Civic FC5 DOLU DOLU FC5 İLE 93bin km Yol Arkadaşlığı :)

Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
315
Tepki puanı
292
Konum
Gemlik
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracımıza 4 ocak 2017 tarihinde kontak bastık üçüncü Honda aracımdı 2013 senesinde fd6 almıştım sattım sıfır km fb7 aldım forumda birçok projesi mevcut sonra fb7 sattık sonra sıfır km fc5 aldık :) Anliycaniz Honda’ya gönül verenlerdeniz.

Fd6’yı çabuk deforme olan amatisorleri ile sevdik.
Fb7’yi iç mekanda ki kalitesiz malzemesiyle sevdik.
Fc5’i gamzeleriyle(göçük) sevdik :)

Forumumuz da tarafımdan yapılan birçok karşılaştırma mevcut o yüzden bu üç nesil Honda’yı mukayese etmeyeceğim.Fc5 hakkında detaylı bilgiler vereceğim.

Öncelikle yanlış bilinen bilgiler mevcut Hondalar hakkında.

*Bu arabalar gitmiyor bayır çıkamıyoruz gibi cümlelere fazlasıyla şaşırıyorum.Arkadaslar bu araçlar rs dizel modelleri haricinde atmosferik motora sahipler insanlar turbo motorlar gibi hafif dokununca fırlasın istiyorlar böyle birsey mümkün değil.Fakat ayak altına yumurta koymayın üst devirlere çıkarın 4200d üstüne özellikle ondan sonra tekrar bayır çıkamıyoruz muhabbetleri dönsün mallarımızın kusurlarını söyleyelim ama giden bir arabaya da gitmiyor demeyelim

2 sene de 93 bin km yapmak durumunda olduk tabii bir çoğu uzun yol diyebiliriz bundan dolayı aracımda yıpranma gibi sorunlar olmadı bu anlamda şüpheniz olmasın iç akşam da hiçbir deforme olmuyor sadece koltuk kumaşları çok hassas onlara dikkat etmeniz de fayda var.Elegance modeli için tabi bizde ki koltuklar kumaş maalesef ..

Direksiyon parlaması tüm deri direksiyonlar da mevcut haliyle Honda da parlama yapıyor zamanla fazlasıyla bunu önlemek için deri temizleyici spreyler var ben düzenli kullanıyorum bir nebze eski haline çevirebildim eski mat görüntüyü alabildim gibi en azından Ankara’da ikamet edenler için bunu detailing dükkanı var Ankara’da kesinlikle orayı öneririm.

Aracımız da hiçbir hasar boya değişen yokken başımızdan tek kaza geçti oda gece karanlığında bir orta kaldırım refüjünden 23km hızla geçmek oldu haliyle araç kaldırıma çıktı yola atladı ön sağ lastiğim Michaelin Alpin 5 kış lastiğim yanaktan patladı ve lastik mefta oldu yenisini almak durumunda kaldık.Tabi biz akslar burçlar dağılmıştır diye bekliyorduk Honda’ya götürdük hiçbir sorun olmadığını öğrendiğimiz de aracın ön takımlarının çok tok ve sağlam olduğunu anladık ve bir kez daha Honda’ya bindiğimizi anlamış bulunduk bi şükür ettik.

Yakıt tüketimi olarak arkadaşlar biraz garip ama bu Honda’lar 30 bin bakımına kadar çok yakıyor sonra azar azar düşmeye başlıyor nedeni nedir bilmiyorum.

40 binde arka balatalarım 50 binde ön balatalarım değişti.Balataların bu uzun ömürlü oluşu beni çok mutlu etti doğrusu Bmw Mercedes premium marka araç sahipleri arkadaşlarımdan öğrendiğim kadarıyla 20 binde 30 binde değiştiriyorlar Honda’yı bu konuda alkışlıyoruz :)) Balata değişimini kesinlikle sanayi de önermiyorum aynı balata bulabilirseniz olabilir fakat haricinde kesinlikle tavsiye etmiyorum.Araclarimizin Balata disk boyutları arabalardan anlayanlar bilirler ki 90/2000 spor araç ölçüleriyle aynı bu orta sınıf bir araç için çok iyi bir değer araçlarımızın frenleri gerçekten çok sağlam durdurma kabileyetine sahip uzun yol tecrübem bunu söylüyor 200 km hızla giderken otoban da sol seride geçen tırlar sayesinde çokça tecrübe edindim bu konuda 82 binde arka Balatam tekrar değişti ön balatam hala değişmedi.

Şanzıman konusuna gelecek olursam cvt şanzımanı beğenmiyorum zevk meselesidir şehir içinde evet sıkışık trafikte felan iyi olabiliyor ama basmak isteyince felan motordan fön Makinesi gibi sürekli bir ses getirtiyor buda hiç hoş olmuyor doğrusu.Şanzıman yağım 70 binde değişti diye hatırlıyorum oldukça maliyetli şimdiden hazırlıklı olun :) 70 bin bakımın da Honda bana 4900₺ fatura çıkardı tabi tartışma başladı çünkü aracımı servis harici hiçbir yere götürmedim 2 yıl içerisinde 9 kere bakıma girdim malum 10 bin km de bir olduğu için haliyle Honda’ya para saymaktan yoruldum.4900₺ fatura içinde benzin filtresi detayı vardı şanzıman yağından daha pahalı bir parçaydı şaşırdım fazlasıyla sonrasında araştırdım sanayiye gitmesek de ustam var ona aradım sordum lpgli araçta yani 80 bin km benzin de kullanmıyorsanız kesinlikle gerek yok değiştirmeye Honda bunu size değiştirmek için elinden geleni yapıyor kanmayın garanti veriyorum gerek yok:) değiştirmeyin bu uzun km de şanzıman da hiçbir sorun yaşamadım fakat bazen sarsıntı artıyordu Honda’ya sorduk normal dediler devam ettim sonuçta garanti altında birsey olursa sorumluluk Honda’ya ait olduğu için rahat rahat binmeye devam ettim 25 bin km oldu Honda’ya soralı hala hiçbir sorun yok herhalde ilk defa haklılar normal demekte

85 binde bujilerim değişti 789₺ ödedik fazlasıyla olaylı bir ödemeydi Honda’lar da irudyum buji mevcut ömrü 100 bin km fakat lpgli araçta ömrü 15 bin km düşer bizde bujiyi ihmal etmedik.Olay şöyle oldu buji değişimi 12 dakika sürdü faturada Honda 1 saat yazmışlar ona göre de işçilik ücreti yazmışlar tabi para kolay kazanılmıyor kaba tabirle keriz değiliz.1 saat işçilikle fatura 912 liraydı sıkı bir tartışma ile faturamızı gerçeği yansıtan haliyle kestirip ücreti ödedik.Araci bakıma verirken buna çok dikkat edin hatta süre tutun Honda işçilik ücretinden götürüyor işi ve bilerek fazla yazıyorlar sürekli aman dikkat.

Cok garip bir olay olacak ki motoruma fare girmiş nasıl girmiş ne etmiş bilmiyoruz keratayı Kaput altında ki keçeyi kemirmiş uzun ledlerimin kablolarını kemirmiş Allah’tan daha sıkıntılı yerlere girmeden gitmiş Bu soguklar da hayvanlar sıcak yer arıyor aman buna dikkat sabah çalıştırırken de kaputa bir hafif vurarak çalıştırınız.

Benden size birde bonus sabah zor çalışma varsa aracı koymadan 3-4 km öncesinde benzine çekip park edip kapatın borular da LPG kalıyor buda zor çalışmasına sebeb olabiliyor.Ve sabah çalıştırırken 3-4 saniye bekleyip çalıştırmak pek sağlıklı değil soguklar da tabi ki yine bekleyeceğiz fakat ilk başta tek tık çevirip çalıştıracak şekilde bekleyin ama çalıştırmayın orta da tutun marşı 1 saniye sonra basın çok sağlıklı oluyor böyle

Yol tutuş anlamında felan yazmadım incelemesi var başıma gelen olayları yazdım ve kısaca 93 bin km boyunca şükürler olsun bakımları hariç hiçbir arıza yaşamadık arıza sayılmaz ben yıllardır Honda’nın aküde sıkıntı olduğunu bildiğim için üstünde ki akü zayıflayınca gittim Bosch akü aldım fazlasıyla memnunum kesinlikle tavsiye ederim.

Aracımda ki modifikasyonlar iç dış ;
-Llummar tüm camlar dahil cam filmi ön camda 0.5 olarak geçen hafif siyah tonlu film mevcut çok rahat oluyor.
-3m kaput ve çamurluklar da kaput filmi ( bunu yapmayı ihmal etmeyin aracın boyası çok ince )
-Tüm cam çerçeveleri nikelaj kaplama
-Mat siyah kapladık ön panjuru haftaya da rs panjur takcaz.
-Sentinel led xenon - Çakar yaprak havalandırmalı uzun led - sentinel led xenon sis farı - sis kapaklarında led modifikasyonu
-Araç iç akşam da trimlerimi titanyum renginde kapladık fazlasıyla tok ve güzel oldu kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ediyorum.
-Newfron ekran mevcut
-Ses hastalığım vardır araçta profesyonel ses sistemi var. Audison 4 kolon audison tweterler yeni Volvo xc90larda kullanılan alpine buffer var boyu ufak ama çok kuvvetli bir buffer son teknoloji bunlar zaten biraz maliyetli ama bu bufferlar 200 liraya satılan pionerin kocaman bufferlari ile alakası yoktur müziğe göre işlemcili alpine anfiden destek alarak ekolayzır ayarını her şarkıya ayrı otomatik yapıp bas tonu veriyor ve muazzam zevk alıyorsunuz müzik ney anlıyorsunuz tavsiye ederim.

Şimdilik diyeceklerim bu kadar yardımcı olabildiysem ne mutlu bana iyi okumalar??

Ekli dosyayı görüntüle 250099

Ekli dosyayı görüntüle 250100

Sislerim değişti sis kapaklarında ki LED’ler ama yeni halı resmi yok maalesef

Ekli dosyayı görüntüle 250101

Ekli dosyayı görüntüle 250102

Oğlan mutlu ama bizim için En hüzünlü manzara sonu belli


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Merhaba, ses sistemini yaptırdığınız yer ve irtibat detayını paylaşmanız mümkün mü?
 
Katılım
5 Haz 2019
Mesajlar
278
Tepki puanı
211
Konum
izmir
Aracınız
Civic FC5 2019
Aracımıza 4 ocak 2017 tarihinde kontak bastık üçüncü Honda aracımdı 2013 senesinde fd6 almıştım sattım sıfır km fb7 aldım forumda birçok projesi mevcut sonra fb7 sattık sonra sıfır km fc5 aldık :) Anliycaniz Honda’ya gönül verenlerdeniz.

Fd6’yı çabuk deforme olan amatisorleri ile sevdik.
Fb7’yi iç mekanda ki kalitesiz malzemesiyle sevdik.
Fc5’i gamzeleriyle(göçük) sevdik :)

Forumumuz da tarafımdan yapılan birçok karşılaştırma mevcut o yüzden bu üç nesil Honda’yı mukayese etmeyeceğim.Fc5 hakkında detaylı bilgiler vereceğim.

Öncelikle yanlış bilinen bilgiler mevcut Hondalar hakkında.

*Bu arabalar gitmiyor bayır çıkamıyoruz gibi cümlelere fazlasıyla şaşırıyorum.Arkadaslar bu araçlar rs dizel modelleri haricinde atmosferik motora sahipler insanlar turbo motorlar gibi hafif dokununca fırlasın istiyorlar böyle birsey mümkün değil.Fakat ayak altına yumurta koymayın üst devirlere çıkarın 4200d üstüne özellikle ondan sonra tekrar bayır çıkamıyoruz muhabbetleri dönsün mallarımızın kusurlarını söyleyelim ama giden bir arabaya da gitmiyor demeyelim

2 sene de 93 bin km yapmak durumunda olduk tabii bir çoğu uzun yol diyebiliriz bundan dolayı aracımda yıpranma gibi sorunlar olmadı bu anlamda şüpheniz olmasın iç akşam da hiçbir deforme olmuyor sadece koltuk kumaşları çok hassas onlara dikkat etmeniz de fayda var.Elegance modeli için tabi bizde ki koltuklar kumaş maalesef ..

Direksiyon parlaması tüm deri direksiyonlar da mevcut haliyle Honda da parlama yapıyor zamanla fazlasıyla bunu önlemek için deri temizleyici spreyler var ben düzenli kullanıyorum bir nebze eski haline çevirebildim eski mat görüntüyü alabildim gibi en azından Ankara’da ikamet edenler için bunu detailing dükkanı var Ankara’da kesinlikle orayı öneririm.

Aracımız da hiçbir hasar boya değişen yokken başımızdan tek kaza geçti oda gece karanlığında bir orta kaldırım refüjünden 23km hızla geçmek oldu haliyle araç kaldırıma çıktı yola atladı ön sağ lastiğim Michaelin Alpin 5 kış lastiğim yanaktan patladı ve lastik mefta oldu yenisini almak durumunda kaldık.Tabi biz akslar burçlar dağılmıştır diye bekliyorduk Honda’ya götürdük hiçbir sorun olmadığını öğrendiğimiz de aracın ön takımlarının çok tok ve sağlam olduğunu anladık ve bir kez daha Honda’ya bindiğimizi anlamış bulunduk bi şükür ettik.

Yakıt tüketimi olarak arkadaşlar biraz garip ama bu Honda’lar 30 bin bakımına kadar çok yakıyor sonra azar azar düşmeye başlıyor nedeni nedir bilmiyorum.

40 binde arka balatalarım 50 binde ön balatalarım değişti.Balataların bu uzun ömürlü oluşu beni çok mutlu etti doğrusu Bmw Mercedes premium marka araç sahipleri arkadaşlarımdan öğrendiğim kadarıyla 20 binde 30 binde değiştiriyorlar Honda’yı bu konuda alkışlıyoruz :)) Balata değişimini kesinlikle sanayi de önermiyorum aynı balata bulabilirseniz olabilir fakat haricinde kesinlikle tavsiye etmiyorum.Araclarimizin Balata disk boyutları arabalardan anlayanlar bilirler ki 90/2000 spor araç ölçüleriyle aynı bu orta sınıf bir araç için çok iyi bir değer araçlarımızın frenleri gerçekten çok sağlam durdurma kabileyetine sahip uzun yol tecrübem bunu söylüyor 200 km hızla giderken otoban da sol seride geçen tırlar sayesinde çokça tecrübe edindim bu konuda 82 binde arka Balatam tekrar değişti ön balatam hala değişmedi.

Şanzıman konusuna gelecek olursam cvt şanzımanı beğenmiyorum zevk meselesidir şehir içinde evet sıkışık trafikte felan iyi olabiliyor ama basmak isteyince felan motordan fön Makinesi gibi sürekli bir ses getirtiyor buda hiç hoş olmuyor doğrusu.Şanzıman yağım 70 binde değişti diye hatırlıyorum oldukça maliyetli şimdiden hazırlıklı olun :) 70 bin bakımın da Honda bana 4900₺ fatura çıkardı tabi tartışma başladı çünkü aracımı servis harici hiçbir yere götürmedim 2 yıl içerisinde 9 kere bakıma girdim malum 10 bin km de bir olduğu için haliyle Honda’ya para saymaktan yoruldum.4900₺ fatura içinde benzin filtresi detayı vardı şanzıman yağından daha pahalı bir parçaydı şaşırdım fazlasıyla sonrasında araştırdım sanayiye gitmesek de ustam var ona aradım sordum lpgli araçta yani 80 bin km benzin de kullanmıyorsanız kesinlikle gerek yok değiştirmeye Honda bunu size değiştirmek için elinden geleni yapıyor kanmayın garanti veriyorum gerek yok:) değiştirmeyin bu uzun km de şanzıman da hiçbir sorun yaşamadım fakat bazen sarsıntı artıyordu Honda’ya sorduk normal dediler devam ettim sonuçta garanti altında birsey olursa sorumluluk Honda’ya ait olduğu için rahat rahat binmeye devam ettim 25 bin km oldu Honda’ya soralı hala hiçbir sorun yok herhalde ilk defa haklılar normal demekte

85 binde bujilerim değişti 789₺ ödedik fazlasıyla olaylı bir ödemeydi Honda’lar da irudyum buji mevcut ömrü 100 bin km fakat lpgli araçta ömrü 15 bin km düşer bizde bujiyi ihmal etmedik.Olay şöyle oldu buji değişimi 12 dakika sürdü faturada Honda 1 saat yazmışlar ona göre de işçilik ücreti yazmışlar tabi para kolay kazanılmıyor kaba tabirle keriz değiliz.1 saat işçilikle fatura 912 liraydı sıkı bir tartışma ile faturamızı gerçeği yansıtan haliyle kestirip ücreti ödedik.Araci bakıma verirken buna çok dikkat edin hatta süre tutun Honda işçilik ücretinden götürüyor işi ve bilerek fazla yazıyorlar sürekli aman dikkat.

Cok garip bir olay olacak ki motoruma fare girmiş nasıl girmiş ne etmiş bilmiyoruz keratayı Kaput altında ki keçeyi kemirmiş uzun ledlerimin kablolarını kemirmiş Allah’tan daha sıkıntılı yerlere girmeden gitmiş Bu soguklar da hayvanlar sıcak yer arıyor aman buna dikkat sabah çalıştırırken de kaputa bir hafif vurarak çalıştırınız.

Benden size birde bonus sabah zor çalışma varsa aracı koymadan 3-4 km öncesinde benzine çekip park edip kapatın borular da LPG kalıyor buda zor çalışmasına sebeb olabiliyor.Ve sabah çalıştırırken 3-4 saniye bekleyip çalıştırmak pek sağlıklı değil soguklar da tabi ki yine bekleyeceğiz fakat ilk başta tek tık çevirip çalıştıracak şekilde bekleyin ama çalıştırmayın orta da tutun marşı 1 saniye sonra basın çok sağlıklı oluyor böyle

Yol tutuş anlamında felan yazmadım incelemesi var başıma gelen olayları yazdım ve kısaca 93 bin km boyunca şükürler olsun bakımları hariç hiçbir arıza yaşamadık arıza sayılmaz ben yıllardır Honda’nın aküde sıkıntı olduğunu bildiğim için üstünde ki akü zayıflayınca gittim Bosch akü aldım fazlasıyla memnunum kesinlikle tavsiye ederim.

Aracımda ki modifikasyonlar iç dış ;
-Llummar tüm camlar dahil cam filmi ön camda 0.5 olarak geçen hafif siyah tonlu film mevcut çok rahat oluyor.
-3m kaput ve çamurluklar da kaput filmi ( bunu yapmayı ihmal etmeyin aracın boyası çok ince )
-Tüm cam çerçeveleri nikelaj kaplama
-Mat siyah kapladık ön panjuru haftaya da rs panjur takcaz.
-Sentinel led xenon - Çakar yaprak havalandırmalı uzun led - sentinel led xenon sis farı - sis kapaklarında led modifikasyonu
-Araç iç akşam da trimlerimi titanyum renginde kapladık fazlasıyla tok ve güzel oldu kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ediyorum.
-Newfron ekran mevcut
-Ses hastalığım vardır araçta profesyonel ses sistemi var. Audison 4 kolon audison tweterler yeni Volvo xc90larda kullanılan alpine buffer var boyu ufak ama çok kuvvetli bir buffer son teknoloji bunlar zaten biraz maliyetli ama bu bufferlar 200 liraya satılan pionerin kocaman bufferlari ile alakası yoktur müziğe göre işlemcili alpine anfiden destek alarak ekolayzır ayarını her şarkıya ayrı otomatik yapıp bas tonu veriyor ve muazzam zevk alıyorsunuz müzik ney anlıyorsunuz tavsiye ederim.

Şimdilik diyeceklerim bu kadar yardımcı olabildiysem ne mutlu bana iyi okumalar??

Ekli dosyayı görüntüle 250099

Ekli dosyayı görüntüle 250100

Sislerim değişti sis kapaklarında ki LED’ler ama yeni halı resmi yok maalesef

Ekli dosyayı görüntüle 250101

Ekli dosyayı görüntüle 250102

Oğlan mutlu ama bizim için En hüzünlü manzara sonu belli


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
merhabalar, kazasız belasız kullanırsınız inşallah. ön kısa farların renk sıcaklığı kaç kelvin ? mavi gibi görünen baeyaz renk hoş olmuş bende taktırmayı düşünüyorum
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Belli bir km den sonra daha az yakit harcamasi benim de dikkatimi cekmisti civic ten Acaba motor parcalarinin tamamen birbirine alismasindan mi kaynaklaniyor?

Bir de araci sagir alistirmadiysaniz yakit tuketimi daha da azaliyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst