Civic FB7 Lastik Tercih-Öneri

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bir de mühendislik hikayesi anlatayım:

İki araç, biri 70 km/h, diğer 100 km/h hızla yol almakta.
Yan yana geldiklerinde yolda engel fark edip aynı anda frene çökerler.
Öyle güzel bir anda fark etmişlerdir ki, 70 ile giden tam engele vardığında durur.
Ancak 100 ile giden durmak bir yana, engele geldiğinde henüz 70'e, yani yanındakinin fark ettiği hıza ancak düşebilmiştir ve adeta hiç frene basmamış gibi vurur.

Şimdi, hızlar, yol şartları, refleks süreler falan kritik önemdeyken, bir de 100 lira için, hem de gücünüz yettiği halde ekonomi adı altında cimrilik yapıp telafisi mümkün olmayan riskleri üzerinize almayın.
Bu tip riskler sonrası pişmanlıkları içeren hikayelerle rastlamak çok zor olmasa gerek. Bir hikaye de sizin yazmanıza gerek yok.

Rekabet dünyasını ekonomi yönünde olduğu kadar kalite yönünde zorlamaya çalışalım.
Hikaye yerine inceleme paylaşalım:

Michelin Primacy 4 ve Falken ze310 ecorun'ın karşılaştırmasının yapıldığı testler. Kuru zemindeki frenleme mesafesi p4'ün 0.6m, ıslak zeminde 0.4m kadar daha iyi. Ancak kuru ve ıslak zemindeki yol tutuşları aynı.

Dediğiniz gibi işin içine refleks ve balata, disk sağlığı, araçtaki yolcu sayısı gibi faktörler girince bu aradaki fiyata değer tek nokta belki aşınma değerleri olarak kalır. Burada test edilmese de michelin bu konuda daha iyidir muhtemelen. Nispeten daha uzun süreli kullanım düşünülüyorsa P4 iyi ancak +%35'lik fiyat farkına değer bir performans farkı asla yok.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
peki 91v yerine 94w alsak ne kazanmış oluruz? 94 yuk endeksi ticarilere ya da agir araclara mi göredir? biz 94 taksak cokmu sert olur yoksa lastik dahami diri durur dahami iyi viraj alir yada yanagi kalin oldugundan daha mi saglam olur?
hiz indeksi v 240 iken w 270 görünüyor nekadar yuksek okadar iyi diyelim ama yuk indeksi kafami karıştırdı. kamyon veya forklift lastigi gibi olmasin sonra:)

Yük endeksi ve hız endeksi çok olması bir işinize yaramaz.

V'nin 240km/s olması. Lastiğin bu hızdan sonra artan ısısının lastiğin dayanımı açısından üst sınır olduğunu belirtir. Yani siz bu lastikle 240km/s hıza anlık çıkarsanız sorun olmaz ama bu hızı bir süre devam ettirirseniz lastik parçalanmaya başlar. Ülkemiz şartlarında da zaten 200+ hızlarda uzun süre gidilebilecek yol ve trafik bulunmuyor ;)

H endeksili lastikle ben 150-200 arası hızlarda 2 saate yakın yolculuk yapıyorum. H endeksine göre 210km/s belirlenmiştir mesela. Anlık bu hıza çıkmanız birşey ifade etmez.

Yük endeksi içinde lastiğin taşıyabileceği yük dayanımıdır. Buda uzun süreli testlerle belirlenir. Yol tutuşa etkisi yoktur.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Hatta zamanında bununla ilgili h endeksli lastiği golf ile denemişlerdi, test videosu youtube'da vardı. 230km hızla 15dknın sonunda lastik parçalanmaya başlıyordu.

Lastiğin soğumasına izin vermezseniz olacağı budur. :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Burada olaya dikkat çekilmeyen bir noktayı belirtmek istiyorum.
,
Falken'in fiyatının düşük görünmesi aslında yerli üretim olması kaynaklı.
Şu habere göre 2016dan beri ithal lastiklerde standart vergilere ek %21 vergilendirme daha var.

Muhtemelen 370 lira olan Primacy 4'ün fiyatı 310-320 lira bandında olması gerekirken bu vergilendirmeden dolayı daha da yükseğe çıkıyor.
Falken'in yerli üretim olmasının avantajıyla 270 liralık fiyatı bu açıdan normal kalıyor, rakibi premiumların 320 bandında olması gerekirken vergilendirmelerden ötürü 370-400 bandında seyrediyor.
Şahsi fikrim olarak geçmişte Petlas, Lassa gibi markalarda anlayamadığım balans problemlerini Premium grup olan Continental, Goodyear, Michelin'de şimdilik yaşamadığım için tercihim bu grup olur ancak Falken'in üretim kalitesi premium gruba yakınsa tercih edilebilir, tabi bu hususta kullanıcı tecrübelerini iyi incelemek lazım.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Hala Falken as310 euroallseasons'u test ediyorum. Yaklaşık olarak 9 aydır 19000kmdir kullanıyorum. 24 ayın sonunda size tam bir bilgilendirme yapacağım. Bu sürede lastiğin diş dayanımının iyi olduğunu söyleyebilirim.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Nokian lastik takılı
Alırken bakmıştık, C sınıfı olanlar 91 endekse sahipken (91V, 91H...) A sınıfı olan lastik 94W endeks ile geliyordu. Güçlendirilmiş yanak olarak geçiyor (ömür uzuyor) ve daha pahalı.
Dolayısıyla daha yüksek hızlara çıkılabiliyor.
Onu almıştım.
Hız A, Ekonomi A.

100 lira fazla vermiştim,evet
 
Katılım
5 Ara 2016
Mesajlar
93
Tepki puanı
174
Aracınız
Civic FC5 2017
Arkadaşlar aracın jant lastiğini değiştiriyorum. 215 50 17 şeklinde yaz lastiği öneriniz olur mu acaba? Primacy 4 , continental contact 6 vs gibi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sessizlik-konfor öncelikse Primacy 4, yol tutuş olsun sesli olması çok önemli değil diyorsanız PremlumContact 6.
 
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
164
Tepki puanı
64
Konum
Bursa
Aracınız
Nokian lastik takılı
Alırken bakmıştık, C sınıfı olanlar 91 endekse sahipken (91V, 91H...) A sınıfı olan lastik 94W endeks ile geliyordu. Güçlendirilmiş yanak olarak geçiyor (ömür uzuyor) ve daha pahalı.
Dolayısıyla daha yüksek hızlara çıkılabiliyor.
Onu almıştım.
Hız A, Ekonomi A.

100 lira fazla vermiştim,evet
Ses konusunda nasıl hocam. Bende yaza doğru değişeceğim de michelin p4 ile xl eline 2 arasında karar veremedim
 
Geri
Üst