Geçmiş olsun hocam yurtdışı kaynaklarından bir kaç bilgi buldum. Çalışma prensibi ve bozulma hakkında yazılar var. En son link ise sizin ile aynı sorunu yaşamış araç sahibi, Dpf temizliği yapmış problem geçmemiş sensör için kod arayışına girmiş. Özet olarak ilk Dpf ve ısı sensörü temizliği yapılmalı, geçmez ise hali hazırda çalışan sensör ile değişim yapılıp test edilmeli. Problem geçer ise ısı sensörü hangi kod ve marka ise aynısı alınmalıdır. Benim fikrim bu yönde.
Partikül madde sensörü nasıl çalışır?
Kurum parçacığı algılama elemanı, başlangıçta sonsuz elektrik direncine sahip iki dijital arası tarak benzeri elektrottan (IDE), bir dahili ısıtıcıdan ve sıcaklık ölçümü için pozitif sıcaklık katsayılı bir dirençten oluşur ve PM sensör işlevi direnç ölçümlerine dayanır ve bu sırada Sensörün çalışması sırasında kurum parçacıkları bu dijitaller arası elektrotlar üzerinde toplanır ve elemana uygulanan voltaja bağlı olarak elektrik direncinde bir düşüşe yol açar.
Kurum partikülleri elektrotlar arasında birikerek iletken kurum izleri oluşturur ve sensör belirli bir iletkenlik eşiğine ulaştığında filtrelerin rejenerasyon işlemi yapması ve partikül yakması gerektiğini motor sistemine bildirir. Sensör elemanı, her ölçüm aşamasından önce ısıtılarak düzenli olarak yenilenir ve teşhis yazılımı, daha sonra belirli bir zamanda DPF'nin işlevsel kapasitesini değerlendirmek için ölçülen akımı kullanır. DPF'de sıkışan kurum parçacıkları, parçacıklar yakıldığında rejenerasyon işlemi sırasında atılır.
PM sensörleri genellikle NOx içeriğini ölçen ve aracın motorundan çıkan emisyonlarla ilgilenen NOx sensörüyle birlikte çalışır. İdeal olarak, düzgün çalışan bir araçta yenilenme süreci yaklaşık olarak her 500 milde bir gerçekleşir ancak yine araca ve sürüş koşullarına büyük ölçüde bağlıdır.
Partikül madde sensörü neden arızalanıyor?
DPF'ye akan egzoz gazları, DPF içinde sıkışıp kalamayacak kadar büyük partikül madde oluşturduğunda ve rejenerasyon durduğunda, aşırı kurum birikmesine yol açarak dizel partikül filtresini tıkar ve PM sensörünün arızalanmasına neden olur. Böyle bir durumda DPF'nin anında temizlenmesi tavsiye edilir, aksi takdirde PM sensörüyle ilgili hata kodlarının tetiklenmesine neden olabilir. Kötü okumalar, hatalı EGS-PM sensör ünitesi, hasarlı veya su basmış sensör, kısa devre ve diğer bazı gözle görülür değişiklikler yoluyla bunu fark edebilirsiniz.
Bu sinyalleri göz ardı etmemenizi ve bu hataları derhal düzeltmenizi öneririz, aksi takdirde hasarlı Dizel partikül filtresini (DPF) onarmak veya değiştirmek için binlerce dolar ödemek durumunda kalırsınız.
Hello, I have 2018 model Honda Civic Diesel Manual at 55.000 kilometers. The motor light turned on when I was going on the highway and then abruptly I felt power loss. Then, I went to private technical service to check out the problem and they said that the PF need to be clear so they did the...
www.civicx.com