Civic FB7 Fb7 Jant ve Lastik seçiminin Olumlu Olumsuz etkileri.

Gkn01

0
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
110
Konum
ADANA
Ad Soyad
GknK01
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Cümleten s.a arkadaşlar kafama takılan bir soru var . Araştırmalarım sonucu net cevaplar alamadım. Bilgisi olan arkadaşlarımın aşağıda vereceğim jant ve lastik ölçülerinin 0-100km süresini olumsuz etkilermi - etkilemezmi ? bunun cevabını vermesini istiyorum.

205/55/16

215/45/17

Kimisi sürtünme arttığı ve jant çapı büyüdüğü için olumsuz etkiler diyor.
kimisi ise lastik yanağı küçüldüğü için birbirini dengeliyor, bu yüzden etkilemez diyor.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
957
Çözümler
1
Tepki puanı
878
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
39
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
%-1 sapması var yeni lastiğin. sadece hızınız km saatinizden 100 km ile gidiyorsanız aslında reelde 99 la gidiyorsunuz olacak. onun haricinde takacağınız jantın ağırlığı da cok önemli agır bir jant takarsanız hem 0-100 değişir hem yakıtınız artar ben 18 jant kullanıyorum ne
yakıtım değişti ne hızlanmam.

DSC_9903.jpg
 

Gkn01

0
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
110
Konum
ADANA
Ad Soyad
GknK01
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
%-1 sapması var yeni lastiğin. sadece hızınız km saatinizden 100 km ile gidiyorsanız aslında reelde 99 la gidiyorsunuz olacak. onun haricinde takacağınız jantın ağırlığı da cok önemli agır bir jant takarsanız hem 0-100 değişir hem yakıtınız artar ben 18 jant kullanıyorum ne
yakıtım değişti ne hızlanmam.

Ekli dosyayı görüntüle 255910
cevap için tşkler hocam. taktığım jant piyasadaki en ağır jantlardan bir'i fifteen 52 modeli.
 
Katılım
17 Eyl 2015
Mesajlar
957
Çözümler
1
Tepki puanı
878
Konum
izmir
Ad Soyad
Onur T.
Yaş
39
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
cevap için tşkler hocam. taktığım jant piyasadaki en ağır jantlardan bir'i fifteen 52 modeli.
o zaman sorun yaşarsınız hem yakıtta hem hızlanmada ciddi olarak. bence hafif bir jant bulun örnek vermek gerekirse bendekiler yaklaşık 7 kg civarı lastikleri beraber 9-10 kg asagı yukarı
 

Gkn01

0
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
110
Konum
ADANA
Ad Soyad
GknK01
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
o zaman sorun yaşarsınız hem yakıtta hem hızlanmada ciddi olarak. bence hafif bir jant bulun örnek vermek gerekirse bendekiler yaklaşık 7 kg civarı lastikleri beraber 9-10 kg asagı yukarı
şuan bende 18' inch Wossen janlar kullanıyorum 225/40/18 ama , Yukarıda yazdığım 215/45/17 Fifteen 52 ye döneceğim o janlarda çok ağır bu yüzden kararsız kaldım.
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Cümleten s.a arkadaşlar kafama takılan bir soru var . Araştırmalarım sonucu net cevaplar alamadım. Bilgisi olan arkadaşlarımın aşağıda vereceğim jant ve lastik ölçülerinin 0-100km süresini olumsuz etkilermi - etkilemezmi ? bunun cevabını vermesini istiyorum.

205/55/16

215/45/17

Kimisi sürtünme arttığı ve jant çapı büyüdüğü için olumsuz etkiler diyor.
kimisi ise lastik yanağı küçüldüğü için birbirini dengeliyor, bu yüzden etkilemez diyor.
215/45/R17 için
Lastik taban genişliği artığından yuvarlanma direncide ona bağlı olarak artar. Bu da yakıt tüketimini bir miktar arttırabilir. Aşırı artacağını düşünmüyorum.(Olumsuz)
Lastik taban genişliği artığından dolayı yol tutuşunuzda artar.(Olumlu)
0-100km hızlanma ile bir bilgim yok.
Bu ölçüde bence dikkat etmeniz gereken nokta yanak gelişliği azaldığı için lastiğin balon yapma riski var.(Sert bir şekilde çukura düşme vb. durumlar)



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
lastik çapı büyürse 0-100 süresi uzar maksimum son hız artar arabanın altı yükselir, taban genişlerse 0-100 yine uzar ama çap büyümesi kadar fazla etki etmez hafif etki eder önemsizdir, taban genişlerse yanal tutunma kabiliyeti kuru düz asfalt zeminde artar, yan rüzgardan etkilenme azalır, mıcırda ve yumuşak zeminde tutunma kötüleşir fren kabiliyeti de aynı şekildedir, lastik çapı küçülürse 0-100 hızlanma süresi kısalır maksimum son hız azalır arabanın altı alçalır. taban daralırsa düzlükte ara hızlanmalar iyileşir yanal viraj alma ile ilk kalkışta ve frenlemede tutunma kötüleşir yan rüzgardan etkilenme artar.

bu etkiler çok ufak etkilerdir 0-100 süresi 0-1 ila 0-3 saniyeden fazla değişmez, viraj alma yanal kuvveti 0.1-0.2G kuvvetinden fazla değişmez.

büyük dış çap ölçüsüne sahip lastik yüksek hızlarda az yakar düşük hızlarda dur kalklı trafikte çok yakar küçük çaplı lastik bunun tam tersi olarak yakıta etki edecektir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
yanak inceldikçe de direksiyona verdiği tepkilerin hızı artar. süspansiyon elemanları çok çalışır lastik az esner yanak kalın olursa yanak çok esner süspansiyon elemanları daha az çalışır.

süspansiyon elemanları yay, amortisör, viraj demiri gibi parçalardır.
 

Gkn01

0
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
199
Tepki puanı
110
Konum
ADANA
Ad Soyad
GknK01
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
lastik çapı büyürse 0-100 süresi uzar maksimum son hız artar arabanın altı yükselir, taban genişlerse 0-100 yine uzar ama çap büyümesi kadar fazla etki etmez hafif etki eder önemsizdir, taban genişlerse yanal tutunma kabiliyeti kuru düz asfalt zeminde artar, yan rüzgardan etkilenme azalır, mıcırda ve yumuşak zeminde tutunma kötüleşir fren kabiliyeti de aynı şekildedir, lastik çapı küçülürse 0-100 hızlanma süresi kısalır maksimum son hız azalır arabanın altı alçalır. taban daralırsa düzlükte ara hızlanmalar iyileşir yanal viraj alma ile ilk kalkışta ve frenlemede tutunma kötüleşir yan rüzgardan etkilenme artar.

bu etkiler çok ufak etkilerdir 0-100 süresi 0-1 ila 0-3 saniyeden fazla değişmez, viraj alma yanal kuvveti 0.1-0.2G kuvvetinden fazla değişmez.

büyük dış çap ölçüsüne sahip lastik yüksek hızlarda az yakar düşük hızlarda dur kalklı trafikte çok yakar küçük çaplı lastik bunun tam tersi olarak yakıta etki edecektir.
hocam çok teşekkürler tam olarak aradığım şey buydu. Son derece açıklayıcı olmuş. Lastik çapı ve Taban genişlediği için aracın normalden biraz daha hantal kalması normal ozaman bu arada kullanmış olduğum jant piyasadaki en ağır janlardan bir'i Fifteen 52 modeli. 0 ile 100 arasını dediğiniz gibi 1 yada 2 saniye gibi etkiliyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
hocam çok teşekkürler tam olarak aradığım şey buydu. Son derece açıklayıcı olmuş. Lastik çapı ve Taban genişlediği için aracın normalden biraz daha hantal kalması normal ozaman bu arada kullanmış olduğum jant piyasadaki en ağır janlardan bir'i Fifteen 52 modeli. 0 ile 100 arasını dediğiniz gibi 1 yada 2 saniye gibi etkiliyor.
lastik markaları arasında da lastiğin profil kesitinin et kalınlığı farkları sebebiyle ağırlık farkları var mesela bridgestone ların hepsi genelde kalın etli ve ağırdırlar zor aşınır zor yarılırlar elinize aldığınızda esnemez kabadır, ancak michelin ve continental orta kalınlıktadır, diğer hankook, kumho, yokohama, falken gibi markaların lastikleri ise genelde ince etli yapıda ve hafiftirler. Bu dediğim olay lastik ölçüsünden farklı bir mevzu. Lastiğin iç yüzeyi ile dış yüzeyi arasında kalan kauçuk malzemenin kütlesini ve kalınlığını anlatmak istedim:)
 
Geri
Üst