2012 fb7 dream otomatik..Sıcak motorda marş problemi..

Katılım
28 Eki 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Giresun
Aracınız
Civic FB7 2012
İyi aksamlar...2012 fb7 kasa henüz 61 binde otomatik bir Civic sahibiyim..Bundan birkaç ay önce BRC Honda kiti LPG taktırdım araca..Zamanla motor sıcak iken marş ile ilgili tuaf bir sorun yaşamaya başladım..Sabahları ve motor soğuk iken en ufak bir problem yok...Sorun sıcak motorda meydana geliyor..Sorun özet olarak şu..Aracı sabah çalıştırdım..20 dakika yol gidip stop ettim ,beş dakika sonra tekrar marş yaptım..Ve çalışırken devir saati önce yükseliyor sonra ciddi oranda düşüp sonra toparlıyor..Bir kaç kez aynı şekilde stop, bekle ,mars yaptıktan sonra bu defa devir saati dibe kadar iniyor ve araba stop ediyor...Tüp ayarı yaptırdım, Subap ayarı yaptırdım, bujileri ve aküyü değiştirdim..Fakat problem baki kaldi..Son olarak aklıma bobinler geliyor ve fakat bu tarz bir sorun yaşayan oldu mu aranızda?
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
İyi aksamlar...2012 fb7 kasa henüz 61 binde otomatik bir Civic sahibiyim..Bundan birkaç ay önce BRC Honda kiti LPG taktırdım araca..Zamanla motor sıcak iken marş ile ilgili tuaf bir sorun yaşamaya başladım..Sabahları ve motor soğuk iken en ufak bir problem yok...Sorun sıcak motorda meydana geliyor..Sorun özet olarak şu..Aracı sabah çalıştırdım..20 dakika yol gidip stop ettim ,beş dakika sonra tekrar marş yaptım..Ve çalışırken devir saati önce yükseliyor sonra ciddi oranda düşüp sonra toparlıyor..Bir kaç kez aynı şekilde stop, bekle ,mars yaptıktan sonra bu defa devir saati dibe kadar iniyor ve araba stop ediyor...Tüp ayarı yaptırdım, Subap ayarı yaptırdım, bujileri ve aküyü değiştirdim..Fakat problem baki kaldi..Son olarak aklıma bobinler geliyor ve fakat bu tarz bir sorun yaşayan oldu mu aranızda?

Gaz kelebeği boğazı temizliği sonrasında kalibrasyonu yapıldı mı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Aynı problem bende de mevcut. Benzinde kullanıyorsam en ufak bir problem yok. LPG de motor sıcakken tekrar çalıştırıldığında oluyor.

O yüzden takip :)

Çağdaş Özkan
'12 FB7
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu sorunlarla LPG montajı öncesinde karşılaşmıyorsanız farklı bir forumda eriştiğim potansiyel çözüm önerileri şunlar,

1. LPG enjektörlerinden biri veya birkaçı araç stop edildikten sonra emme manifoltuna sızıntı yapıyor olabilir, bu durum manifolt içerisinde karışım meydana getirerek aracınn boğulmasına, yani motorun geç çalışmasına neden olabilir. Gittiğiniz LPGciden bir takım enjektör ile bu durumun testini yapmasını isteyiniz.

2. Aracınız sabah tek marşta çalışıyor, gün içerisinde yarım saat ve daha fazla süre ara verdikten sonraki çalışmasında ise marş süresi 5-6 saniyeyi geçiyorsa ve çalıştıktan sonra egsozdan benzin kokusuda geliyorsa lpg kitine ayar yapmışsınız ve "HOT START" tikini işaretlemişsinizdir, çalışma sıcaklığıda düşürülmüş olabilir. Aracınız ilk çalışmada otomatik olarak benzinde çalışacağından ve bu ayar yüzünden motor sıcakken marş yapmanızla birlikte benzinle birlikte manifolta lpg de vereceğinden araç boğularak geç çalışır. Düzeltmek için "HOT START" özelliğinin kapatılması lazım, çalışma sıcaklığı düşükse onuda 32-34 derecelere yükseltmek lazım.
 
Geri
Üst