BRİDGESTONE TURANZA 215/50R17/91V ER33CZ 2021 ÇIKIŞLI 2 ADET

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
8 May 2019
Mesajlar
33
Tepki puanı
37
Konum
Istanbul
Konu takip edildiği için biraz araştırma yaptım. Evet her lastikte inside outside yazmıyor. Bunun sebebi lastik firmasının seçtiği tasarım şekli. Eğer simetrik bir tasarım yapılmış ise, iç-dış farketmiyor aslında.

Bridgestone asimetrik yönlü araç lastikleri...
Bu tekerleklerin dönüş yönü yan duvarda ok şeklinde bir desenle belirtilmiştir. İşaretler genellikle "Rotasyon" yazısıyla veya okla belli bir çizimdir. Bu tip lastikler ıslak yollarda etkilidir... Şiddetli yağmurda, su hızla akar. Sırt deseni karlı yüzeylerde bile motor becerilerini geliştirir. Bu lastikler spor otomobil meraklıları arasında değerlidir.
Tekerleklerin montajı kurallara ve koşullara sıkı sıkıya bağlı kalmayı gerektirir.

Şimdi bulduğum bazı kaynaklardan en çok hoşuma giden kısmı buraya ekliyorum (yandex sözlük çevirisi olduğu için bazı yerleri kendiniz anlamaya çalışın lütfen :)

___
Lastik sırtı tasarımları olarak da adlandırılan lastik sırtı desenleri, sürekli kaburgaların, bağımsız sırt bloklarının, çevresel ve yanal olukların yanı sıra gürültü, taşıma, çekiş ve aşınmaya ince ayar yapmak için sırtın içine kalıplanmış ince siperlerin düzenlenmesidir. Lastik sırt desenleri, beklenen sürüş koşullarını karşılamalarına yardımcı olmak için farklı temel tasarımlara sahiptir.

Simetrik Sırt Desenleri
Simetrik sırt deseni en yaygın olanıdır ve hem iç hem de dış yarıların aynı desene sahip olduğu tüm sırt yüzü boyunca sürekli kaburgalara veya bağımsız sırt bloklarına sahiptir. Simetrik sırt desenlerine sahip lastikler, birden fazla lastik dönüş deseninin kullanılmasına izin verir.

Asimetrik Sırt Desenleri
Asimetrik desen, lastik sırtı deseninin lastiğin yüzü boyunca değiştiği kuru kavrama ve su dağıtma / kar çekiş gereksinimlerini harmanlamak için tasarlanmıştır. Asimetrik bir sırt deseni, daha geniş temas alanı sunarak kuru yollarda viraj stabilitesini artırmak için genellikle dış tarafta daha büyük sırt kaburgaları / blokları içerir. Bu aynı zamanda dış omuzdaki sırt kıvrımını ve ısı birikimini azaltmaya yardımcı olur. İç taraf, dümdüz ilerlerken ıslak ve / veya kış çekişine yardımcı olmak için genellikle daha küçük bağımsız sırt bloklarına sahiptir. Asimetrik sırt desenlerine sahip lastikler, birden fazla lastik dönüş deseninin kullanılmasına izin verir.

Yönlü (Tek Yönlü) Sırt Desenleri
Yönlü (tek yönlü olarak da adlandırılır) sırt deseni yalnızca bir yönde yuvarlanacak şekilde tasarlanmıştır. Lastiğin merkez çizgisinin her iki tarafında aynı yöne işaret eden ve v şeklinde sırt blokları ile sonuçlanan yanal oluklar içerir. Bu oluklar, sırt deseni boyunca suyu daha verimli bir şekilde pompalayarak yüksek hızlarda hidroplanlama direncini arttırır. Aracın diğer tarafında kullanılmak üzere tekerleklerine sökülüp yeniden takılmadıkça, yönlü lastikler aracın bir tarafında kullanılacak ve ön akstan arka aksa döndürülecek şekilde tasarlanmıştır. Ön ve arka aksta farklı lastik ebatları kullanılıyorsa, lastikler konuma özgü hale gelir ve yeniden takılmadıkça lastik dönüşünü yasaklar.

Asimetrik ve Yönlü Sırt Desenleri
Asimetrik ve yönlü sırt desenleri, lastiğin merkez çizgisine göre yer değiştiren v şeklindeki sırt oluklarına sahiptir. Asimetrik ve yönlü sırt desenlerine sahip lastikler, lastik dönüşü için yönlü lastikler olarak değerlendirilmelidir. Bununla birlikte, ön ve arka aksta farklı lastik ebatları kullanılıyorsa, bunlar konuma özgü hale gelir ve herhangi bir lastik dönüş olasılığını yasaklar.

Kaynak:
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst