Fd6 bozuk yol konfor sorunu

Katılım
4 May 2024
Mesajlar
57
Tepki puanı
16
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba fd6 elegance 2011 model otomatik vites sahibiyim araç 182bin kmde alalı 6 ay oldu aracım bozuk yoldan geçerken ön taraftan tıkırtılar yapıyordu gazı bırakıp yeniden basıncada bi boşluk sesi geliyordu sorunu baya araştırdım çoğunluk direksiyon kutusundan bahsediyordu bende ondan şüphe ediyordum fakat, geçenlerde yetkili serviste subap ayarı yaptırdım, yapan usta test sürüşüne çıkmış, aracı akşam teslim almaya gittiğimde sizin aracın alt tabla burçlarının değişmesi gerekiyor tıkırtı yapıyor dediler bende saolun kafamı kurcalayan sorunu buldunuz deyip değişim için randevu aldım. Yarın randevum var burçlar değişecek fakat bu tıkırtı sesi gitse bile onu haricinde sanki aracın amortisörleri sesli çalışıyor, inanın tofaş bile bozuk yolda giderken bu kadar ses çıkarmıyor alt tarafta lokurtular var sadece öndede değil arka taraftanda geliyor. Tek başıma o yoldan geçerken (yol çok bozuk değil) çok ufak çukurlar veya dolgular var yolda bunların üstünden geçerken geliyor. Aracı aldığımdan beri Lpg regülatörü değişimi filtreler subap ayarı bogaz kelebeği temizliği adaptasyonu buji değişimi ve bu alt tabla burcuna 20 bin lira harcadım (Yetkili servis olduğu için bu kadar yüksek meblağ) sıra anca alt takıma geldi yakın zamanda rot balansçıya gidip alt takımı kontrol ettireceğim fakat size şunu sormak istiyorum özelliklede bu aracı 0 almış olan, çok düşük kmdelerde almış olan veya alt takımı komple elden geçiren olduysa eğer, bu araba gerçekten bozuk yolda sesli giden bir araç mı yoksa alt takım bakımıyla 0 ses seviyesine ulaşabiliyor mu? bu aracı kullanmış ve hala kullanmaya devam eden 2 kişiye sordum bir tanesi (10 yıldır biniyor) bunun amortisörler sesli çalışıyor sesi kesemezsin dedi diğeri ise benimkide bozuk yolda ses yapıyordu dedi. 2001 model 1.6 ies satıp aldım konforu daha iyi ama bu lokurtu sesleri beni rahatsız ediyor araca biri binince utanıyorum desem yeridir.
 
@m2hamid Hocam öncelikle değerli bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler. Aracımda Michelin Primacy 4 yumuşak lastikler var lastiklerimin doğru lastik olduğunu düşünüyorum fakat alt takımda sıkıntılar var, ilk fırsatta rot balansçıdan liste alacağım fakat alt takımı servisten alma ve işçiliğini serviste yaptırma taraftarı değilim çünkü fiyatlar çok fahiş şuan o yüzden parçaları kendim toplayıp Honda özel servisine yaptıracağım. Liste çıktıktan sonra sizinle paylaşırsam marka ve temin edilecek yer konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim🙂 Bu arada başka konularda akbayraktan bahsetmişsiniz sanırım sizde Mersin’de yaşıyorsunuz ben de oraya götürüyorum aracımı
Kaliteli yan sanayi temin etme konusu maalesef şu an ben dahil herkes için sıkıntı.
Pratikte şöyle bir sıkıntı var, örneğin orjinal z rotların fiyatı serviste 2000 tl ise, 555 sankei marka muhtemelen 800 lira civarındadır, ama piyasada 250-300 lira bandında Ayd, ets, teknorot varken 800 liralık yan sanayiye talep olmuyor ve satıcılarda artık getirmiyor. Temel sıkıntı bu, kaliteli yan sanayi parça bulmakta eskiye göre zor.
Yanlız fiyatı artmamışsa alt takımda salıncak burçlarını servis dışında almayın, servis fiyatı 3 ay önce çifti 1600 liraya almıştım (tanesi 800) ve 10 yıl ömrü var diyebilirim, bunun yan sanayisi çok daha hızlı deforme oluyor. Bunun harici rotillerin bozulma ihtimali bence çok düşük. Sizin muhtemelen z rot, rot kolları ve rot başını piyasadan bulmanız gerekecek, bu malzemeleri de bulabilirseniz en kötü 555 sankei almanızı öneririm.
Ayrıca üst yağlı ve alt motor kulaklarını kontrol ettirmenizi de öneririm.
 
@m2hamid Hocam pazartesi günü Honda akbayrakta salıncak burçlarını değiştirdim , sağ ve soldan tıkırtı geliyordu şuan sadece solda tıkırtı sesi var, müsait olduğum zamanda rot balansçıdan liste alıp parçaları toplamaya başlayacağım fiyatı makul olanları ve kaliteli yan sanayi olanları piyasadan toplayacağım fakat kaliteli yan sanayi parça bulmakta zorlanıyorum maalesef piyasada yok dediğiniz gibi. Yağlı motor kulağının değişmesi gerekiyor dedi servis, salıncak burcunu değiştirdikten sonra, ve sadece parçaya 13bin TL fiyat verdiler ağzım açık kaldı 1 motor kulağı 13bin olabilir mi bu nasıl saçma fiyat hocam. Aracı D’ye ve R’ye takıp ilk gaz verdiğimde dizel gibi ses çıkarıyor dedim yağlı motor kulağınının vibrasyon yapmasından kaynaklı dediler bana pek inandırıcı gelmedi ama bakalım inşallah ondandır. Müsait olursanız bir gün kahve ısmarlayayım size hocam hem benim aracı kullanır sesi dinlersiniz, sattım satacağım aracı az kaldı midem bulandı biraz parçaların fiyatlarından. Golf7 grubundaki yetkili servis fiyatlarına bakıyorum Honda’yla alakası yok. Aracımı çok seviyorum ama biraz sıkıntılı maalesef.
 
@m2hamid Hocam pazartesi günü Honda akbayrakta salıncak burçlarını değiştirdim , sağ ve soldan tıkırtı geliyordu şuan sadece solda tıkırtı sesi var, müsait olduğum zamanda rot balansçıdan liste alıp parçaları toplamaya başlayacağım fiyatı makul olanları ve kaliteli yan sanayi olanları piyasadan toplayacağım fakat kaliteli yan sanayi parça bulmakta zorlanıyorum maalesef piyasada yok dediğiniz gibi. Yağlı motor kulağının değişmesi gerekiyor dedi servis, salıncak burcunu değiştirdikten sonra, ve sadece parçaya 13bin TL fiyat verdiler ağzım açık kaldı 1 motor kulağı 13bin olabilir mi bu nasıl saçma fiyat hocam. Aracı D’ye ve R’ye takıp ilk gaz verdiğimde dizel gibi ses çıkarıyor dedim yağlı motor kulağınının vibrasyon yapmasından kaynaklı dediler bana pek inandırıcı gelmedi ama bakalım inşallah ondandır. Müsait olursanız bir gün kahve ısmarlayayım size hocam hem benim aracı kullanır sesi dinlersiniz, sattım satacağım aracı az kaldı midem bulandı biraz parçaların fiyatlarından. Golf7 grubundaki yetkili servis fiyatlarına bakıyorum Honda’yla alakası yok. Aracımı çok seviyorum ama biraz sıkıntılı maalesef.
Merhabalar,
Parça toplama konusunda Mersin'de kaliteli Japon parçası pek bulamazsınız baştan söyleyeyim, benim yaşadığım durum bu. Mesela ben 3 ay önce Ankara'da İvedik ve Ostimde yaklaşık 7-8 tane Japon parçacısı gezmeme rağmen hiçbirinde 555 sankei parçası bulamamıştım. Bu açıdan alt takımı yaptırma konusunda acele etmeyin.
Bahsettiğiniz Dye alıp gaz verdiğinizde çıkan dizel sesine genelde maalesef sağ yağlı motor kulağı neden olur ve şimdiye kadar hiç değişmedi ise sağ yağlı motor kulağının değişimi muhtemelen gerçekten gereklidir. Açıkçası aracın km.si 120bini geçmişse o parçanın değişimi herhalikarda gerekir diye düşünüyorum.
Satmak üzereyim serzenişiniz konusunda da çok haklısınız, aracın sizden önceki sahibinin yapmadığı bakımların bedelini siz ödüyorsunuz gibi görünüyor. Bu durum maalesef 2.elde genel yaşanan bir sıkıntı, aracının bakım zamanı gelen birçok kişi aracın bakımlarını yapmadan sanki bakımlıymış gibi satmaya çalışıyor. Özellikle son 1 yılda çevremde 2.el araç alan herkes aracın zamanı gelen bakımları için birsürü zaman harcıyor. En yakın örnek geçen ay @Emirbey26 hocamın gayet temiz bakımlı diye aldığı fb7 civic aracında bile bir sürü bakım gereksinimi ortaya çıktı. Neredeyse her gün eksiklerini tamamlamakla uğraşıyor :(
Servisten parça temini konusunda Mersin Akbayrak servis'in genel yaklaşımı maalesef müşteri odaklı değil, stoğunda herhangi bir parça tutmuyor, en basidinden bir buji almak istediğizde bile sipariş geçip birkaç haftaya teslim ediyor. İstanbul ve Ankara'daki servislerde böyle bir durum kesinlikle yok.
Ben Aralık 2023'te kullanımımdaki FD6nın sağ yağlı motor kulağını Ankara'daki Bora Yetkili Serviste kampanyalı fiyatla ve işçilikle birlikte 6000e yakın bir fiyata değiştirmiştim. Normalde motor kulakları ve disklere sürekli olarak yüzde 30 memnuniyet indirimi uygulanır ama muhtemelen Akbayrak siz parça fiyatı sorduğunda bu indirimi uygulamamış. Bu açıdan 13bin fiyat herhangi bir parça indirimi olmayan fiyattır diye düşünüyorum.
Çay konusunda teşekkürler :) vaktim olsa ilerde olabilir ama açıkçası günlük rutinin yoğunluğundan dolayı buluşmak zor, ancak forum vesilesi ile elimden geldiğince yardımcı olurum.
 
@m2hamid Dizel sesi için serviste kulaktan dedi hocam, sizde aynısını deyince sevindim çünkü vites boştayken 2000 devir civarı sabitliyorum gaz verip bırakıyorum hiç bir anormal ses yok. Servisi pazartesi arayıp iskonto konusunu konuşacağım ayrıca başka marka araçların Facebook gruplarındada varım onların paylaştığı servis listelerinde hep iskonto mevcut bana hiç iskonto yapılmadı. Eğer iskonto yapmamakta ısrarcı olurlarsa başka şehirlerden fiyat alacağım onlar 10 binin altında güzel bi fiyat verirse sehirdışındaki arkadaşlara aldırtıp kargolattırırım aynı fiyat verirlerse İstanbul’da arkadaşımın Typer’larla uğraşan tamircisi var kaliteli yan sanayi buluruz sana dedi ondan alabilirim ama ne kadar randıman verir dizel sesini keser mi emin değilim. Akbrayrak iskonto yapmamakta ısrarcı olup diğer şehirlerdekiler iskonto yaparsa Akbayrak’la ilgili şikayette bulunacağım fahiş fiyat ve parça vermeme konusunda. Elimizde biraz buji var fakat onları servise gelenlere takıyoruz yedek parça olarak vermiyoruz deyip beklettiler. 1000TL buji takma ücreti ver yada 2 hafta bekle anlamına geliyor yani bu.
 
Civic'in alt takımının nazik olduğunu ilk defa sizden duyuyorum.
Alman, Fransız ve Kore araçlarına da dönem dönem sahip olmuş biri olarak bence tam tersi, ben Civic kadar alt takımı sağlam araç pek görmedim. FD6nın orjinal alt takım parçaları düzgün bir yolda ortalama 100bin km.ye kadar dayanır, yan sanayiler ise 10binde ses yapmaya başlar.
Şu anda kullandığım FD6 150bin km.ye yaklaşıyor ve alt takım parçaları halen orjinalleri duruyor, durumları pek iyi olmamasına rağmen halen aracın gidişini etkileyecek bir sorun veya ses yaşatmıyorlar.
Sizin yaşadığınız durum muhtemelen özelliğini kaybetmeye başlayan parçayı yan sanayi ile değiştirmeniz kaynaklı.
Mukayeseyi Toyota ile yaptığım için öyle dedim, yoksa Avrupa veya Kore araçlarına göre bir kıyaslama yapmadım. İlginç olan ise siz de Toyota hakkında bir şey söylememişsiniz, bu konuda ne dersiniz?
Bir arkadaşın Auris'i var. Ralli aracı gibi kullanmasına rağmen ön takımı bozulmuyor. :)
Tabii bir de dediğiniz gibi km faktörü var. Benim araç 265 bini devirmiş, bazı parçaların değişim istemesi normal. Bir de tabii ki asfaltta kullanmak ile köy yollarında kullanmak arasında çok fark var.
Bu aralar her on bin bakımında ön takımda farklı parçaların değişimi yaşayınca psikolojik etkileri olmuş anlaşılan. :)
 
@m2hamid Hocam bu dizel sesinin olayı nedir tam olarak kulağın deformesinden kaynaklı vibrasyon mu yapıyor o yüzden mi bu ses geliyor? Bu sesle birlikte neredeyse 1700 devire kadar benzer bir ses geliyor homurtu şeklinde, daha önce ies yatak sardığında duymuştum bu sesi, geçen attığım linkteki kullanıcılar yatak boşluğu fazla deyince aklımda hala şüphe kaldı. Birde kaliteli yan sanayi yağlı kulak alsam randıman verir mi? Çoğu yerde randıman vermiyor kesinlikle orjinal alınması lazım diye okumuştum, 13 bin vermek zor şuan işçilik dahil bile değil bide, 20 bini buldu zaten masrafım bu çok yük olur bana, yağ değişimini yapacağım daha hafta içi. Tek seferde yapamadığım için 2 aydır taksit taksit eksiklerini tamamlıyorum, sürekli arabaya bir şey yaptığım için artık arabanın masrafı bitmiyor gibi gelmeye başladı 😂
 
@m2hamid Hocam bu dizel sesinin olayı nedir tam olarak kulağın deformesinden kaynaklı vibrasyon mu yapıyor o yüzden mi bu ses geliyor? Bu sesle birlikte neredeyse 1700 devire kadar benzer bir ses geliyor homurtu şeklinde, daha önce ies yatak sardığında duymuştum bu sesi, geçen attığım linkteki kullanıcılar yatak boşluğu fazla deyince aklımda hala şüphe kaldı. Birde kaliteli yan sanayi yağlı kulak alsam randıman verir mi? Çoğu yerde randıman vermiyor kesinlikle orjinal alınması lazım diye okumuştum, 13 bin vermek zor şuan işçilik dahil bile değil bide, 20 bini buldu zaten masrafım bu çok yük olur bana, yağ değişimini yapacağım daha hafta içi. Tek seferde yapamadığım için 2 aydır taksit taksit eksiklerini tamamlıyorum, sürekli arabaya bir şey yaptığım için artık arabanın masrafı bitmiyor gibi gelmeye başladı 😂
Sağ yağlı motor kulağının 13 bin TL olduğunu düşünmüyorum. Başka servislerden de sorun.
Yan sanayi almak yerine cikmacilarda iyi durumda olan kulaklardan alın daha iyi.
 
Sağ yağlı motor kulağının 13 bin TL olduğunu düşünmüyorum. Başka servislerden de sorun.
Yan sanayi almak yerine cikmacilarda iyi durumda olan kulaklardan alın daha iyi.
Haklısınız hocam yağlı motor kulağı 5400TL’ymiş altındaki diğeri sol tarafmış. Bana yağlı değişecek deyip bu listeyi verdiler ben ikisi birbirine bağlı parçalar sanıyordum meğerse pahalı olan sol motor kulağıymış. Onu söylemedikleri için karışıklık oldu. Şimdi siz onun fiyatı o kadar olamaz deyince listeyi çıkardım parça kodlarını aratınca anladım mevzuyu. B962AF8F-FB33-42ED-9293-C47E07CD4F34.jpeg
Yağlı kulağın üzerindeki parça ne oluyor peki onunda kauçuğu zedelenmiş ama onu listeye yazmamışlar.B9B489F2-F45D-43FD-B2B9-3059BA140413.jpeg560A4A8C-486B-4C6D-898F-7B81E9D0864C.jpeg
 
Haklısınız hocam yağlı motor kulağı 5400TL’ymiş altındaki diğeri sol tarafmış. Bana yağlı değişecek deyip bu listeyi verdiler ben ikisi birbirine bağlı parçalar sanıyordum meğerse pahalı olan sol motor kulağıymış. Onu söylemedikleri için karışıklık oldu. Şimdi siz onun fiyatı o kadar olamaz deyince listeyi çıkardım parça kodlarını aratınca anladım mevzuyu. Ekli dosyayı görüntüle 272032
Yağlı kulağın üzerindeki parça ne oluyor peki onunda kauçuğu zedelenmiş ama onu listeye yazmamışlar.Ekli dosyayı görüntüle 272033Ekli dosyayı görüntüle 272034
Merhabalar, paylaştığınız resimde kırmızı ile işaretledigim yerde boşluk kalmamış gibi duruyor, o bölgede en azından 2-3 mm mesafe olmalı. Oradaki açıklık tamamen kapanmışsa motorun titreşimi olduğu gibi şasiye aktarılıyor muhtemelen. Ek olarak aracinizda subap ayarı en son ne zaman yapıldı?
IMG_20240512_004211.jpg
 
Geri
Üst