2023 Honda Civic Type R Eskisi Kadar İddialı Durmuyor Sanki?

Katılım
27 Tem 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Ad Soyad
Leman Melih
Yaş
38
Aracınız
Civic FE1 2021
1658947150989.png
Bildiğiniz üzere FL5 kasa Type R geçtiğimiz günlerde . FK8 Type R'a göre bu aracın teknik anlamda geliştirdikleri söyleniyor. Fakat tasarım açısından sanki önceki modelin keskinliği gitmiş gibi. Gerçi Spoiler, egzozlar falan epeyce iddialı duruyor. Motor gücü henüz belli değil ama bazı bilgiler buldum:

“Ultimate Sports 2.0” konsepti üzerine geliştirilen yeni kasa Honda Civic Type R kalbinde K20C1 kodlu dört silindirli 2.0 litre turbo benzinli motor bulunuyor. Henüz güç değerleri belli olmayan aracın tahmini 320 beygir 400 nm tork üstünde güç üretmesi bekleniyor. 6 ileri manuel şanzımandan vazgeçmeyen Japon üretici, bu hızlı aracındaki fren sistemini de güçlendirerek geliştirilmiş Brembo fren sistemi kullanmış.

Kaynak: https://www.otokokpit.com/honda-civ...il-type-r-ozellikleri-2023-type-r-kac-beygir/

1658947165593.png
 

Xedos

Özel Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
121
Tepki puanı
105
Konum
Ankara
Ekli dosyayı görüntüle 269198
Bildiğiniz üzere FL5 kasa Type R geçtiğimiz günlerde . FK8 Type R'a göre bu aracın teknik anlamda geliştirdikleri söyleniyor. Fakat tasarım açısından sanki önceki modelin keskinliği gitmiş gibi. Gerçi Spoiler, egzozlar falan epeyce iddialı duruyor. Motor gücü henüz belli değil ama bazı bilgiler buldum:

“Ultimate Sports 2.0” konsepti üzerine geliştirilen yeni kasa Honda Civic Type R kalbinde K20C1 kodlu dört silindirli 2.0 litre turbo benzinli motor bulunuyor. Henüz güç değerleri belli olmayan aracın tahmini 320 beygir 400 nm tork üstünde güç üretmesi bekleniyor. 6 ileri manuel şanzımandan vazgeçmeyen Japon üretici, bu hızlı aracındaki fren sistemini de güçlendirerek geliştirilmiş Brembo fren sistemi kullanmış.

Kaynak: https://www.otokokpit.com/honda-civ...il-type-r-ozellikleri-2023-type-r-kac-beygir/

Ekli dosyayı görüntüle 269199

Tabi ki degil. Yani sadece gorunus olarak degil.

Aslinda benim soyle bir iddiam da var. Honda bir nesil asiri iddiali sonraki bir nesil de şık ve sade tasarim yapiyor.
Mesela FC5 uzay kasa, FE1 sade
Oncesinde FD6 uzay, FB7 sade vs. ben sedanlardan ornek verebildim kusura bakmayin.

Bu 11. Nesil o nedenle iddiasiz ama şık. İçerisi kabul edilemez derecede sade hatta.

Altyapı, guc vs. illaki daha iyi olacaktir ama 11. Nesil type-r ben de satinalma duygusu uyandirmadi. 10. Nesil harikaydi.

Kisisel gorusumdur. Katilmayan olursa da unutmam kenara yazarim.


> 20 Honda Civic Sport+> 21 Passat> 18 BMW 418i> 18 Passat> 17 BMW 520i G30> 16 520i M> 16 Insignia> 15 520i Exc.> 14 520i Pres.> 12 316i F30> 09 Focus HB> 08 Corsa 1.2> 99 A4 Quattro> 99 Escort HB> 97 Escort 1.3> 92 Mazda 323
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
FL5 type-r ile FK8 type-r stok dyno değerleri karşılaştırması.

FL5 11 hp beygir , 34 nm tork daha fazla değere sahip olduğu görülüyor.

WhatsApp Image 2022-11-09 at 15.32.24.jpeg
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Tabi ki degil. Yani sadece gorunus olarak degil.

Aslinda benim soyle bir iddiam da var. Honda bir nesil asiri iddiali sonraki bir nesil de şık ve sade tasarim yapiyor.
Mesela FC5 uzay kasa, FE1 sade
Oncesinde FD6 uzay, FB7 sade vs. ben sedanlardan ornek verebildim kusura bakmayin.

Bu 11. Nesil o nedenle iddiasiz ama şık. İçerisi kabul edilemez derecede sade hatta.

Altyapı, guc vs. illaki daha iyi olacaktir ama 11. Nesil type-r ben de satinalma duygusu uyandirmadi. 10. Nesil harikaydi.

Kisisel gorusumdur. Katilmayan olursa da unutmam kenara yazarim.


> 20 Honda Civic Sport+> 21 Passat> 18 BMW 418i> 18 Passat> 17 BMW 520i G30> 16 520i M> 16 Insignia> 15 520i Exc.> 14 520i Pres.> 12 316i F30> 09 Focus HB> 08 Corsa 1.2> 99 A4 Quattro> 99 Escort HB> 97 Escort 1.3> 92 Mazda 323
Evet görüşünüze katılıyorum.
Honda markası Civic modellerinde aslında 2 jenerasyonda bir komple şasi ve platformu yeniliyor, her jenerasyonda yeni bir şasi-platforma geçiş yapmıyor. Bunda dolayı aynı platforma sahip araçların ilk nesilleri görünüş olarak dönemine göre çok iddialı ama ufak-tefek kronik sorunlara sahip oluyor 2.nesil kasalar ise daha sade şık yapıda ancak kronik sorunları giderilmiş oluyor.
 
Son düzenleme:

Xedos

Özel Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
121
Tepki puanı
105
Konum
Ankara
Evet görüşünüze katılıyorum.
Honda markası Civic modellerinde aslında 2 jenerasyonda bir komple şasi ve platformu yeniliyor, her jenerasyonda yeni bir şasi-platforma geçiş yapmıyor. Bunda dolayı aynı platforma sahip araçların ilk nesilleri görünüş olarak dönemine göre çok iddialı ama ufak-tefek kronik sorunlara sahip oluyor 2.nesil kasalar ise daha sade şık yapıda ancak kronik sorunları giderilmiş oluyor.

Cok guzel paylasim. Bilgilenmis oldum tesekkurler. Iki jenerasyonda bir platform degisimi cok onemli bir bilgi aslinda.


<> 2020 Honda Civic Sport+ Man.
 
Geri
Üst