Hemen hemen aynı motoru toyota vvt-i adıyla kullanıyor. Ufak değişiklikler hariç aynı motor, turbo olmayışı sebebiyle lpg ye daha uyumlu ve sorunsuz. Benzin 7 değil de 3-4 tl olsa kullanılacak bir motor değil benim gözümde. 1.600 cc / 180 hp lik bir motora sahip araca binerim benzin ucuz olsa. Yani lpg takıp tasarruf amaçlı kullanılan bir motor çoğu kişi için. Eksi olarak gördüğüm şeyler ; hafif bir yokuşta bile motor ölüyor, tasarruf sağladığımız düşük devirlerde motor çok cansız,tork düşük. Güç yada hızlanma istenildiğinde de yakıt tüketimi ciddi seviyelere geliyor. Artı olarak ; i-vtec te eski vtec teknolojisi gibi vtec açmak için belirli bir devire çıkmaya gerek yok,araç güç yada hız istendiğini algılıyor vtece oranla daha alt devirlerde de i-vtec devreye giriyor. Turbo olmadığından lpg uyumu yüksek, turbo kesti derdi yok, turbo yağlamasını beklemeye gerek yok,yüksek devir çevirebiliyor( turbolu araçların bittiği yerde sizin aracınız anca kendine geliyor). Daha yüksek kilometreler sorunsuz şekilde yapılabiliyor( turbo olmadığı için parçalar yüksek basınç altında kalmıyor,malzeme yorulması daha az). Ben niye kullanıyorum; istanbulda genellikle ş.içi kullanıyorum ve otomatiği en sorunsuz araçlardan biridir, çok sık araç değiştiren birisi değilim ve bir daha ne zaman araç değiştirirm bilmiyorum o yüzden motor-şanzıman uzun süre sıkıntı yaratmama potansiyeli olan araç aldım. 2 ayda bir istanbul izmir yapıyorum ve otomatiğin çevrim oranı çoğu manuele göre çok iyi( 3000 rpm 145 km/sa) yani ortalama bir yakıt tüketimiyle kısa zamanda gideceğim yere ulaşıyorum. Benim aklıma gelen bunlar ekleme yapan arkadaşlar olursa bilmediklerimizi öğreniriz.
iPhone cihazından gönderildi.