Konuya cevap cer

Tork konvertörlü kavraması olan şanzımanlarda rölantide beklerken N ye almanın bir sakıncası yok, D de durmasının da büyük bir sakıncası yok, tork konvertörü tam otomatik şanzımanlarda şanzımanın yağlanması için gerekli yağ basıncını üretir, o sebeple hareket halinde N ye takılmaması gerekir, yani tam otomatik şanzıman ile vitesi boşa takıp yokuş inmek şanzımanın yağ devirdaimini kötüleştirir,


N ye takıp ilerlemekle bir kereden yada kısa süreden bir problem olmaz, bu iş alışkanlık haline getirilirse şanzıman için iyi sonuçları olmuyor.


Rölantide de gaza basmadığımız sürece vites D ye takılı ise zarar verecek kadar yük binmez, hatta şöyle söylerler: kırmızı ışıkta beklerken N ye takıp bekliyorsanız ışık yeşile dönmeden kısa süre evvel durduğunuz yerde D ye takın şanzıman harekete başlamadan yağlaması yeterli seviyeye gelsin, yada ilk marştan sonra hareket etmeden önce D ye takıp 5-6 saniye D de beklerseniz şanzımanın iyice yağ devirdaimi yaptıktan sonra hareket etmesini sağlarsınız.


Vites D ye takılı iken el freni çekili olup ta el freni indirmeden o esnada gaza basıp zorlarsanız yada vites D de iken frene basıyorsanız aynı anda gaza basmanın büyük zararları olur.


tabi bu önlemler çok gerekli şeyler değil, ancak tam otomatik şanzımanı çok uzun süre problemsiz kullanabilmek için önerilen dikkat edilirse fayda sağladığı söylenen ufak detaylardır.


Geri
Üst