> Bugün değil ama pazartesi sabahtan akşama kadar aracın başındaydım.
> Ne güzel gazımızı alıp biniyorduk. Bakımlar üstüste geldi. Cüzdanı boşalttım.
> İlk iş sabah 8:45 muayeneye gittik. 9:15'te çıktık. 3 hafif kusurla. Aslında 2'de bagajı alt üst ettik bizim stepneyi yinede görmemiş. Fiyat 342 tl.
> Sonra doğruca özel servise
Yapılanlar
> Subap ayarı 150 tl. 4 saate motor anca soğudu. En son 30.000 kilometre önce yapılmıştı. Ustam lpgli araçlarda 30.000'de yapmak lazım dedi. Açtığımızda egzosların hepsi sıkmış. İkide emmede sıkma vardı. Biraz sual cevap yaptık. Ayarlar emme 20 egzos 25 yapıyor. Emme çok ellenmezmiş, egzos oynama daha rahat yapılabilirmiş. Benzinli olsa egzos 23 yaparız dedi. Ben subap bozukluğu ile ilgili bulguları bunda görmediğimi söyledim. Onlar çok ileri derecede bozukluk olduğunda gözlenirmiş. Özetle emme performansı etkiler, egzos verimi etkiler dedi.
> Motul 5w40 x-cess 140 tl. Kendim aldım.
> Yağ filtresi hava filtresi 35+35 tl.
> Sağ Z rot (Sh marka) 30 tl.
> Alt tabla burçları ömrünü doldurmaya başlamış acil değil. Takipteyim.
> Külbütör kapağının bir vidası yalama olmuş. Tornacıya yeni yuva açtırdık. 30 tl.
> Motor kulakları güzel çıktı.
> Boğaz kelebeği temizliği yapıldı.
> Hava filtresi balata spreyi ile temizlik ve motul ile yağlama yaptık. Motul'u ben aldım. 45 tl.
> Sol farda kaçak vardı. Orjinal silikon işlevini kaybetmiş. Açtık temizleyip yapıştırdık. 100 tl. (işcilik dahil)
> Bujileri kontol için baktık. Ömrünü doldurmuş. İridyumun ölüsü bile yola devam ediyor. Bunu anladım. En son uzun yolda bir sıkıntı görmemiştim. Sadece düşük devirde yükte iken bazen bir tek silkeleme yapıyordu. Lpg ayarından mı diyordum. Meğerse bujilerden kaynaklıymış.
Orjinal Ngk taktık 400 tl.
> Ek olarak Bobinler orjinal Denso.
> Toplam işcilik 100 tl.
> Gün sonu 1.065 tl.
> Bujilerle ilgili biraz konuştuk forumdada çok sıkıntı çektiğimizi söyledim. Tastik etti şuan piyasada müthiş çakma malzeme olduğunu belirtti. Bir araç yan sanayi ürününden dolayı buji başı kırılmış. Oda subap kırmış fotoğrafını bulamadık. Yoksa alacaktım. Yan sanayi taksak ne olur dedim. İlk takıldığında pek birşey farketmezsiniz. İleri kilometrelerde problem ortaya çıkıyormuş. Kendileri Ankara'dan direk distribütörden toptan alıyorlarmış.
> Sonra test sürüşü yaptık. İlk izlenimim araç artık daha iyi nefes alıyor ve rahat çalışıyordu. Rolantide hafif titremesi gitmişti. Alt devir tek tük silkelemesi kayboldu. Rolantiyi bulması kolaylaştı. Beni en çok şaşırtan ise Ltf değerim - 10 larda gezerdi. Şimdi sıfır ile -3 arasında lpg ayarıda yaptırmadım. Ayrı bir tecrübe edindim. Böylelikle mutlu bir şekilde günü bitirmiş olduk.
Ekli dosyayı görüntüle 260086Ekli dosyayı görüntüle 260087Ekli dosyayı görüntüle 260088Ekli dosyayı görüntüle 260089Ekli dosyayı görüntüle 260090
Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...