Antifiriz Değişimi

Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
483
Tepki puanı
155
Konum
İstanbul Gaziosmanpaşa
Hocam antifiriz değişminden sonra diğer işlemlerin hepsini sıcak motorda yaptınız. Motor soğuduğunda genleşme farkından dolayı seviyenin biraz düşmesi gayet normal bir durum. Size düşen max seviyesine kadar eklemektir. Her gündelik kullanım sonrası sabah tekrar seviye kontrolü yaparsınız. Tekrar tekrar fan açtırmanıza gerek yok. Biraz panik yapmışsınız.
Bir de her gündelik kullanımdan kastınız belli bir zamanı varmı bunun 1 hafta 1 ay gibi yoksa yılın 365 günü hergün mü kontrol edeceğim

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
483
Tepki puanı
155
Konum
İstanbul Gaziosmanpaşa
Evet bu kısım fazla olan suyu tahliye eder sizin bir şey yapmanıza gerek yok
Ben gene her halükarda şüphede kalma mak için şırınga ve Serum hortumu ile max a gelecek kadar çektim suyu sabaha kadar biraz kendi tahliye etmişti zaten kalanı da ben çektim genleşme tankından

Biraz yol yaptım klima açık yüksek devirde fan açtırdım Araca bi 10 Kilometre yol yaptırdım şimdi soğumasını bekliyorum gene bakacam kontrol amaçlı

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bir de her gündelik kullanımdan kastınız belli bir zamanı varmı bunun 1 hafta 1 ay gibi yoksa yılın 365 günü hergün mü kontrol edeceğim

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Gündelikten kastım seviyeyi max hızasında gördüğünüz an takibi bırakırsınız.
 
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
483
Tepki puanı
155
Konum
İstanbul Gaziosmanpaşa
Gündelikten kastım seviyeyi max hızasında gördüğünüz an takibi bırakırsınız.
Şuan max da seviye araba ile gezdim klima açık şekilde 2 saat önce şuan soğudu araç baktım seviye gene max da duruyor 1 parmak yukarıda max çizgisinden ama tahliye hortumunun orası da ıslak duruyor



SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Şuan max da seviye araba ile gezdim klima açık şekilde 2 saat önce şuan soğudu araç baktım seviye gene max da duruyor 1 parmak yukarıda max çizgisinden ama tahliye hortumunun orası da ıslak duruyor



SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Mesele iki saat değil hocam akşam park ettin. Sabah marşa basmadan kontrol edeceksin. O kadar. Tahliye hortumuna çok takılma.
 

mturker

Özel Üye
Katılım
23 Ağu 2020
Mesajlar
1,525
Tepki puanı
1,056
Konum
Esenler
Şuan max da seviye araba ile gezdim klima açık şekilde 2 saat önce şuan soğudu araç baktım seviye gene max da duruyor 1 parmak yukarıda max çizgisinden ama tahliye hortumunun orası da ıslak duruyor



SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yer olmadığından basınçla oradan kusmuş olabilir, panik yok merak etmeyin keyfini çıkartın , Su eklemeyin suda almayın içinden, min altına düşerse tamamlayın sadece. Normale dönmüş gibi.

Honda madness
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Termostat, kalorifer radyatoru gibi parcalarin yaninda LPG varsa regulatorude bozar yanlis antifriz kullanimi. Orijinali silikat icermez ve total uretimi olan mavi renk antifrizdir. Su an serviste 400 lira 3L si.

Bende motor sokup takan biriyim ama muhendislik isteyen kimyasallarda lift sahibi benim sozumu dinler. Riske girip bir daha hem paranizi hemde zamaninizi bosa harcamayin.

Arabanizin icindeki antifiriz 5 yilda bir tavsiye edilir degisimi ingilizce metinle yazar kaputunuzun altindaki kagitta.

Kitapcik 10 yil ya da 200.000 km onerir.

Antifrizin rengi degil icerigi onemlidir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2019
Mesajlar
483
Tepki puanı
155
Konum
İstanbul Gaziosmanpaşa
Termostat, kalorifer radyatoru gibi parcalarin yaninda LPG varsa regulatorude bozar yanlis antifriz kullanimi. Orijinali silikat icermez ve total uretimi olan mavi renk antifrizdir. Su an serviste 400 lira 3L si.

Bende motor sokup takan biriyim ama muhendislik isteyen kimyasallarda lift sahibi benim sozumu dinler. Riske girip bir daha hem paranizi hemde zamaninizi bosa harcamayin.

Arabanizin icindeki antifiriz 5 yilda bir tavsiye edilir degisimi ingilizce metinle yazar kaputunuzun altindaki kagitta.

Kitapcik 10 yil ya da 200.000 km onerir.

Antifrizin rengi degil icerigi onemlidir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Usta nın lafına değiştik hocam bilmediğim için

Kahve rengi ye dönmüştü mavi ve kırmızı birleşince böyle olmaz dedi değişim gerek dedi zararı var dedi Araca değişelim abi o zaman dedim dün ve bu gün de yazıyı yazdıktan sonra ki iki gün şükürler olsun bi sorun görmedim max da sabit duruyor su

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Usta nın lafına değiştik hocam bilmediğim için

Kahve rengi ye dönmüştü mavi ve kırmızı birleşince böyle olmaz dedi değişim gerek dedi zararı var dedi Araca değişelim abi o zaman dedim dün ve bu gün de yazıyı yazdıktan sonra ki iki gün şükürler olsun bi sorun görmedim max da sabit duruyor su

SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Oyle kolay kolay özelliğini kaybedip pulvarize, renginin koyulaşması kolay değil. Daha önce radyatörü değiştirmek yerine tamir gördüyse oradaki en ufak oksidasyondan bütün sistem etkilenir. Kimyacı değilim ama antifriz yapısı gereği temizleme özelliği vardır. Eğer zamanı geldiğinde değiştirilmezse gene motoru zehirlemeye başlar. Mesela çok yüksek devir çeviren çok ısınan araçlarda da erken görülür bu renk değişimi, bir çok sebebi olabilir. Yeni değiştirilmiş termostatın contasının üzerindeki kir bile sebep olabilir buna.

Sanayide ya da yetkili serviste buna dikkat etmezler.
İki madde birleşimi bile sebep olabilir ucu cok açık.
R16B motor varsa aracınızda FC5 için konuşuyorum, taşırma kabının üst geri dönüş hortumunu çıkarın ve arabayı çalışır vaziyette bırakın. Bir yandan da hortumla motoru besleyin.

Suyun rengini alana kadar bu işlemi yapın ve sonra da mümkünse , distile (saf su) eklemeye başlayın en az 10 litre, ardından orijinal antifirizi doldurmaya başlayın. 6 L yeterli olacaktır size.
Rengi alınca hemen motoru ya da hortumu yerine takın.

Bu işlemi normalde araba soğuk iken yapılır ve ısındıkça kaparcık, havasını kendisi alır radyatör açık bir vaziyette ama iyi bir teknik biri lazım bunun için. Arabayı çok sıkıştırarak kullanan biriyseniz max cizgiye kadar asla koymayın. Arızaların sebepleri bunlar aslında.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst