Konfor icin jant lastik oneriniz nedir?

Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
37
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba arkadaslar
2019 1.5 vtec turbo elegance sahibiyim.
Aracin uzerinde 18 jant ve 225 40 18 lastik var.
Bu yuzden bende orjinal lastik jant yani 215 55 16 lastik ve jant taksam.
Konfordaki iyilesmeden memnun kalir miyim?
Su anda yoldaki herseyi hissediyorum.
Oneri ve goruslerinizi bekliyorum.saygilar.
 
- Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.


Değişim halinde lastik esnemesi artar. Doğru orantılı olarak konfor artar. Beraberinde sessiz bir lastik seçimi ile de daha çok faydasını görürsünüz. Daha iyisi için ek izalasyon yapılmalı.
 
lastik yanağı inceldikçe süspansiyona binen sönümleme yükü arttığı için otomobilin sürüşte verdiği geribildirimler de artar ve düz asfaltta sportif bir direksiyon hissiyatına imkan verir, ancak bozuk pürüzlü zeminlerde ince yanak ızdırap olur.

Lastik yanağını arttırırsanız yüksek hızlarda viraj dönüşlerinde şasinin sağa sola yatması yada gaz ve fren komutu ile yunuslama yapması çoğalacaktır ancak pürüzlü zeminde ince yanağa göre geniş yanak çok daha başarılıdır özellikle şehir içinde.

farklı zeminlerdeki karakterleri dışında genel manada geniş yanak 50-55-60 vs. virajda kötü ama çekiş ve frenlemede iyidir, ince yanak ise 35-40-45 vs. virajda iyidir ancak çekiş ve frenlemede kötüdür.
 
lastik yanağı inceldikçe süspansiyona binen sönümleme yükü arttığı için otomobilin sürüşte verdiği geribildirimler de artar ve düz asfaltta sportif bir direksiyon hissiyatına imkan verir, ancak bozuk pürüzlü zeminlerde ince yanak ızdırap olur.

Lastik yanağını arttırırsanız yüksek hızlarda viraj dönüşlerinde şasinin sağa sola yatması yada gaz ve fren komutu ile yunuslama yapması çoğalacaktır ancak pürüzlü zeminde ince yanağa göre geniş yanak çok daha başarılıdır özellikle şehir içinde.

farklı zeminlerdeki karakterleri dışında genel manada geniş yanak 50-55-60 vs. virajda kötü ama çekiş ve frenlemede iyidir, ince yanak ise 35-40-45 vs. virajda iyidir ancak çekiş ve frenlemede kötüdür.
Söyledikleriniz biraz abartılı olmuş.
215/55/16 fabrikasyon lastik ölçüsüdür ve 45 yanağa göre de abartılı boyutta viraj zaafiyeti yaratmaz. Yanal esnemeler biraz daha azalacak direksiyon tepkileri daha keskin olabilecektir. Ama bu bahsettiğim değişimler bile uçurum seviyede olamaz.

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Su andaki konfor eski aracimdan iki tik biraz daha iyi.eski aracim mercedes a180 amg paketti.konfor berbat diye hondaya gectim.fakat sansima aldigim aracin janti lastigi degistigi icin.fabrika durumundaki lastik ebat olcusune gecmek istiyorum.
 
Virajlar da sert kullanmayı seven birisiyimdir. Dolayısıyla araçlarımda kullandığım lastikler de mevcut ebat üzerinde ki yapılan ADAC , AutoBild vs gibi kuruluşların testlerin de başarı yüzdesi dikkate alınarak seçilir.
Daha önce ki aracım Clio 4 İCON idi.. 195/55/16 ölçülerin de Michelin Primacy 4 EVO kullanmıştım. Aldığım keyif bambaşka idi elbette..
Bu durumun Clio ile ne alakası var değil mi ?
Civic C segmenti bir araç olmasına rağmen 16 jantlar ile satıldığı için başta gayettabi garipsemiştim bende.İlk aldığım zamanlar da 17 RS modellere mi çevirsem diye çok araştırdım.
Nihayetin de zaten 125 beygir gücünde tork fakiri bir aracı daha da yormamak için 16 üzerinde karar kılmıştım ki RS jantlar için geri dönüşler de aracın karakterini bozduğu yönünde..
215/55/16 ebatların da Good Year Efficient Grip Performance tercihinde bulunarak fabrikasyon olarak verilen berbat kalite de Bridgestone lastiklerden kurtuldum.
Konfor/tutuş dengesine de hayran kaldım bu sayede. Hem çok yumuşak karakterli ayrıca da yol tutuşu disiplini de üst seviyede kalmış oldu..
Direksiyonun üst hızlar da biraz daha ağır olmasını istemek , tek şikayetim olabilirdi.
a8b76329201b439611fe5df3b0d5b3ac.jpg


SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Söyledikleriniz biraz abartılı olmuş.
215/55/16 fabrikasyon lastik ölçüsüdür ve 45 yanağa göre de abartılı boyutta viraj zaafiyeti yaratmaz. Yanal esnemeler biraz daha azalacak direksiyon tepkileri daha keskin olabilecektir. Ama bu bahsettiğim değişimler bile uçurum seviyede olamaz.

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Doğrudur, bu farklar kolay anlaşılmayan hafif farklılıklar. Ciddi bir kayıp yada büyük oranda bir fayda yaşatmaz. Konfor konusunda fikrim yok, konfor farkı da az olacaksa karar vermek zor olabiliyor.
 
Virajlar da sert kullanmayı seven birisiyimdir. Dolayısıyla araçlarımda kullandığım lastikler de mevcut ebat üzerinde ki yapılan ADAC , AutoBild vs gibi kuruluşların testlerin de başarı yüzdesi dikkate alınarak seçilir.
Daha önce ki aracım Clio 4 İCON idi.. 195/55/16 ölçülerin de Michelin Primacy 4 EVO kullanmıştım. Aldığım keyif bambaşka idi elbette..
Bu durumun Clio ile ne alakası var değil mi ?
Civic C segmenti bir araç olmasına rağmen 16 jantlar ile satıldığı için başta gayettabi garipsemiştim bende.İlk aldığım zamanlar da 17 RS modellere mi çevirsem diye çok araştırdım.
Nihayetin de zaten 125 beygir gücünde tork fakiri bir aracı daha da yormamak için 16 üzerinde karar kılmıştım ki RS jantlar için geri dönüşler de aracın karakterini bozduğu yönünde..
215/55/16 ebatların da Good Year Efficient Grip Performance tercihinde bulunarak fabrikasyon olarak verilen berbat kalite de Bridgestone lastiklerden kurtuldum.
Konfor/tutuş dengesine de hayran kaldım bu sayede. Hem çok yumuşak karakterli ayrıca da yol tutuşu disiplini de üst seviyede kalmış oldu..
Direksiyonun üst hızlar da biraz daha ağır olmasını istemek , tek şikayetim olabilirdi.
a8b76329201b439611fe5df3b0d5b3ac.jpg


SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Fabrika ER300 Bridgestone takıyor sanırım, T005 Turanza hakkında bilginiz var mıdır? daha önce B330 evo kullandım sizin bahsettiğiniz sürüş stili benimkine tam oturuyor. ER300 kötü bir lastik birçok kişi kötülüyor

FK7 de prymacy 3 var pek mutlu değilim aşınmasını bekliyorum ama aşınmıyorlar da:)
 
Fabrika ER300 Bridgestone takıyor sanırım, T005 Turanza hakkında bilginiz var mıdır? daha önce B330 evo kullandım sizin bahsettiğiniz sürüş stili benimkine tam oturuyor. ER300 kötü bir lastik birçok kişi kötülüyor

FK7 de prymacy 3 var pek mutlu değilim aşınmasını bekliyorum ama aşınmıyorlar da:)
Aracım 2017 model ve 52.000 kilometre de. Aldığım da fabrikasyon Bridgestone Turanza ER33 lastikler mevcuttu. 50.000 km zaten bir lastiğin özelliğini kaybetmesi için yeterlidir.
Diş derinliği kaybı olmasa da hamuru çok sertlemiş ve yüzeyinde çatlaklar vardı...
Şehir içi hızların da bile (50-70 km/h) inanılmaz bir lastik uğultusu hakim oluyordu kabin içerisine.
1 haftalık yoğun araştırmalar neticesin de kararımı Goodyear Efficient Grip Performance serisinde kıldım ve çokta memnun kaldım.

Geçen hafta serviste garanti kapsamında birkaç işlem yaptırayım diye randevu aldığım da yeni kasa Civic için test sürüşü talep ettiğim de üzerinde ki Bridgestone ER33 lastiklerin inanılmaz yol sesi aldığını farkettim. :)
Benim FC5 kasa aracım FE'den daha az yol sesi almaktaydı...
Turanza T005 için bende çok olumlu yorumlar okuyorum , Leon FR'da onu da tecrübe etmiştim. Özellikle ıslak zemin performansını hiç beğenmedim. Kuru zemin için iyi fakat orada bir ehemmiyeti yine kalmıyor bana göre.
Hankook Ventus Prime 3 de kuru zeminde başarılı , ıslak zeminde berbat T005'ten de daha sessiz ve uygun fiyatlı.

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Geri
Üst