Tampon boyama işlemini bitirdim. Sonuç beklediğimden de iyi oldu.
İşlem basamakları;
- ilk olarak ön panjur,plakalık ve sis farkarını söküp ön cama kadar olan bölgeyi iyice maskeleyip kapattım.
- medium-fine-superfine olarak zımpara atıyoruz ve pürüzsüz hale getiriyoruz tamponları.Hasarlı yer varsa çelik macunla doldurum yine zımpara yapılabilir.
[ATTACH=full]254605[/ATTACH]
[ATTACH=full]254606[/ATTACH]
-Toz kalıntılarını temizledikten sonra alt katmana boyanın iyi tutması,yıkama esnasında atmaması için astar atıyoruz.
[ATTACH=full]254607[/ATTACH]
-Astarın kuruma süresi min. 2 saat. Astar iyice kuruyup kemikleştikten sonra en ince zımparayla (superfine yada su zımparasıyla) çok hafif bi kat daha zımpara atıp temizliğini yapıyoruz.
- Artık tampon boyaya hazır(bana göre [emoji16] ) ilk kat boyamızı 30-40 cm mesafeden atıyoruz.Ben ilk katı sağdan sola , ikinci katı aşağı yukarı attım. İlk kat ile ikinci kat arasında 30-45 dk bekledim ki boya çeksin. İkinci katı attıktan sonra 1,5 saat bekledim ki boya akma yapmasın. Üçüncü kattan sonra da yine saatten fazla bekledim. Dördüncü katı 50 cm mesafeden ıslaklık parlaklık verecek kadar attım. Ön tampona taş vs çok geldiği için biraz fazla attım boyayı.
- işlem bittikten sonra 6 saat kadar kurumaya bıraktım,yapmış olduğum maskelemeyi söküp,daha önce çıkardığım panjur,sis farları ve plakalığı geriye taktım.
[ATTACH=full]254617[/ATTACH]
Ton farkı illa ki var, plastik yüzey üzerine boya atıyoruz ve sac üzerindeki 6-8 yıllık boyaya göre fark oluşması doğal. Bu fark sanayide,serviste boyatsanız da oluşacak.Boya gözünüze hafif pütürlü gelecektir çünkü en son olarak pasta cila yapılması gerekiyor. Onu da önümüzdeki hafta yapıp boyanın kaportayla aynı hale gelmesini sağlarım.
Pasta cilayı da mecburen elle attık, bu da son hali;
[ATTACH=full]254618[/ATTACH]
06 HONDA 2234