Konumuz VW değil ama yinede yazayım. Belli ki sizde dsg konusunda bazıları gibi kulaktan dolma bilgilerle konuşuyorsunuz. 2010 model golf 1.6 tdi dsg aracımız 2015 yılında şanzıman arızası yüzünden 2 defa yetkili servise gitti. Toplam fatura 10000 lira civarındaydı ve biz sadece yaklaşık 1000 lira ücret ödedik. Yani büyük kısmını karşıladılar. Bir diğer konu, diyorsunuz ki chiptuning ve overload bu kavramlar başlı başına zaten kullanıcı hatası! Aslına ortak noktamız aynı ancak ayrıldıpımız nokta şu 100000 lira üzerinde para verip alınan bir araçta sorun çıkıyor ve üretici bunu kabullenmiyor, sonra baskılar vs onarım yapılıyor ki siz ücret alındı bu işlem için demişsiniz ama ben bu onarım için ücret alındığını sadece sizden duydum. Şimdi sorum şu, neden ülkemizde bu araç hala çok satıyor?
Bu arada VW savunucusu değilim. Bu ülkede klimasız golf satıldığınıda gördük yani. Al birini vur ötekine ancak bunlar tamamen kullanıcı kaynaklı sorun çünkü kullanıcı buna razı.
SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam dsg şanzuman icin yanlis bir bilgi var ortada dsg arizali degil, yurt disindan gelenlerle bu durumu detayli konustum ve yurt disinda cok az dsg arizasi var nedenini sonunda anladim araci satarken almanyada dsg nin 2 yilda bir bakimi oldugunu 40 binde bir yapilmasi gerektigini soylemisler kuru kavramada kucuk bi parcasi yenileniyor sanirim. Ucreti de 600-800 euro bu kadar zevkli bir sanzumana bu ucreti vermeye yurt disinin gucu yeter ama turkiyede bu ucreti bastan araci satarken alip sonradan iyi niyet garantisi adi altinda tutuluyor. Sizin gibi duzgun kullananlarda 5 yil sonrada hata verebilir 2 yil sonrada bakimi duzgun yapilmali dsg nin ariza olmamasi icin.
Chip denilen olaya ne golf de ne de baska araclarda ihtiyac var bizim araclarimiza yapilsa anlarim cunku bizim araclarin performansi gercekten dusuk. Ama turbolu araclarda gayet tatminkar performans oluyor.
100000 uzeri neden bu kadar cok satiliyor fiyatina gore en yakisikli olmasi ve bizim ulkenin insaninin butce araligi bu fiyatlara denk gelmesinden.
Kisi basi yillik geliri yil baslarinda 25000 dolar olarak acikladilar bu yillik yaklasik 150000 lira yapar benim bu kadar butcem olsa acikcasi almayi dusunecegim arac audi olur. Sen de eminim farkli tercih yapardin. Ha diyeceksin ikinci el al hocam o paraya herkes bu tercihi yapmayabilir, kaldi ki dunyanin hicbir yerinde ikinci el arac sifirina yakin satilmaz gunun birinde devletin basina otv yi kaldirabilen biri gelirse bizim araclar hurdaya donusur, otv yuzunden ikinci el piyasasi var ve hala 20 yas uzeri araclar piyasada otv olmasa alim gucu degisir, suanki satilan araclarda farkli olur.
Benim buradaki arkadaslara tavsiyem araclarini kotulemek yerine elestirmeleri, herkes yapmali elestiriyi cunku elestirmedikce yavas gelisir hatalar gec duzeltilir ne kadar sesiniz artarsa firmalar duzeltmeye mecbur kalir.
Civic guzel bende aliyim mi diye soranlara ben arabaya oturtup eksik gorduklerimi gosteriyorum bunlara razi isen al ama razi degilsen alma sonra canin sikilir diye belirtiyorum.
Arkadaslarimin bir cogu en fazla yol sesinden bu araci almaktan vazgeciyor, kuzenimin 2013 i30 dizel 5 yasinda benim arabadan daha sessiz

arkadasimin jetta 2015 ses izolasyonu yaptirmadi 18 inch jant ve spor lastikleri var ondada daha sessiz honda bu isi 2018 olmus yapamamis mesela, fd6 yada fb7 ye gore daha iyi olmasi degil onemli olan 2013 i30 seviyelerine gelememis olmasi bence.