Civic 2005 antifriz

Katılım
28 Mar 2020
Mesajlar
31
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Aracınız
Civic ES7 2005
Herkese hayırlı günler hayırlı bayramlar
Civic 2005 otomatik araca hangi antifriz kullanılır.Araştırdım herkes bir yorumda bulunmuş.Aracta şuan kırmızı var bunun uygun olmadığı söylediler.Mavi antifriz ile değiştirmeyi düşünüyorum.Kirmizi organik mavi inorganik mıdır?her mavi inorganik mıdır? Bazıları organik bazıları inorganik demiş bilgili arkadaşların yorumlarını bekliyorum
Hayırlı günler...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hayırlı ramazanlar hocam bu konuda araç sahipleri çok sıkıntı çekiyor. Ürün yelpazesi geniş kafalar ise karışık. Önce siz antifiriz ile ilgili tanımlamaları bilin. Sonra markalı antifirizlerden içerik kısmından ne olduğunu ve hangisini kullanacağınızı anlarsınız. Renkler sizi aldatmasın rengi veren üretici firmanın kendisidir. Ama organik olan antifirizler hep kırmızı renkte satıldığı için adın çıktı dokuza inmez sekize gibi düşünebilirsiniz. Honda'nın fabrika antifrizi uzun ömürlü PHOAT (Fosfat Hibrit Organik Asit Teknolojisi)'dır. Hazır karışım olarak satılır. Servisten başka belki yurt dışından bulunabilir. Bu karışım piyasada satılan organik antifiriz gibi düşünmeyin. İçinde katkılar var. 10 sene gibi ciddi uzun ömre sahiptir ve pahalıdır. Alternatif olarak inorganik alınıp 3 sende bir değiştirmekte uygulanabilir. Fiyatı ise uygundur. Ben kendi aracımda Castrol RF Mavi kullanıyorum. Gerekli bilgileri paylaşıyorum. Dikkatli okumalar:

SOĞUTUCULAR

Bir soğutma sıvısı şunları yapmalıdır:

Isıyı emer ve aktarır

Kaynama noktasını yükseltin

Donma noktasını düşürün

Korozyon, kavitasyon ve galvanik reaksiyonları önleyin

Soğutma sistemi contalarını ve contalarını yağlayın ve koruyun

Amerikan Test ve Ölçümler Derneği (ASTM), soğutma sıvıları için standartlar belirlerken, Avrupa'nın kendi sertifikasyon süreci ve standartları vardır. Çoğu otomotiv soğutucusu, antifriz etkisi oluşturmak için eklenen etilen, gliserol veya propilen ile poliol bazlıdır.

Soğutma sıvılarının gerçekten değişmeye başladığı ve sorunların ortaya çıktığı yer, katkı paketlerindedir. Üreticiler hangisinin en iyi teknoloji olduğu konusunda anlaşamadılar, bu yüzden her biri kendi yoluna gitti ve sektörümüzde büyük bir kafa karışıklığına yol açtı.

Katkı paketleri tipik olarak silikatlar, fosfatlar (hafif hizmet ve binek araçlar) veya nitratlar, molibdatlar (ağır hizmet ve dizel uygulamaları) içerecektir. Aşağıdakiler dahil birkaç farklı soğutma sıvısı türü ve katkı maddesi paketi kullanılır:

HOAT (Hibrit Organik Asit Teknolojisi)

IAT (İnorganik Asit Teknolojisi)

NOAT (Nitrat Organik Asit Teknolojisi)

OAT (Organik Asit Teknolojisi)

SiOAT (Silikon Organik Asit Teknolojisi)

PHOAT (Fosfat Hibrit Organik Asit Teknolojisi)

Glisin (G48)

Soğutucu sıvılarda büyük farklılıklar olsaydı, üreticilerin rengi değiştirmek için basitçe boya ekleyerek müşterinin doğru soğutucuyu almasını kolaylaştırması mantıklı görünüyor. Soğutucu sıvılarını boyarken, OEM rengi belirlediğinden ve katkı paketini belirtmesi gerekmediğinden, renk gerçekten doğru soğutucuyu seçtiğinizi garanti etmez. Birkaç isim vermek için yeşil, mavi, kırmızı, turuncu, sarı, pembe ve mor dahil olmak üzere birçok renk kullanılır.

Peki yerel parça mağazanızı ziyaret ettiğinizde 10 farklı seçenekle karşı karşıya kaldığınızda ne yaparsınız? Bazıları, evrensel olarak listelenen bir soğutma sıvısını , OEM kimyasal teknolojisine uygun olsun ya da olmasın, herhangi bir araçta kullanabileceğinize inandırır . Araç üreticileri bu noktada farklılaşacak ve diğer teknolojilerde olduğu gibi hangi yolu izleyeceğinizi seçmelisiniz. Gördüğünüz gibi, müşterinize en iyi hizmeti sunmak için kendinizi eğitmeniz önemlidir.

IAT — Bu, Amerikan ve Asya uygulamaları tarafından kullanılan eski tarz, yeşil soğutma sıvısıdır. Avrupa uygulamaları tipik olarak maviye boyanmıştır. IAT, GM tarafından 1996'ya kadar, Ford 2002-2003'e kadar ve Chrysler tarafından 2001'e kadar kullanıldı. IAT, dökme demir, alüminyum, pirinç ve bakır parçalar için iyi koruma sağlayan, ancak kullanım ömrü beklentisi olan bir fosfat-silikat katkı paketi kullanır. uzun ömürlü soğutma sıvılarından daha düşüktür. Tipik yaşam beklentisi 2 yıl/30.000 mil aralığındadır.

OAT — OAT teknolojisi, IAT soğutucularında olduğu gibi fosfat veya silikat katkı paketleri kullanmaz. Bunun yerine sebakat ve 2-etilheksanoik asit gibi korozyon önleyiciler kullanılır. Bu tip katkı maddesi paketi, IAT soğutma sıvısında kullanılanlardan çok daha uzun süre dayanır.

En yaygın OAT soğutma sıvısı türü, turuncuya boyanmış Dex Cool'dur . Geç model VW/Audi (pembe veya kırmızı), son model Dodge/Chrysler (mor) ve Honda (koyu yeşil) gibi diğer üreticiler de OAT teknolojisini kullanır. OAT , önceki model soğutma sistemlerinde kullanılan pirinç ve bakır bileşenleri korumaz. Nitrat içermediğinden bazı dizel uygulamaları HD OAT soğutma sıvısı gerektirir.

OAT, ömrü 5 yıl/150.000 mil olan uzun ömürlü bir soğutma sıvısıdır. Çoğu evrensel soğutucu OAT tasarımlarıdır.

HOAT (Şekil 2) — HOAT teknolojisi, organik asitler ve çeşitli inorganik katkı maddeleri içerir. HOAT uygulamaları tipik olarak silikat içerir. Bu, alüminyum motor ve soğutma sistemi bileşenleri için harika çalışıyor. En yaygın HOAT türleri, Chrysler, Ford, Mercedes, BMW, Volvo ve Mini gibi birçok üretici tarafından önerilen G0-5, G-11 veya G-12 (tipik olarak sarı, turuncu, mor veya pembe) özelliklerine girer. Cooper uygulamaları. Genel olarak, bu tip soğutma sıvısının ömrü 10 yıl/180.000 mile kadardır.

PHOAT (Şekil 3) — HOAT ve PHOAT arasındaki fark, silikat yerine fosfat kullanan birincil katkı maddesi bileşenidir. Honda, Toyota, Kia, Hyundai, Subaru ve Nissan genellikle bu tip soğutma sıvısını tavsiye eder. Satış sonrası soğutma sıvısı üreticilerinin çoğu, konteyner üzerinde "Asya Araçları İçin" yazacaktır ve genellikle kırmızı veya mavi renktedir.

SIOAT — Bu uygulama temel olarak soğutucu katkı maddesi paketine silikatlar ekler. VW/Audi (G-12++, G-13) Mercedes (325.5 pembe) tarafından kullanılmaktadır ve piyasadaki en yeni soğutma sıvısı tasarımlarından biridir.

Glysatin — Glysatin (G48) öncelikle Avrupa pazarları için geliştirilmiştir ve BMW, Mercedes, VW/Skoda/Seat/Porsche ve Opel/Saab gibi çeşitli uygulamalar için önerilir. G48, 2-etilheksanoik asit, sodyum tuzu kullanan ve nitrat, amin ve fosfat içermeyen bir etilen glikol ürünüdür. Genellikle mavi veya yeşil boyanır.

Screen-Shot-2018-10-19-at-2.51.15-PM.jpg
 
Geri
Üst