Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
Normal
Yakıtların kalorifik değerlerine bakınca: Benzin: 10.400 kCal/kg; LPG: 10.900 kCal/kg. Buna göre zaten araçların LPG ile çalışmada bir miktar soğutmaya ihtiyacı vardı.Yine de özellikle Japon motorların sağlamlığı sayesinde LPG ile çalışmada ömürde sorun yaşandığını duymuyorduk. Honda bu sağlamlığı yeterli bulmamış ki, silindir kapağı tasarımında Eco motorlarda özelleştirme ve iyileştirme yaptı.Turbo araçlarda aşırı basınç kullanıldığı için LPG ile aşırı beslemede ekstra soğutma için özel yöntemler kullanılması gerekiyordu. Sanırım LPG firmaları bunu aşmaya başladılar. Bu konuda bir BRC kadar çalışma yapması mümkün olamayan otomobil firmalarının bu konuda hemen destek açıklamaları zor. Sonuçta şimdilik top BRC gibi LPG kiti firmalarında. Japon motorlar kadar ömür iddiasında bulunmayan Alman motorlarda da LPG kullanılmaya başlandıysa mutlu son yakın demektir.Aracımın motorundan bir şikayetim varsa, o da 6 yılı geçmiş olsam da, düşük devirlerdeki yüksek tork verimidir. 1,3 Opel CDTi motordaki 69PS/175Nm yerine şimdi Civic ile 125PS/152Nm almak yetmiyor açıkçası. Ben de onu mecburen ve acımasızca 6000RPM çevirerek beygir gücü ile aşmaya çalışıyorum, ki doğrudan TL×L/km maliyetine yansıyor.
Yakıtların kalorifik değerlerine bakınca: Benzin: 10.400 kCal/kg; LPG: 10.900 kCal/kg. Buna göre zaten araçların LPG ile çalışmada bir miktar soğutmaya ihtiyacı vardı.
Yine de özellikle Japon motorların sağlamlığı sayesinde LPG ile çalışmada ömürde sorun yaşandığını duymuyorduk. Honda bu sağlamlığı yeterli bulmamış ki, silindir kapağı tasarımında Eco motorlarda özelleştirme ve iyileştirme yaptı.
Turbo araçlarda aşırı basınç kullanıldığı için LPG ile aşırı beslemede ekstra soğutma için özel yöntemler kullanılması gerekiyordu. Sanırım LPG firmaları bunu aşmaya başladılar. Bu konuda bir BRC kadar çalışma yapması mümkün olamayan otomobil firmalarının bu konuda hemen destek açıklamaları zor. Sonuçta şimdilik top BRC gibi LPG kiti firmalarında. Japon motorlar kadar ömür iddiasında bulunmayan Alman motorlarda da LPG kullanılmaya başlandıysa mutlu son yakın demektir.
Aracımın motorundan bir şikayetim varsa, o da 6 yılı geçmiş olsam da, düşük devirlerdeki yüksek tork verimidir. 1,3 Opel CDTi motordaki 69PS/175Nm yerine şimdi Civic ile 125PS/152Nm almak yetmiyor açıkçası. Ben de onu mecburen ve acımasızca 6000RPM çevirerek beygir gücü ile aşmaya çalışıyorum, ki doğrudan TL×L/km maliyetine yansıyor.
Forumdan daha fazla faydalanabilmek için üye olmanız gerekmektedir.