Tuhaf bir şanzıman yağı değişim hikayem..

Şanzıman otomatikse eğer kesinlikle orijinal yağ alın servisten, değişimi öyle yaptırın. Markası ne olursa olsun fark etmez, orijinal yağ gibi olmaz, olmuyor.
 
Şanzıman otomatikse eğer kesinlikle orijinal yağ alın servisten, değişimi öyle yaptırın. Markası ne olursa olsun fark etmez, orijinal yağ gibi olmaz, olmuyor.
Sizin de yaşadığınız kötü bir tecrübe var mı? Varsa hangi markayla paylaşırsanız faydalı olur.
 
Bugun 250+km yol yaptim bariz bir iyileşme var sanıyorum ki bir kere daha yag ve filtre değiştirsem çok daha güzel olacak korkum şu yag yine bozulmus cikarsa naparim?
şu anda ise birden ikiye ikiden bire vuruntular net olarak gitti


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Siz yağı her değiştirdiğinizde içerisi daha da temizlenecek. Motor yağlarında da aynı durum var katkı pek tavsiye etmiyorum. Onun yerine 3000 km de bir değişirse bir kaç defa zaten pırıl pırıl oluyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Siz yağı her değiştirdiğinizde içerisi daha da temizlenecek. Motor yağlarında da aynı durum var katkı pek tavsiye etmiyorum. Onun yerine 3000 km de bir değişirse bir kaç defa zaten pırıl pırıl oluyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Agustos basinda tekrar filtre ve yag degisecegim gorecegiz bakalim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba bilirsiniz 128bin km civarinda haziran sonu civic 2015 otomatik bir arac almistim arac hala garantili ve tum bakimlari yetkili serviste yapilmis.buraya kadar hersey guzel..
Tatile gidecektim, dedimki bakimlarini yaptirayim oyle tatile cikayim yani 130 bin bakimini.yetkili servis fahis fiyat ve cok ileri tatihe gun verince bi an gafletle ve acelelikle oze serviste 130 bin bakim+ sanziman yagi(eneos) ve filtresini (orj degil) cok hizli bi kararla yaptirdim.sonrasi ise husran
Sanziman da vuruntu basladi ozellikle 1den 2 ye , 2den 1e ve arac dururken r-p-d-n komutlari cok sarsintili olmaya basladi ki ilk bunu farkettim. Aha dedim işi bulduk neyse tatile gittim geldim 1200km yaptim biraz duzeldi fakat o aldigim halinden eser yok hemen koyuldum ise biliyorsunuz bayram arefesi bayram civari derken heryer kapali letgodan sanziman yagi arastirdim ve cevremden buldum hemen aldim ve biladerle bes dakikada yagi orijinali ile degistim 2900ml yag koydum neredeyse 3 litrede sanzimandan geldi.
Kendi yaptigim degisim sonrasi ilk izlenimim harika vites gecisleri ve ozellikle araba hareket etmezken prdn gecisleri vuruntusuz . Enterensandir cikan yag kotu durumdaydi hic begenmedik kahverengi olmus gibi bu kadar kisa surede nasil oldu anlamak zor. Bir gariplik var; yagin sahte olma ihtimalini dusunmek bile istemiyorum.
Sonuc; orijinal sanziman yagi gercegini birkez daha anladim.
Motor yagini bilmem ama sanziman yagini orj kullanmakta fayda var enazindan ben tecrube ettim
Buda yagi degisirken cektigim bikac foto
Soru olursa alirim. Bu arada surekli fikirleriyle istisare yaptigimi @m2hamid mustafa arkadasimada bol bol tesekkur.
Keyifli forumlar


Burasi rampamiz(kuzenimin yeri)
d412b796c302a3d1cfb256eafdc7890d.jpg


00aa0c3c9c8508bf863cec65c599fc03.jpg

e6947adfe34eeaae96be76d4d5b0ce50.jpg

0993ab5957d70ac3f2667eb8e8a02ee2.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildii
c5a6bcf321fad8aafd5ab36486ae8782.jpg

00ba2f6addafc8d3e747826b146f6960.jpg

330442fd4c4abdc2ddae0013d1a615d4.jpg

3ee63da8157d4117c85ff62d272e15e3.jpg

87ff6416ed5f8a5dbb151d8043a154d6.jpg

39b83911a8a0015839729498b6b85910.jpg
öncelikle geçmiş olsun.

şanzımanın yağını değiştirdiğinizde içinde 2-3 litre kadar yağ kalır. O yağı değiştiremezsiniz. o yüzden sizin şanzımanın içinde hala eneos yağ mevcut. Tüm şanzıman yağını orjinali ile değiştirmeniz gerekirdi. Onu da servis yapmıyor. Otomatik şanzıman tamircileri makine ile yapıyor. Demem o ki koydugunuz enous hala hondanızın damarlarında dolaşıyor. Şanzıman yaklaşık 6 litre yağ alır. Biz sadece 3 litresini değiştireiliriz. O yüzden ilk yağ bakımı 60 bindir sonrakiler 40 binde bir.
 
öncelikle geçmiş olsun.

şanzımanın yağını değiştirdiğinizde içinde 2-3 litre kadar yağ kalır. O yağı değiştiremezsiniz. o yüzden sizin şanzımanın içinde hala eneos yağ mevcut. Tüm şanzıman yağını orjinali ile değiştirmeniz gerekirdi. Onu da servis yapmıyor. Otomatik şanzıman tamircileri makine ile yapıyor. Demem o ki koydugunuz enous hala hondanızın damarlarında dolaşıyor. Şanzıman yaklaşık 6 litre yağ alır. Biz sadece 3 litresini değiştireiliriz. O yüzden ilk yağ bakımı 60 bindir sonrakiler 40 binde bir.
Zaten Ağustostaki tekrar yağ değişimini bu sebepten yapıyor arkadaş. Sistemdeki enous yağı en aza indirmek. YouTube da bir arkadaş vardı torc destek diye o sistemdeki tüm yağı boşaltarak değişim yapıyordu, bu gibi durumda en mantıki yöntem o şekilde sanırım ama o yönteminde riskleri olabilir.
 
Zaten Ağustostaki tekrar yağ değişimini bu sebepten yapıyor arkadaş. Sistemdeki enous yağı en aza indirmek. YouTube da bir arkadaş vardı torc destek diye o sistemdeki tüm yağı boşaltarak değişim yapıyordu, bu gibi durumda en mantıki yöntem o şekilde sanırım ama o yönteminde riskleri olabilir.

Kesinlilkle o sebepten


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Kısa sürede sanzimandan çıkan yağın çamur gibi olmasının bir tane sebebi var...

Fırsat bulup yazamadım. Kimse de uyarmamış.

Sizin enoes diye koydurdugunuz yağ 3 litre, sanzimanin içinde kalan 3 litre yağ ile kimyasal tepkime ye girmiş. Dolayısı ile akışkanlığını ve formunu yitirmiş.

Şimdi konunun uzmanı arkadaşlar daha iyi bilirler.... sanziman 6 litre yağ ile çalışıyor ve geride kalan formu bozuk yağ oransal olarak azalmış da olsa hala sanzimanin içinde....

İleride sorun yaşamamak adına ben o sanzimanin yağının tamamen boşaltılıp yeni servis yağı ile değiştirilmesini öneriyorum.

Bu işi profesyonelce yapan kişiler var.
 
Geri
Üst