Civic FC5 Sarı yağ göstergesi?

Katılım
30 Tem 2025
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Konum
Hatay
Ad Soyad
Yunus emre KALAYCIOĞLU
Yaş
30
Aracınız
Civic FC5 2016
Merhabalar, aracın 2016 fc5 kasa 1.6 honda Civic.
Aracı 200.000 KM' de aldım. Aldıktan sonra yağ bakımlarını yaptırdım. Ancak göstergede sarı yağ arıza lambası yandı, ustaya götürdüm kürbütör contasından kaynaklı olduğunu söyledi yaptı ve yeni yağ koydu (eneos yağ koyuldu) ancak yaklaşık 1.000-1.500 km sonra tekrar sarı yağ göstergesi yandı bu kez farklı bir honda ustasına gösterdim aracın vtec sensöründen kaynaklı olduğunu söyledi ve tamirini yaptı ancak sorun tekrar devam etti. Ayrıca kontağı kapatıp açtığımda sarı yağ ikaz lambası sönüyor fakat belli bir km yaptıktan sonra tekrar yanıyor, bu defa tekrar kontağı kapatıp aracı çalıştırıyorum yine sarı yağ ikaz lambası sönmüş oluyor. Bu durum başına gelen oldu mu? Benim başımı çok ağrımaya başladı sanki çözümü yokmuş gibi
 
Bu olayin kulbutor contası veya vtec contasi ile alakasi yok.
Bence 3 ihtimal var,
1. Yanlış özellikte yağ filtresi monte edilmis olabilir
2. Yag ölçüm sensörü arizalanmis olabilir
3. Yanlış kalınlık degerinde yag kullanılmış olabilir

Bu kriterlere göre araştırmanızı yaptırmanızı öneririm.
 
Merhabalar, aracın 2016 fc5 kasa 1.6 honda Civic.
Aracı 200.000 KM' de aldım. Aldıktan sonra yağ bakımlarını yaptırdım. Ancak göstergede sarı yağ arıza lambası yandı, ustaya götürdüm kürbütör contasından kaynaklı olduğunu söyledi yaptı ve yeni yağ koydu (eneos yağ koyuldu) ancak yaklaşık 1.000-1.500 km sonra tekrar sarı yağ göstergesi yandı bu kez farklı bir honda ustasına gösterdim aracın vtec sensöründen kaynaklı olduğunu söyledi ve tamirini yaptı ancak sorun tekrar devam etti. Ayrıca kontağı kapatıp açtığımda sarı yağ ikaz lambası sönüyor fakat belli bir km yaptıktan sonra tekrar yanıyor, bu defa tekrar kontağı kapatıp aracı çalıştırıyorum yine sarı yağ ikaz lambası sönmüş oluyor. Bu durum başına gelen oldu mu? Benim başımı çok ağrımaya başladı sanki çözümü yokmuş gibi
Külbütor contasından şüphelenen ustaya selam olsun. O nasıl bir teşhis tebrik etmek lazım. Önceki kasalarda da yaşanılan bir mevzu idi. Demek ki Fc5 kasa içinde ileri senelerde bu problemi görecek gibiyiz!
 
Yağ değişimlerinde farklı yağ konulursa bu ışık yanabiliyor. Sürekli yanmıyorsa sorun yoktur. Son zamanda yağ değişimi yaptım. 10w40 tan 5w40 a geçiş yapmam sebebiyle kısa bir süre benim de yağ lambam sarı olarak yandı. Kırmızı olursa problem. Yağ seviyesini kontrol edin yeterli.

Ustanız km. Olarak araç 200 k.ya geldiği için 5w30 yağ koymuş olabilir.

İçinize kurt düşürmek gibi olmasın ama hatta 10w40 bile konmuş olabilir. Ben sanayici esnafından herşeyi bekliyorum.
 
Külbütor contasından şüphelenen ustaya selam olsun. O nasıl bir teşhis tebrik etmek lazım. Önceki kasalarda da yaşanılan bir mevzu idi. Demek ki Fc5 kasa içinde ileri senelerde bu problemi görecek gibiyiz!
Sanayi ortamında herşeyi duymak mümkün hocam. Lastik balansina egzantrik mili eğik diyen de var. Bizzat kendimden biliyorum. Araçtan anlamak lazım, yoksa her kafadan bir ses çıkıyor.
 
Bu olayin kulbutor contası veya vtec contasi ile alakasi yok.
Bence 3 ihtimal var,
1. Yanlış özellikte yağ filtresi monte edilmis olabilir
2. Yag ölçüm sensörü arizalanmis olabilir
3. Yanlış kalınlık degerinde yag kullanılmış olabilir

Bu kriterlere göre araştırmanızı yaptırmanızı ön


Bu üç ihtimal için en iyisi servisten baktırmak gibi geldi sanayi esnafı ne yaptığını kendi de bilmiyor, teşekkürler.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Külbütor contasından şüphelenen ustaya selam olsun. O nasıl bir teşhis tebrik etmek lazım. Önceki kasalarda da yaşanılan bir mevzu idi. Demek ki Fc5 kasa içinde ileri senelerde bu problemi görecek gibiyiz!
Peki önceki kasalarda bu sorun nasıl düzeldi?
 
Yağ değişimlerinde farklı yağ konulursa bu ışık yanabiliyor. Sürekli yanmıyorsa sorun yoktur. Son zamanda yağ değişimi yaptım. 10w40 tan 5w40 a geçiş yapmam sebebiyle kısa bir süre benim de yağ lambam sarı olarak yandı. Kırmızı olursa problem. Yağ seviyesini kontrol edin yeterli.

Ustanız km. Olarak araç 200 k.ya geldiği için 5w30 yağ koymuş olabilir.

İçinize kurt düşürmek gibi olmasın ama hatta 10w40 bile konmuş olabilir. Ben sanayici esnafından herşeyi bekliyorum
Evet dediğiniz gibi 200k km'de olduğu için 5-30 yağ da denendi sonrasinda ise her seferinde farklı kalınlıklarda yağ konuldu ancak gene sorun düzelmedi en son 0-30 motul yağ koyuldu sorun hâlâ devam ediyor
 
Geri
Üst