Arabamın tekerleri çukurda ve bozuk yolda sürtüyor

Katılım
1 Haz 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2008
Merhabalar 5 gün önce 2008 Fd6 Civic Sedan alarak aranıza katıldım
arabamın üstünde 18 Wossen cvt jantlar mevcut ve 40 yanak lastikler var üzerinde
bunları yapan adam yayları presslemiş
düz yolda sıkıntı yok ama çukura falan geldiğimizde arabanın tekeri davlumbaza falan vuruyor sıkıntı yapıyor sürtüyor biryerlere
bunu nasıl çözebilirim spor yay falan diyenler var yardımlarınızı bekliyorum
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
jantlar bijonların bastığı çerçeveden içerden torna ile 5-10mm inceltilirse offset azaltılır dışa sürtme varsa bu çözer, ancak bu sefer de jantın mukavemeti azalır ve çukura düşünce kırılabilir ve neticede kırılmasa bile bu jant artık bozma bir jant olur elbette önerilmez, eğer jantı takarken dışarı çıkık dursun diye porya ve jant arasına spacer konulmuşsa bu sökülerek te halledilebilir. Her türlü ihtimalle de ön yürüyen aksam bu uygulamalardan çok kötü etkileniyor, ön düzen e akslara salıncaklara binen yükler hatalı offset değerleri yüzünden zararlı hale geliyor kısa vadede ön takım bozanlar yada pürüzlü yolda şiddetli çatırtı patırtılar duyanlar var, gerçi honda sağlamdır fren diski üzerinde bile sürseniz kolay kolay birşey olmaz ama yinede hatalı jant ebatı seçmek kötüdür.

zaten yayları presletmek cinayete teşebbüs gibi birşey, presletilen yaylarında mukavemeti zayıflar ve olur ya otobanda 140-160km hızla giderken eğer bu preslenmiş yay ufak bir yol pürüzüne dayanmaz ve kırılırsa çok kötüdür kontrolden çıkartır arabayı pert eder.

öte yandan otomobilin kapı eşiğinde yazan desteklenen lastik ve jant ölçü değerleri haricinde bir lastik veya jant takarsanız muayeneden geçmez, eğer arabayı spor yay coil over yada preslenmiş veya kesilmiş yaylar ile basarsanız yine muayeneden geçmez. Bu yüzden basma işlemi yapanlar muayeneye girmek için elinde bir set orjinal yay ve lastik jant seti bulundurur. Her muayene öncesi söküp değiştirirler muayeneden sonra tekrar değiştirirler.

Eğer spor yay kullanacak iseniz mutlaka kaliteli marka yaylardan tercih ediniz eibach, koni, H&R, vogtlant vs gibi kendini kanıtlamış ürünleri kullanmanız şiddetle önerilir piyasada FK marka spor yaylar gibi çin malı çok ucuza satılan spor yaylar var bunlar kırılma tehlikesi arz etmekte ve kullanırken kısa sürede kırıldığı da görülmüştür.

otomobili bir heves ile 50mm alçaltmak yerine 30-35mm alçaltan yaylar çoğu zaman fazlasıyla yeterlidir ama birçok dış görünüm meraklısı modifiyeci sırf yere yakın görünsün diye 50mm lik yaylar kullanıyor yada coil over ile dip basıyor, halbuki 30-35mm alçaltan yay seçenekleri ağırlık dengesini aşağı çekmekte yeterli olup oldukça iyi yol tutuş ve alt sürtme riskini azaltmayı sağlar çoğu 30-35mm lik yay otomobilin desteklediği jant ve lastikler kullanılırsa ile rengi siyaha boyanır ve muayenede bile kendini belli etmez ve muayeneden fark edilmeden geçebilir.

eğer ikinci el basık bir otomobil aldıysanız kafanızda yüzlerce soru işareti ve kullanışsızlık sorunları oluşacaktır. Bunları o arabayla muayeneye girdikten sonra yada kendi kullanım şartlarınıza göre orjinal fabrika ekipmanlarına ve lastik jant ebatına dönerek yada ebat değiştirerek düzeltmek için kendiniz karar vermelisiniz. En ideali alırken bunun orjinal yayları nerede ? diye sormak gerekir:) sonradan başkasına yay jant lastik vs. satacağı varsa da arabayı satarken bunları direk size versin parası neyse vermek gerek sonradan servisten falan almak daha pahalıya geliyor.

bizim otomobil kullandığımız yerlerde kocaman yüksek tümsekler var ve basıklığı iyi ayarlanmamış bir otomobil buradan altı sürterek geçmeyi bir kenara bırakın tam marşpiye ortasından alt vurup ön tekerlekleri askıda kalıyor tekerlekler havaya kalkıyor ve gidemiyor çekici çağırılıyor başkalarından çekme halatı ile yardım isteniyor falan sonrası arkasında oluşan metrelerce trafik kuyruğu bir sürü stres:( .

bana sorarsanız bir set orjinal bozulmamış yay takımı elde bulunmalı bu kenarda dura dursun sonra gidip 35mm alçaltan kaliteli marka bir yay takılabilir ve otomobilin kapı eşiğinde yada kılavuzda mesela 205 55 R16 / 215 50 R17 / 225 45 R17 gibi üç dört seçenekli ibareler varsa gidip bunlardan en cafcaflı görünen 225 45 R17 jant lastik alınıp takılır hiç olmazsa hem legal hem otomobil destekliyor denilir sert yaylar şaseyi çok esnetir birde öne kule barı konulur mümkünse birde arkaya ve sorunsuz binilir muayenede lastik seti sıkıntı olmaz da yay problem olursa orjinal yaylar takılır ve muayeneden de geçilir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhabalar 5 gün önce 2008 Fd6 Civic Sedan alarak aranıza katıldım
arabamın üstünde 18 Wossen cvt jantlar mevcut ve 40 yanak lastikler var üzerinde
bunları yapan adam yayları presslemiş
düz yolda sıkıntı yok ama çukura falan geldiğimizde arabanın tekeri davlumbaza falan vuruyor sıkıntı yapıyor sürtüyor biryerlere
bunu nasıl çözebilirim spor yay falan diyenler var yardımlarınızı bekliyorum
Orjinal jantı preslemek zaten baştan sorun bence.
Kaliteli düşük alçatma değerinde bir yay yada orjinal yay ile bu sorunu ancak çözebilirsiniz.
 
Geri
Üst