Konuya cevap cer

2020 1.5 VTEC turbo 182 ps aracımda cvt kullanıyorum. Daha önce Toyota c-hr aracımda yine cvt kullandım. Hiç sıkıntı yaşamadım. Ralli pilotu değilseniz. Sürekli sportif tarzda araç kullanmıyorsanız illa her vites geçişinde öne arkaya sallanmanıza gerek yok.

1. si yeni nesil cvt de sanal da olsa 7 vites ve geçiş hissiyatı var. Yani elektrik süpürgesi hissiyatı eskide kaldı. Bunu 182 beygirlik bir arabada cvt kullanan biri olarak söylüyorum. Bizim millet garip, tork konvertörlü ya da dsg araç alır "ne güzel vites değiştiriyor hiç hissedilmiyor" diye böbürlenir. Gerçek vites geçişi olmayan cvt ye çamur atar.

2. si normal modda cvt 182 hp gibi hissettirmiyor. Ancak spor moda alınca motorun hakkını veriyor. Alacağınız araç eco ise zaten beklentiniz çok yüksek tutmayın bu cvt ile değil, atmosferik motorun teknik verileri ile ilgilidir. Düz vites de olsa o arabanın gitmesi için devir çevirmesi yani bağırtmanız lazım.

3. sü cvt piyasanın en sorunsuz şanzımanlarından biridir. O kadar sorunsuzur ki motosikletlerde dahi kullanılır. Yağını zamanında değiştiriyorsanız ve motorunuzda absürt yükseltmeler yapmadıysanız varlığını unutursunuz. Zincir koparan cvt ler satılan rakamların yanında ciddiye alınmayacak kadar azdır.

Son olarak oransız şanzımanı ekonomiktir. 140-150 km ile 2000 devir bandında gidebilirsiniz. Yazın Sakarya-Alanya gittim 110 km hız sabitleyici ile ortalama 5.5 l kadar düştü. Şu an şehir içi kullanımda bile 7.2 l yakıyor.

Gönül rahatlığıyla iyi günlerde arabanız binin siz memnunsanız gerisi hikaye.


Geri
Üst