125 hp İ-VTEC ATMOSFERİK MOTOR HAKKINDA

Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
291
Konum
İzmir
Honda'nın 2007 yılından beri kullandığı R16 motor kodlu 125 hp i vtec atmosferik motor'dan memnun musunuz ? Tam 11 senedir bu motor hala satışta, sebebi sadece lpg uyumu mu sizce ?


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
125 hp İ-VTEC ATMOSFERİK MOTOR HAKKINDA

Hemen hemen aynı motoru toyota vvt-i adıyla kullanıyor. Ufak değişiklikler hariç aynı motor, turbo olmayışı sebebiyle lpg ye daha uyumlu ve sorunsuz. Benzin 7 değil de 3-4 tl olsa kullanılacak bir motor değil benim gözümde. 1.600 cc / 180 hp lik bir motora sahip araca binerim benzin ucuz olsa. Yani lpg takıp tasarruf amaçlı kullanılan bir motor çoğu kişi için. Eksi olarak gördüğüm şeyler ; hafif bir yokuşta bile motor ölüyor, tasarruf sağladığımız düşük devirlerde motor çok cansız,tork düşük. Güç yada hızlanma istenildiğinde de yakıt tüketimi ciddi seviyelere geliyor. Artı olarak ; i-vtec te eski vtec teknolojisi gibi vtec açmak için belirli bir devire çıkmaya gerek yok,araç güç yada hız istendiğini algılıyor vtec’e oranla daha alt devirlerde de i-vtec devreye giriyor. Turbo olmadığından lpg uyumu yüksek, turbo kesti derdi yok, turbo yağlamasını beklemeye gerek yok,yüksek devir çevirebiliyor( turbolu araçların bittiği yerde sizin aracınız anca kendine geliyor). Daha yüksek kilometreler sorunsuz şekilde yapılabiliyor( turbo olmadığı için parçalar yüksek basınç altında kalmıyor,malzeme yorulması daha az). Ben niye kullanıyorum; istanbulda genellikle ş.içi kullanıyorum ve otomatiği en sorunsuz araçlardan biridir, çok sık araç değiştiren birisi değilim ve bir daha ne zaman araç değiştirirm bilmiyorum o yüzden motor-şanzıman uzun süre sıkıntı yaratmama potansiyeli olan araç aldım. 2 ayda bir istanbul izmir yapıyorum ve otomatiğin çevrim oranı çoğu manuele göre çok iyi( 3000 rpm 145 km/sa) yani ortalama bir yakıt tüketimiyle kısa zamanda gideceğim yere ulaşıyorum. Benim aklıma gelen bunlar ekleme yapan arkadaşlar olursa bilmediklerimizi öğreniriz.


iPhone cihazından gönderildi.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
291
Konum
İzmir
Hemen hemen aynı motoru toyota vvt-i adıyla kullanıyor. Ufak değişiklikler hariç aynı motor, turbo olmayışı sebebiyle lpg ye daha uyumlu ve sorunsuz. Benzin 7 değil de 3-4 tl olsa kullanılacak bir motor değil benim gözümde. 1.600 cc / 180 hp lik bir motora sahip araca binerim benzin ucuz olsa. Yani lpg takıp tasarruf amaçlı kullanılan bir motor çoğu kişi için. Eksi olarak gördüğüm şeyler ; hafif bir yokuşta bile motor ölüyor, tasarruf sağladığımız düşük devirlerde motor çok cansız,tork düşük. Güç yada hızlanma istenildiğinde de yakıt tüketimi ciddi seviyelere geliyor. Artı olarak ; i-vtec te eski vtec teknolojisi gibi vtec açmak için belirli bir devire çıkmaya gerek yok,araç güç yada hız istendiğini algılıyor vtec’e oranla daha alt devirlerde de i-vtec devreye giriyor. Turbo olmadığından lpg uyumu yüksek, turbo kesti derdi yok, turbo yağlamasını beklemeye gerek yok,yüksek devir çevirebiliyor( turbolu araçların bittiği yerde sizin aracınız anca kendine geliyor). Daha yüksek kilometreler sorunsuz şekilde yapılabiliyor( turbo olmadığı için parçalar yüksek basınç altında kalmıyor,malzeme yorulması daha az). Ben niye kullanıyorum; istanbulda genellikle ş.içi kullanıyorum ve otomatiği en sorunsuz araçlardan biridir, çok sık araç değiştiren birisi değilim ve bir daha ne zaman araç değiştirirm bilmiyorum o yüzden motor-şanzıman uzun süre sıkıntı yaratmama potansiyeli olan araç aldım. 2 ayda bir istanbul izmir yapıyorum ve otomatiğin çevrim oranı çoğu manuele göre çok iyi( 3000 rpm 145 km/sa) yani ortalama bir yakıt tüketimiyle kısa zamanda gideceğim yere ulaşıyorum. Benim aklıma gelen bunlar ekleme yapan arkadaşlar olursa bilmediklerimizi öğreniriz.


iPhone cihazından gönderildi.

Çok güzel açıklamışsınız zaten honda ve toyota'yı alan adam genelde motoru mekaniği için alıyor en azından biz öyle yapıyoruz yani dediğiniz gibi bizde şuan i-vtec motorda var vvti motorda var ikiside aktif olarak kullanılıyor uçmuyor kaçmıyor öyle turbo gibi sonuçta 1.6 atmosferik bir motor ama şunu net olarak söyleyebilirim 1.6 atmosferikler içinde en iyi giden motorlara sahip japon araçları alt devir yok ölü üst devirde çok çok canlı


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 
Geri
Üst