Konuya cevap cer

Şanzımanın bu çelik kayışının parçalanmış halini gördüm ben hocam. Yani yüzlerce aynı şekilde üretilmiş çelik parçanın kayışa diziliminden oluşuyor. Bu çelik üçgenimsi parçaların da belli bir süre sonra aşındığını görmek oldukça zor (kontrol de edilmiyor zaten) ve bu kayış maalesef yedek parça olarak satılmıyor. Bana göre bu kayışı 120bin km'de bir vs. değişmek mantıklı. Bu değişim yapılmazsa aşınan bu çelik elemanlardan biri veya bir kaçı kopmaya sebebiyet vererek komple şanzımanın kullanılamaz hale gelmesine neden oluyor. Bu da komple şanzıman değişimini kaçınılmaz kılıyor.


Kayıştaki bu çelik parçaların dizilimine ve üretimine bakarsak riskli görünüyor ve ciddi kalite standardı gerekiyor. DSG ye göre (Nissan'ın bazı modelleri hariç) CVT aslında epey sorunsuz görünüyor. Demek ki üretim kalitesi ve denetimleri sıkı.


Şuradan inceleyebilirsiniz:

[URL unfurl="true"]https://www.mech4cars.com/broken-honda-cvt-transmission-steel-belt-case-on-honda-mobilio/[/URL]


Not: Yazdıklarım ve düşüncelerim beni bağlar. Tavsiye niteliğinde değildir. Gidipte kayış arayıp, sahtesini vs. alıp değiştirtmeye vs. kalkarsınız falan :d


Geri
Üst