Civic Fc8 İ-DTEC BAKIM HAKKINDA BİLGİ?

Katılım
7 Mar 2025
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Ad Soyad
yiğit alp yaşin
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2018
Başlıkta bahsettiğim araca sahibim.90.000 kilometreye kadar servis bakımlı, 90 binden sonra dışarıda bakımlarını yaptık hep. Yapılan bakımlarda sadece motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi ve balatalar değişti. Şuanda aracımda hiçbir problem yok ama internette araştırdığım kadarıyla 40 ile en fazla 60 binde bir şanzıman yağı da değişmesi gerekiyormuş. Tüm bunlarla beraber mesela internette 60 binde bir buji değişimi falanda diyordu ama ben hiç değiştirmedim bu hafta içinde hondaya gidip genel bakım listesini sormak istiyordum ama burada da sorayım dedim. Kışa girerken ağır bakımı var arabanın 130 binde şuanda çünkü. Diskler, balatalar, yağlar ve filtreleri değişecek kesin olarak ama yapmam gereken ekstra şeyler var mıdır sizlere sormak istedim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,357
Çözümler
11
Tepki puanı
9,185
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba hocam, dizellerde buji olmaz.
Şanzıman ise Zf tipidir. Yağ değişim periyodu:
İlk 80.000 km.
Sonrası 60.000 veya 4 yıl diye devam ediyor.
Servis bakımlı ise ilk yağ değişmiş olmalı.
 
Katılım
7 Mar 2025
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Ad Soyad
yiğit alp yaşin
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba hocam, dizellerde buji olmaz.
Şanzıman ise Zf tipidir. Yağ değişim periyodu:
İlk 80.000 km.
Sonrası 60.000 veya 4 yıl diye devam ediyor.
Servis bakımlı ise ilk yağ değişmiş olmalı.
Aynen yukarıda belirtmeyi unuttum yakıt filtresini de her 20 binde bir değiştirdik biz bir de bu motorlar zincirli oluyor ya ama bir tane kayışı vardı 120.000 de değişiyordu v kayışı mıydı emin olamadım onu değiştirdik ekstra olarak başka da bir şey yapılmadı arabaya.
 
Katılım
7 Mar 2025
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Ad Soyad
yiğit alp yaşin
Yaş
23
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba hocam, dizellerde buji olmaz.
Şanzıman ise Zf tipidir. Yağ değişim periyodu:
İlk 80.000 km.
Sonrası 60.000 veya 4 yıl diye devam ediyor.
Servis bakımlı ise ilk yağ değişmiş olmalı.
Evet ama araç şuanda 130.000 de olduğu için sizin de bahsettiğiniz üzere şanzıman yağını da bu bakımda değiştirmem gerekiyor yukarda ağır bakımda yaptıracaklarımı yazmıştım sizde bütün parçaları, yağları ve filtreleri Honda parçası satan bir yerden alıp ustamda mı yaptırtmalıyım bakımı yoksa servis daha mı doğru olur ?
 
Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
11
Tepki puanı
3
Konum
Samsun
Ad Soyad
Burhan KARAKUŞ
Yaş
30
Aracınız
Honda CRV
Aynı motorun 120 PS lik versiyonu var bende. Zincir 250 bine kadar gidiyor diyorlar şuan 151 binde zincir sorunum yok. Kızdırma bujilerini kontrol ettirin, yağ kaçakları vs yoksa hiç söktürmeyin sağını solunu. Turbo hortumları filan sağlamsa gene turboyu elletmeyin. Genelde bu kilometrelerde enjektör bakımı turbo bakımı vs derler sorun yoksa hiç söktürmeyin gayet sağlam bu motorda parçalar. Önemli olan devir daim olsun kasnaklar olsun alternatör olsun sensörler olsun onları kaç km de kontrol etmek lazım onu bilmiyorum? Ben şu sıra yağını degisicem onu araştırıyorum sadece.
 
Geri
Üst