Konuya cevap cer

Rot kolu ve rot başı denilen parçalar direksiyon mili ile tekerin bağlantısını sağlar.

Z rot ise bir ucu amortisörde diğer ucu denge çubuğu veya salıncakla temasta olan dikey yerleşen parçadır, genelde ön takım seslerinde dikey darbelere amortisörle en fazla maruz kalan parça olduğu için ilk olarak z rotlara bakılır.

Bu z rot hususunda aklıma gelmişken bir bilgilendirme ekleyeyim.

Özellikle Amerika’daki araçlar için geliştirilen yüksek kalite aftermarket z rotların arkasında “zerk fittings” isimli yağlama noktaları konuluyor. Belirli periyotlarla z rot kafalarının içine bu parça aracılığıyla gres enjekte edilmesi tavsiye ediliyor, anladığım kadarı ile z rot görev yaparken içeriğindeki yağ zamanla işlevini yitirdiği için aşınmalar başlıyor ve yeni yağ takviyesi ile z rotun uzun ömürlü sessiz çalışması temin edilmeye çalışılıyor. Aslında komple parçayı değiştirmek yerine kauçuğu sağlamsa gresle işlevini daha sağlıklı yapmasını sağlamak mantıklı gibi görünüyor.


Geri
Üst