Konuya cevap cer

Cvt videolarını izlerseniz kayışın ve kasnakların bulunduğu bölüm şanzımandan ayrı bir kutu olarak yapılmıştır. Kayış dağıldığı anda parçalar mıknatıs kısımlarında toplanıp kalıyorlar böylece şanzımanın daha fazla bir yerine zarar vermiyorlar, kasnaklar zaten kapalı kutu ancak çizilme olabilir tabi bu şans işi o anki parçalanmanın nasıl olduğunu bağlı. Komple kasnak ve kayış setide satılıyor toplamda 300 Usd civarında, bence cvt işi yaygınlaştığında bu şanzımanlar aynı otomatikler gibi çok basit şekilde ve uygun fiyatlara tamir edilebilecek ve dediğim gibi yakın zamanda cvt kayışı için farklı revizyonlar çıkacak, aynı kasnak veya kasnaklarda değiştirilerek daha dayanıklı ve hatta daha farklı devir aralıklı şanzımanlara dönüşebilecekler. Dediğim gibi gelişmeye çok açık şanzımanlar. Birde işin şu noktası var ben civicte ilk cvt yi duyduğumda araştırmaya başladığımda honda jazz araçları çok takip etmezdim bunların 2002 den beridir otomatiklerinin cvt ile çıktığını anlayınca onlarla ilgili arızalar aradım  ama cvt ile ilgili çok arıza bulamadım tek yakınılan kısım çok sesi çalışması bayır çıkarken aşırı devir kasması onun dışında şehir içi olsun dışı olsun 1.5 deviri geçmeden gidip geliyor insan çok hoş oluyor, bir keresinde bir arkadaş bindi gidiyoruz bana bu araba elektriklimi diye sordu yok dedim hiç ses yok vites atmıyor da diye söylemişti :)


Geri
Üst