Civic FB7 Lastik Tercih-Öneri

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bende fabrika çıkışı arabanın üzerinde gelen michelin prymacy 3 lerden memnun değilim kuru zeminde çok kayıyorlar motor normal binek otomobile göre biraz kuvvetli olunca bu gücü yere aktarmada ciddi sorunlar yaratıyor, kuru zemin frenaj da kötü 30-40km hızlarda abs devreye giriyor ve 50km hıza ulaştıktan sonra asfalt zeminde dipgaz yapınca patinaj yapıyor hızlanamıyorum tekerlek dönüyor civic yürümüyor, virajlarda bir ön bir arka kaydırıyorum, 235 45 R17 lastiklerden ithal olanlar epey pahalı ancak kuru zeminde yere fukara sümüğü gibi yapışsın istiyorum ve bunun için bridgestone potenza serisi S01 yada T001 gibi lastiğe 4000 lira mı versem? yoksa gidip petlas fabrikasında üretilen falken ziex lere 2000 lira mı versem fukara sümüğü gibi yere yapışır mı? karar veremedim.

eski arabam hyundai getz idi şu an FK7 civic e biniyorum ve viraj giriş çıkış hızlarım getz den yavaş, çünki getz in kaymadığı yavaş virajlarda kayıyor hızlı virajlarda ise fazla problem yok. Getz in üzerinde bridgestone B330 evo vardı 6 yıl boyunca ne bir çatlama yaptı nede aşındı 6 yıl 45000km sonrası 4,5mm diş derinliği varken o arabayı sattım. Gürültülü ve fazla yaktıran lastiklerdi ama yere basardı.

Lastik gürültüsü, sürüş konforu ve yakıt tasarrufu ise tamamen önemsiz benim için, yere yapışsın istiyorum. Ne takmak lazım acaba?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
bende fabrika çıkışı arabanın üzerinde gelen michelin prymacy 3 lerden memnun değilim kuru zeminde çok kayıyorlar motor normal binek otomobile göre biraz kuvvetli olunca bu gücü yere aktarmada ciddi sorunlar yaratıyor, kuru zemin frenaj da kötü 30-40km hızlarda abs devreye giriyor ve 50km hıza ulaştıktan sonra asfalt zeminde dipgaz yapınca patinaj yapıyor hızlanamıyorum tekerlek dönüyor civic yürümüyor, virajlarda bir ön bir arka kaydırıyorum, 235 45 R17 lastiklerden ithal olanlar epey pahalı ancak kuru zeminde yere fukara sümüğü gibi yapışsın istiyorum ve bunun için bridgestone potenza serisi S01 yada T001 gibi lastiğe 4000 lira mı versem? yoksa gidip petlas fabrikasında üretilen falken ziex lere 2000 lira mı versem fukara sümüğü gibi yere yapışır mı? karar veremedim.

eski arabam hyundai getz idi şu an FK7 civic e biniyorum ve viraj giriş çıkış hızlarım getz den yavaş, çünki getz in kaymadığı yavaş virajlarda kayıyor hızlı virajlarda ise fazla problem yok. Getz in üzerinde bridgestone B330 evo vardı 6 yıl boyunca ne bir çatlama yaptı nede aşındı 6 yıl 45000km sonrası 4,5mm diş derinliği varken o arabayı sattım. Gürültülü ve fazla yaktıran lastiklerdi ama yere basardı.

Lastik gürültüsü, sürüş konforu ve yakıt tasarrufu ise tamamen önemsiz benim için, yere yapışsın istiyorum. Ne takmak lazım acaba?
Primacy 3 yol tutuş iddiasında olan bir lastik değil bence, daha çok konfor ve sessizlik ile ön plana çıkan bir lastikti.
Yol gürültüsü önemli değilse Continental SportContact 6 veya Continental PremiumContact 6 önerebilirim (y) Bridgestone Potenza S001'de iyi yol tutan bir lastiktir ancak sertlik olarak biraz üzebilir.
Daha sessiz ama yol tutuşu da iyi arıyorsanız Michelin Pilot Sport 4 veya Goodyear Eagle F1 Asimetrik 5'e bakabilirsiniz :unsure:
Yol tutuş olarak iyi olduğu belirtilen ancak hiç denemediğim Pirelli P Zero ve Dunlop SportMaxx RT 2'leri bir inceleyin isterseniz.
Bu tavsiyeler haricinde lastikçiler kabul etmese de alabildiğiniz en yeni tarihli lastikleri almaya çalışın (y)
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Tartışmasız EN İYİ 4 MEVSİM (gerçek 4 mevsim) lastik kesinlikle googyear vector 4seasons'tur.

Bu gerek Almanya'da, gerek genel Avrupa'da ve Dünya'da yapılan bir çok teste konu olmuştur.

Zira crossclimate ilk çıktığında michelin bu lastiği vecyor 4seasons referans alarak tasarlandığından bahsetmişti.

Yoksa yanlış anlaşılma olmasın. Tabi ki kişisel yorum olarakta 4 mevsim lastik alıpta kar üzerinde istenilen performansı alamamak insanı üzer. Bu lastiklerin amacı hem yaz hemde kış şartlarında yeterince iş görebilmesidir.

Bu tür lastikler ne bir pilot serisi ne de alpin serisi ile yarışamaz. Örnekkeri michelin'den verdim ama üst düzey lastileri kastediyorum.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Tartışmasız EN İYİ 4 MEVSİM (gerçek 4 mevsim) lastik kesinlikle googyear vector 4seasons'tur.

Bu gerek Almanya'da, gerek genel Avrupa'da ve Dünya'da yapılan bir çok teste konu olmuştur.

Zira crossclimate ilk çıktığında michelin bu lastiği vecyor 4seasons referans alarak tasarlandığından bahsetmişti.

Yoksa yanlış anlaşılma olmasın. Tabi ki kişisel yorum olarakta 4 mevsim lastik alıpta kar üzerinde istenilen performansı alamamak insanı üzer. Bu lastiklerin amacı hem yaz hemde kış şartlarında yeterince iş görebilmesidir.

Bu tür lastikler ne bir pilot serisi ne de alpin serisi ile yarışamaz. Örnekkeri michelin'den verdim ama üst düzey lastileri kastediyorum.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Vector4Seasons ile nerdeyse buz tabir edilecek yollarda sürüş yapıldı ve hiç üzmedi diyebilirim :)
Aracını zorlamayan ve lyaz-kış lastik değişimi ile uğraşmak istemeyen kullanıcılar için bence yeterli bir lastik (y)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Tartışmasız EN İYİ 4 MEVSİM (gerçek 4 mevsim) lastik kesinlikle googyear vector 4seasons'tur.

Bu gerek Almanya'da, gerek genel Avrupa'da ve Dünya'da yapılan bir çok teste konu olmuştur.

Zira crossclimate ilk çıktığında michelin bu lastiği vecyor 4seasons referans alarak tasarlandığından bahsetmişti.

Yoksa yanlış anlaşılma olmasın. Tabi ki kişisel yorum olarakta 4 mevsim lastik alıpta kar üzerinde istenilen performansı alamamak insanı üzer. Bu lastiklerin amacı hem yaz hemde kış şartlarında yeterince iş görebilmesidir.

Bu tür lastikler ne bir pilot serisi ne de alpin serisi ile yarışamaz. Örnekkeri michelin'den verdim ama üst düzey lastileri kastediyorum.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
"4 Mevsim bir lastik için" en iyi demek yanlış bir söylem. 4 mevsimde en iyi diye bir şey yok malesef. Kuru zemin performansı en iyi olan vardır, ıslak zemin performansı en iyi olan vardır, kış - kar performansı en iyi olan vardır ama hepsinde en iyi olan yoktur. Birinde iyi olan desen veya hamurdan ötürü diğer mevsimden feragat eder. Teknik olarak bu mümkün değil yani.
Kişinin ihtiyacına göre en iyi var olabilir ya da benim kullanımıma göre bu en iyidir, benim yaşadığım iklim için en uygunudur diyebilir ama bu lastik en iyisidir diyemez... Bunu test siteleri de diyemez. Bunu üreticiler de diyemez..! Daha önceki mesajımda da buna kısmen değindim.

Alttaki testi (tıkla) ele alırsak:
En iyi kuru zemin:



En iyi ıslak zemin:




En iyi kar ve en düşük yakıt tüketimi :



En düşük aşınma :



En sessiz lastik:






2018 Auto Bild All Season Tyre Test

Yani biri der bizim burda kar yağma ihtimali azdır ama çok yağmur yağar ister ki ıslak zemin performansı iyi olsun 4 seasons gen 2 alır, der ki bizde kar da yağar ama yazın da kullanayım weatherproof alır, biri aşınmamasını ister biri az yaksın ister, biri de sessizlik ister. Hepsine birden en iyi cevap verebilen yoktur. Bir tık ondan iyidir, bir tık bundan kötüdür ama en iyisi değildir !
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Belli ki araştırmanız bir kaç dakikalık internet araştırmasından mevcut. Ne genel kapsamlı bir araştırma ne de kullanıcı deneyiminiz var.

Paylaştığınız teste istinaden sonuç kısmına bakınca 1. hangisi? Tabi ki Goodyear Vector 4Seasons.

4 mevsim lastiklerin dediğim gibi amacı bellidir. Her mevsimde en iyi kullanıcı deneyimi oluşturmak, sadece 1 kriterde ilk sırada olmak değil.

Yaz için gerekli yol tutuş 100 üzerinden 80 ise bir 4 mevsim lastik 80 üstü puan alıyorsa yeterlidir, kış içinde aynı. Şartları yaz, kış diye ayırmam kullanıcıları yalinıltmasın her türlü zemin şartından bahsediyorum. Eğer 100 üzerinden 90 üstü istiyorsanız daha önce belirttiğim gibi üst sınıf bir lastik (pilot serisi gibi) kullanacaksınız, o zamanda 2 takım lastik olarakta alpin kullanırsınız kış için. Burada amaç 1 takım lastikle 40-50 bim km yol yapabilmek.

Şunuda belirtmek isterim. 4 mevsim lastikler diğer lastikler gibi 10 yıl gibi bir kullanım ömrüne sahip değillerdir. Taş çatlasa 5 yıl, zaten sonrasında diş derinliği yeterli olsada, dişler parçalanmaya başlıyor ve "pul pul dökülme" şikayetleri gelmeye başlıyor. Bu süreç içinde de en az aşınan lastik kağıt üzerinde hangi marka olursa olsun 5 yıl sonunda o lastik çöp olur, 4 mevsim lastikler için.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Belli ki araştırmanız bir kaç dakikalık internet araştırmasından mevcut. Ne genel kapsamlı bir araştırma ne de kullanıcı deneyiminiz var.

Paylaştığınız teste istinaden sonuç kısmına bakınca 1. hangisi? Tabi ki Goodyear Vector 4Seasons.

4 mevsim lastiklerin dediğim gibi amacı bellidir. Her mevsimde en iyi kullanıcı deneyimi oluşturmak, sadece 1 kriterde ilk sırada olmak değil.

Yaz için gerekli yol tutuş 100 üzerinden 80 ise bir 4 mevsim lastik 80 üstü puan alıyorsa yeterlidir, kış içinde aynı. Şartları yaz, kış diye ayırmam kullanıcıları yalinıltmasın her türlü zemin şartından bahsediyorum. Eğer 100 üzerinden 90 üstü istiyorsanız daha önce belirttiğim gibi üst sınıf bir lastik (pilot serisi gibi) kullanacaksınız, o zamanda 2 takım lastik olarakta alpin kullanırsınız kış için. Burada amaç 1 takım lastikle 40-50 bim km yol yapabilmek.

Şunuda belirtmek isterim. 4 mevsim lastikler diğer lastikler gibi 10 yıl gibi bir kullanım ömrüne sahip değillerdir. Taş çatlasa 5 yıl, zaten sonrasında diş derinliği yeterli olsada, dişler parçalanmaya başlıyor ve "pul pul dökülme" şikayetleri gelmeye başlıyor. Bu süreç içinde de en az aşınan lastik kağıt üzerinde hangi marka olursa olsun 5 yıl sonunda o lastik çöp olur, 4 mevsim lastikler için.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hiç 4 mevsim lastik kullanmadım ama çevremde bir kaç kişi 4 mevsim lastik takmıştı memnun kalanı görmedim. Yaz ayından sonra lastiklerde ciddi anlamda yol tutuş kaybı olduğu bazılarında pul pul dökülmeler olduğunu duymuştum. Dediğim gibi şahsi olarak kullanmadım ama kullananların yorumlarına göre 4 mevsim lastiklerin sıcak iklimlerde çok çabuk kendini kaybettiği yönünde.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Hiç 4 mevsim lastik kullanmadım ama çevremde bir kaç kişi 4 mevsim lastik takmıştı memnun kalanı görmedim. Yaz ayından sonra lastiklerde ciddi anlamda yol tutuş kaybı olduğu bazılarında pul pul dökülmeler olduğunu duymuştum. Dediğim gibi şahsi olarak kullanmadım ama kullananların yorumlarına göre 4 mevsim lastiklerin sıcak iklimlerde çok çabuk kendini kaybettiği yönünde.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Vector 4seasons gen2 bu yüzden piyasaya sürüldü. İlk nesil yani gen1 diyebileceğimiz lastikte dökğlme olayı fazlaca yaşandı. Crossclimate'te de benzer sorun hala devam etmekte.

Şu an Şırnak Silopi'deyim. Günlük sıcaklık 40 derecenün üzerindeydi gün içerisinde ve yollar inanılmaz kötü. Son 3 günde silopi-antep, antep-urfa, urfa-silopi, silopi-şırnak ve şırnak-silopi yani yaklaşık 1200km yol yaptım. Bölgenin hava sıcaklıkları malum. Şu ana kadar ne yol tutuş ne aşırı bir deformasyon yok lastiklerimde.

2009dan bu yana hiç mevsimlik lastik kullanmadım. Sürekli 4 mevsim kullandım farklı araçlarda. Yılda en az 10000km desek toplamda 100bin km'nin üzerinde dneyimim var.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Vector 4seasons gen2 bu yüzden piyasaya sürüldü. İlk nesil yani gen1 diyebileceğimiz lastikte dökğlme olayı fazlaca yaşandı. Crossclimate'te de benzer sorun hala devam etmekte.

Şu an Şırnak Silopi'deyim. Günlük sıcaklık 40 derecenün üzerindeydi gün içerisinde ve yollar inanılmaz kötü. Son 3 günde silopi-antep, antep-urfa, urfa-silopi, silopi-şırnak ve şırnak-silopi yani yaklaşık 1200km yol yaptım. Bölgenin hava sıcaklıkları malum. Şu ana kadar ne yol tutuş ne aşırı bir deformasyon yok lastiklerimde.

2009dan bu yana hiç mevsimlik lastik kullanmadım. Sürekli 4 mevsim kullandım farklı araçlarda. Yılda en az 10000km desek toplamda 100bin km'nin üzerinde dneyimim var.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam primacy 4'leri daha yeni aldım ama bundan sonraki lastiklerde Vector 4seasons gen2 modeli düşünücem takibe alıyorum. Sıcak iklimlerde 4 mevsim lastik kullanıp memnun olduğunu duyduğum ilk kişi olabilir siniz :)

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Belli ki araştırmanız bir kaç dakikalık internet araştırmasından mevcut. Ne genel kapsamlı bir araştırma ne de kullanıcı deneyiminiz var.

Paylaştığınız teste istinaden sonuç kısmına bakınca 1. hangisi? Tabi ki Goodyear Vector 4Seasons.

4 mevsim lastiklerin dediğim gibi amacı bellidir. Her mevsimde en iyi kullanıcı deneyimi oluşturmak, sadece 1 kriterde ilk sırada olmak değil.

Yaz için gerekli yol tutuş 100 üzerinden 80 ise bir 4 mevsim lastik 80 üstü puan alıyorsa yeterlidir, kış içinde aynı. Şartları yaz, kış diye ayırmam kullanıcıları yalinıltmasın her türlü zemin şartından bahsediyorum. Eğer 100 üzerinden 90 üstü istiyorsanız daha önce belirttiğim gibi üst sınıf bir lastik (pilot serisi gibi) kullanacaksınız, o zamanda 2 takım lastik olarakta alpin kullanırsınız kış için. Burada amaç 1 takım lastikle 40-50 bim km yol yapabilmek.

Şunuda belirtmek isterim. 4 mevsim lastikler diğer lastikler gibi 10 yıl gibi bir kullanım ömrüne sahip değillerdir. Taş çatlasa 5 yıl, zaten sonrasında diş derinliği yeterli olsada, dişler parçalanmaya başlıyor ve "pul pul dökülme" şikayetleri gelmeye başlıyor. Bu süreç içinde de en az aşınan lastik kağıt üzerinde hangi marka olursa olsun 5 yıl sonunda o lastik çöp olur, 4 mevsim lastikler için.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Paylaşımım genel bir paylaşım yani burada bir lastik yarışı yok, bilgi paylaşımı var ki göresiniz ve üyeler de bilgilensin diye. Sizin bahsettiğiniz lastik Vector Gen 2 miydi ? Belirtmediniz... Yani onu mu kullanıyorsunuz yoksa gen 2 olmayanı mı ? Ya da paylaştığım testteki lastiklerin hepsini kullandınız da mı en iyisi 4 seasons diyebiliyorsunuz ? Çünkü ithamlarınız hep kış üzerineydi neredeyse attığım mesaja kadar ancak kardaki performans olarak Nokian daha iyi, kuru zeminde başka bir lastik daha iyi... Sizin ölçümleriniz rakamsal değil gözlemsel. Bu test de rakamsal ve 3 şeye puanlama vermemişler kar - su - kuru diye, 1. sırada yer almış almamış bu önemli değil. Ancak bunu tekrar ediyorum onu her yönden en iyi yapmaz, en iyi 4 mevsim lastik seçimi bu kişinin beklentisine, kullanım tarzına, yaşadığı yerdeki iklimine vs. göre değişir bunu anlatmak istedim. Mesajımdaki paylaşımda gayet açıklayıcı ve bilgilendirici bir test örneği mevcutken sizde öyle bir şey yok madem çok araştırdınız siz de inceleme paylaşın daha iyisi varsa. Ben linkleri, lastik yorumlarını da üyelerin görebileceği şekilde paylaştım. Gelişi güzel kafadan bir şeyler yazmadım. Deneyimlerimi yazmadım çünkü testi yapanlar kadar geniş yelpazede olmaz 2 lastik olmaz ve subjektif olabilirim sizinki gibi.

Deneyimlediğim ve deneyimlemekte olduğum lastıkler ve araçlar farklı olsa da yazayım elbette : Goodyear Vector 4 Seasons (gen 2 olmayan) Jeep Cheeroke (babama ait) ile 2016 kış- 2017 ilk bahar aylarında İstanbul (yoğun bir kar yağışı oldu o sene) ve Bulgaristan'da (cenaze dolayısıyla) 7 bin kilometre kadar kullandık aile olarak. Araç 4 çeker de olduğu için kış lastiğine gerek duymam diye düşündüm bizzat ben aldım(ama oldu) çok şükür sıkıntı yaşatmadı. Yazın, bridgestone yaz lastiklerini taktık ve yaz sonunda sattık aracı. Honda civic ile crossclimate Plus lastiklerini 2017 kış - 2018 - ilk bahar, 2018 sonbahar ve kış, 2019 ilkbahar'da kullandım. Karın olduğu tek bir gecede deneyim yaptım İstanbulda ve tepeyi sıkıntısız inip çıktım. Bir de Abant gölüne gittim geldim karın olduğu zamanda yine oldukça memnun kaldım. Bu Nisan ayında yine kullandım ancak araç kuru ve sıcak havada bir yaz lastiğine göre frenlemede daha erken ABS devreye sokuyor ancak durma mesafesi kesinlikle riskli değil, yol tutuşu oldukça tatmin edici, patinaja düşüşleri de bu bahar ayında gözlemledim keza yine bu özellikle tozlu - ıslak ve ani kalkışlarda olmakta.

Ben CC+ alırken yaz - kuru zemin performansını, bir de düşük aşınma ve aşındığında da performansını diğer lastiklere göre daha az kayıpla sürdüreceği vaadine inanarak ve testlere bakarak almıştım. Memnunum garajımda da duruyor kışın yine takacağım. Ekleyeyim yaklaşık 20bin kilometre yaptım ve aşınma olduğunu net olarak ölçtüm yarısı gitmiş durumda ön lastiklerin. Çok küçük taş giriyor aralara kanallarının, yanaklar XL ve sağlam lastik anahtar girdi yamalı halde 3-4bin gittim bir sıkıntı yok hala. Yağmurlu havalardaki performansı özellikle beni şaşırtı, su birikintilerinden geçtiğimde araçta yavaşlama ya da bir tarafa çekmeme beni şaşırtmıştı, ancak plus olmayan versiyondaki şikayetleri de çok okudum gerçekten.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst