Civic FB7 Arka fren diski tavsiyesi...

Katılım
8 Ağu 2016
Mesajlar
220
Tepki puanı
47
Aracınız
2014 fb 7 eco executive 136 bin km'de, iki sefer torna işlemi yapilmasina ve balatalarin değişmesine rağmen durmaya yakin frenleede arka sağ balatadan gelen gırc, gırc sesini kesemedim, arka diskleri değiştirmeyi düşnüyorum.Bu konuda deneyimlerini (almam gereken marka ve diger konularda) paylasmak isteyen olurmu?

kutad19@fb7 eco executive
 
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
126
Tepki puanı
101
Konum
Karabük
Aracınız
TRW disk ve nissin balata gayet uyumlu oluyor. Yanlız değişimde yapılan işçilik çok önemli. İlk olarak balata ve diskler sökülünce merkez ve sabit mekanizma her kısım balata spreyi ile temizlenmeli . Disk takılıp balata sabitleyici takıldıktan sonra balataların oturduğu kısımda sac yayalar var bunlar söküp o ksıımlar fırça ve balata spreyi ile temizlenmesi gerekiyor. Çünkü bu sac yaylar balatayı sıkıştırarak ses yapmasını engeller ancak biriken toz ile fazla sıkar. Ayrıca burada bir püf nokta var bu sac yayların sağında solunda yuvasında sağa sola kaymaması için cıkıntı var. Bu zamanla balataların hareket etmesi ile acılır bunların kargaburun pense ile sıkılarak diskten uzaklaşması sağlanması gerekiyor. Yoksa frenlemede sona doğru sürtme sesi yada biraz fren yaptığınızda balata ısındığında her frene basışta ses yapar. Fren merekzlerindeki pimlerde çok önemli. Pimler yağlamak basit iş gibi gözüksede aslında basit değildir. İlk olarak pimler yuvalarında cıkarılacak ve yuva balata spreyi ve wd 40 ile temizlenecek. Yuvaların agzındaki körük lastik içinde biriken yağ ve pisliklerde zarar verilmeden çıkarılmalı. Pim üstündeki eski yağ artıkları temzilendikten sonra pimlere uygun yağ sürülerek yuvaya takılmalı ama burada öenmli olan nokta pimleri yuvaya tamamen oturtup içeride havanın atılması ve pimin kedinliğiden yuvaya oturmaya meğilli olasıya kadar ileri geri hareket ettirilmelidir. Pimin havası alınmazsa merkez balataları sıkar ve sanki aracı biri tutuyormuş gibi çabuk hızlanmaz akıcı gitmez. Bu durumu fren testine soksanız bile teste çıkmaz. Şehir içindede ani frenlemelerde balatalar daha çabuk ısınır kokar. Günümüzde ustalar bu dediğim detayların hiç birini yapmıyorlar eskiyi sok yensini tak. Sorun oldumu diski değiştir tornaya sok balata değiştir. Sürekli sizin cebinizde gözleri.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,169
Çözümler
9
Tepki puanı
12,965
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010

Arkadaşlar sizce bu ürün sahte midir oem numarası orijinal duruyor ama fiyatı beni işkillendirdi
Arka balataların orjinali NBK marka NISSIN değil.
Servis dışındaki her ürün orjinale benzetmek için özenle uğraşılıyor ama Honda Türkiye piyasaya parça vermiyor maalesef.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,717
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
TRW disk ve nissin balata gayet uyumlu oluyor. Yanlız değişimde yapılan işçilik çok önemli. İlk olarak balata ve diskler sökülünce merkez ve sabit mekanizma her kısım balata spreyi ile temizlenmeli . Disk takılıp balata sabitleyici takıldıktan sonra balataların oturduğu kısımda sac yayalar var bunlar söküp o ksıımlar fırça ve balata spreyi ile temizlenmesi gerekiyor. Çünkü bu sac yaylar balatayı sıkıştırarak ses yapmasını engeller ancak biriken toz ile fazla sıkar. Ayrıca burada bir püf nokta var bu sac yayların sağında solunda yuvasında sağa sola kaymaması için cıkıntı var. Bu zamanla balataların hareket etmesi ile acılır bunların kargaburun pense ile sıkılarak diskten uzaklaşması sağlanması gerekiyor. Yoksa frenlemede sona doğru sürtme sesi yada biraz fren yaptığınızda balata ısındığında her frene basışta ses yapar. Fren merekzlerindeki pimlerde çok önemli. Pimler yağlamak basit iş gibi gözüksede aslında basit değildir. İlk olarak pimler yuvalarında cıkarılacak ve yuva balata spreyi ve wd 40 ile temizlenecek. Yuvaların agzındaki körük lastik içinde biriken yağ ve pisliklerde zarar verilmeden çıkarılmalı. Pim üstündeki eski yağ artıkları temzilendikten sonra pimlere uygun yağ sürülerek yuvaya takılmalı ama burada öenmli olan nokta pimleri yuvaya tamamen oturtup içeride havanın atılması ve pimin kedinliğiden yuvaya oturmaya meğilli olasıya kadar ileri geri hareket ettirilmelidir. Pimin havası alınmazsa merkez balataları sıkar ve sanki aracı biri tutuyormuş gibi çabuk hızlanmaz akıcı gitmez. Bu durumu fren testine soksanız bile teste çıkmaz. Şehir içindede ani frenlemelerde balatalar daha çabuk ısınır kokar. Günümüzde ustalar bu dediğim detayların hiç birini yapmıyorlar eskiyi sok yensini tak. Sorun oldumu diski değiştir tornaya sok balata değiştir. Sürekli sizin cebinizde gözleri.
Ayrıntılı bilgi için teşekkür ederiz.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,717
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arka balataların orjinali NBK marka NISSIN değil.
Servis dışındaki her ürün orjinale benzetmek için özenle uğraşılıyor ama Honda Türkiye piyasaya parça vermiyor maalesef.
O zaman yurt dışı sitelerden almak daha mantıklı geliyor.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,169
Çözümler
9
Tepki puanı
12,965
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
O zaman yurt dışı sitelerden almak daha mantıklı geliyor.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...


Şu anki dolar kurunda kargo+gümrükle birlikte yurtdışı da pahalı hocam :(
Ne güzel 3-4 yıl önceye kadar 75 euroya kadar sadece kargo ödüyorduk, aliexpress olayı herşeyi patlattı :(
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
8 Ağu 2016
Mesajlar
220
Tepki puanı
47
Aracınız
3 defa balata (zegen, mga, kale) balata değiştirmeme arka diskleri tornalatmama rağmen hafif frenlemede durmaya yakin arka sağ taraftan gelen sesi kesememistim, son olarak incelmiş ön diski (fredo), ve arka diski magnetti marelli marka ile değiştirdim, toplamda disklere 600 tl verdim.
Ses yine kesilmedi, en son hemşehrim olan Hondadan iyide anladigini dusundugum hondaci Kadir ustaya gittim, sağolsun ilgilendi, en son uzerinde takili olan kale balatanin diğer yüzündeki sente denilen kaplamayi kaldirdi (frenleri hassas bundan yapabilir diye) ses kesilirse bana haber et, tecŕube etmiş olalim dedi, ses kesilmezsede hafif olan eğrilik icin merkezin poryanin temizlenip diskle beraber tornalanmasi lazim dedi, bir kaç gündüŕ şükür ses yok, bir kaç gün daha ses gelmezse, sağolsun Kadir usta, balata sentesi korumasinin kaldirarak sesi çöźmüş oldu...
Kendine teşekkür ederim.


kutad19@fb7 eco executive
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,942
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Terrakide orjinal arka balatayı 740 a değiştirdim bir 80 bin daha gider herhalde
Vay be fiyata bak. Ben Trw (arka) ve Valeo (ön) balataları aldığımda (ikisi 220tl falandı), yetkili servis bana 750tl balatalar + işçilik diye fiyat vermişti 2018'de.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,169
Çözümler
9
Tepki puanı
12,965
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Vay be fiyata bak. Ben Trw (arka) ve Valeo (ön) balataları aldığımda (ikisi 220tl falandı), yetkili servis bana 750tl balatalar + işçilik diye fiyat vermişti 2018'de.
Orjinallerin fiyatları serviste bu şekilde hocam, bende geçen yıl FB7 için kampanya döneminde sorduğumda 550 lira demişlerdi, bende denemekten birşey kaybetmem diye 100 liraya BLUEPRINT almıştım ve şimdilik sıkıntım yok :)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,942
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Orjinallerin fiyatları serviste bu şekilde hocam, bende geçen yıl FB7 için kampanya döneminde sorduğumda 550 lira demişlerdi, bende denemekten birşey kaybetmem diye 100 liraya BLUEPRINT almıştım ve şimdilik sıkıntım yok :)
Arka fren balataları da nispeten daha ucuz aslında orjinallere çok da gerek yok hocam. İyi bir markanınkiler de rahat 60-70bin gidiyor.
 
Geri
Üst