğim yollarda ikinci kışımı yaşadığım lastiklerle kaymak gibi gitmeye başladım. Demek ki sorun gerçekten yaşı geçen Michelin lastiklerdeymiş.
Ne olur ne olmaz diye Michelin lastikleri depoya koydurdum, ola ki ekonomi iyi olmaz, içimiz kan ağlayarak yazın takmak zorunda kalırız diye. Sonra 2019 baharında durumum müsaade edince Nokian eLine 2 alabildim.
Lastikte taban bozulması denilen kalıcı bir deformasyon olabiliyor. Benim başıma gelmişti. Sizin bahsettiğiniz Michelinler’deki sorun da aynısı mı acaba diye düşünmüştüm ama benim bahsettiğim omuz aşınması değil lastiğin tabanında aks kayması gibi bir durum oluşmuştu. Ancak balans problemi falan hissetmemiştim. Belki de aracın arkasında takılıydı deforme olanlar...? Lastiklerin bir yada iki tanesinde deformasyon oluşmuştu.
Deformasyonu kışlıklara geçerken, aracın üzerinde gelen ve eskidiğini düşündüğüm Kumho’ları satmaya çalışırken lastikçi göstermişti.

Sizin bahsettiğiniz durum lastiklerin hepsinde birden mi oluştu? Eğer sadece bir iki lastikte olduysa onlar arkaya takılıp bir denenebilirdi aslında araçtaki balans ve rot durumundaki değişim... Omuz aşınması genelde virajlara sert giren araçlarda daha belirgin olur ancak sizin bahsettiğiniz aşınmayı görmediğim için detayını bilemiyorum.

Bu arada ekonomik durum el verdiği sürece 3-4 seneden sonra bir takım yeni lastik almak gerektiğini düşünüyorum ve sizin lastikler de 3 yıl 50 bin km yapmışlar ve benim toleranslarıma göre ekonomik ömürlerini bitirmişler ama Michelin’de bahsettiğiniz türden bir deformasyon olmasına şaşırdım...
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Eskiden Pilot Primacy HP vardı ve onlar da pek aşınmamıştı, balanssızlık yaptırmıyordu ama eski dizel 240 Nm torklu dizel aracımda sık sık patinaja düşüyordu. Kızaklamadan şikayetim yoktu ama patinaj işte, yokuşta insan TRC çekiş kontrolü arıyordu.
Michelin sanırım yanakların zayıf olmasıyla bilinen imajını düzeltmiş, her bakımdan görünüşü kurtarmış ama iş görme kısmında, belki de yükselen beklentiler nedeniyle, güveni boşa çıkarabiliyordu.
 
Katılım
3 Ocak 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
20
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bugün bende primarcy 4 aldım..forumlardan okuduğum araştrdığım kadarıyla en mantıklı lastik bu geldi bana..4 lastik 1650 tlye aldım..33. Hafta 2019 üretimi..rot-balans sökme takma herşey içinde..ayrıca michelin 2 yıl garanti 1 yıl ücretsiz yol yardım desteği veriyor..michelin bayilerinde ücretiz hava kompresörü ve sibop değişimı ayrıca yine ücretsiz check-up hizmeti sağlıyor..ücretsiz check-up'ta akünün gücüne..arabanın sıvılarına..far ışığına..fren balatalarına bakıyorlar..bunun gibi 11 nokta testi yapıyorlar..daha lastiği çok kullanamadığım için sürüşüyle alakalı bir yorum yapamayacam kullandıkça bilgiler paylaşmaya devam ederim :)


SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst