Fc5 lastik basınç ikaz ışığı hk.

Katılım
5 Nis 2019
Mesajlar
96
Tepki puanı
17
Konum
Zonguldak
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba;
Arabayı parkettikten sonra inebilir lastik.Tecrübeme göre lastik sensörü iyi çalışıyor, Tüm lastikleri kontrol edin böyle durumlarda, aynısı hafta sonu başıma geldi, Çeşme otobanına girişte yandı lamba, ilk defa sinyal verince kenara çektim baktım lastikler taş gibi duruyor. Devam ettim benzinlikte durunca kontrol lastik şişirme makinesinde kontrol ettim sol ön lastik diğer lastiklere göre biraz inikti şişirdim ve yola devam ettim , gece parkettim evin önüne sabah kalktım lastik janttaydı :) Hemen lpg'li olduğu için tamir kiti vardı araçta, hiç kullanmadığım için yol yardımı aradım, dedimki janttaki lastiği şişirirmi bu alet gözüme çelimsiz gelmişti :) harbiden şişirdi baya şaşırdım işin aslı.Sonra tamirciye gittim yaptırdım. Daha sonra sıfırladım lastik sensörünü ve söndü lamba. Bundan sonrada lambaya güvenmeye karar verdim, en azından lastik basınçlarını kontrol edeceğim.
Hocam siz bunu yazarken ben de son gelişmeyi yazmışım sanırım aynı anda artık msj. Son durumu yazdım suan sorun yok gibi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Son gelişme söyle istasyona gittik kontrol ettirdik 16inc tekerlerde 31 32 basınc cıktı. İzmirdeki cocuk sanırım hatalı basınc yapmıs düşürmüş veya tam ayarlayamamıs herhalde. Burdaki adam daha bilgiliydi 16inc için o sayılar düşük zaten 36 a getirdi ardından Kalibrasyon yaptık ve gece afyonda biraz turladık suan ışık yanmıyor sorun yok gibi. Tekrar yanarsa tekerlekçiye gideriz artık. İzmirde basınc sorunu yktu ama uzun yola gidecez diye baktıralım dedik oradaki cocuk bozdu herhslre basınc ayarlarını cunku oncesı boyle sorun yoktu. Teşekkürler herkese
Teker havasını kontrol ederken lastik soğuk olamalı! Sabah ilk çalıştırma sonrası en yakın lastikçiye girmeli. Veya kendiniz hava ölçer aleti almalısınız. Uzun yolda lastik ısınır basınç artar aldatır. Sensörün belli bir basınç aralığı olmalı. Üst ve alt limit olarak. Başka konularda da lastik değiştirdikten sonra yandığını sonra tekrar kalibre edip hava kontrolü ile devam edip iki üç sefer yanmadan sonra bir daha ikaz vermediğini arkadaşlar belirtmişti.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
8 May 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Mrb ayni sorunu bende yasadim. Neten kalibre ederek sorun cozuldu.
Merhaba,
Ablamın aracı ile izmirden ankaraya yola çıktık. Yol öncesi yağ, lastik basınç vs kontrol işlemlerini yaptırdık. Afyona geldiğimizde araçta lastik ikaz ışığı yanmaya basladı. Afyonda zTen kalmalı mola verecektik tam geldiğimiz yerde ışık yanınca böyle park ettik aracı. Simdi kontrol ettim hala ışık yanıyor. Tekerleklerde de iniklik yok gibi normal duruyorlar. Şuan ne yapmamız gerekiyor tekrwr benzin istasyonunda basınc kontrolü mü yaptıralım önce yoksa netten basınc kalibrasyonu gördüm onu mu yapalım?
Kalibrasyon olayı da buynus bunu mu yapalım direk?

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Son gelişme söyle istasyona gittik kontrol ettirdik 16inc tekerlerde 31 32 basınc cıktı. İzmirdeki cocuk sanırım hatalı basınc yapmıs düşürmüş veya tam ayarlayamamıs herhalde. Burdaki adam daha bilgiliydi 16inc için o sayılar düşük zaten 36 a getirdi ardından Kalibrasyon yaptık ve gece afyonda biraz turladık suan ışık yanmıyor sorun yok gibi. Tekrar yanarsa tekerlekçiye gideriz artık. İzmirde basınc sorunu yktu ama uzun yola gidecez diye baktıralım dedik oradaki cocuk bozdu herhslre basınc ayarlarını cunku oncesı boyle sorun yoktu. Teşekkürler herkese
Bu tür lastik ikaz ışığı yanması durumunda önce lastik havaları kontrol edilip. Eksik olan varsa hava basılıp ardından lastik basınç sensörü ikaz lambası söndürülmelidir.
Tekrar yanarsa havalar tekrar kontrol edilmelidir. Bu kez anlamlı bir hava azalması görürseniz o lastikten şüphe edebilirsiniz.

Yazınızda dikkatimi çeken ve uyarmak istediğim husus ise lastik havalarının olması gereken basınç değerleri. Bu değerleri lastikçi yada diğer kişilerin görüşlerine göre ayarlamanız sakıncalı sonuçlara yol açabilir.

Uygun olanı aracın kapısında, kullanma klavuzunda v.b. yazan;
Ebat-basınç değerleri tablosundaki verilere göre hava basınçlarının ayarlanmasıdır.

36 hava bana yüksek geldi...?
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Geçtiğimiz ay bu lastik basınç uyarısı ile alakalı başıma gelen ilginç bir şeyi sizinle paylaşmak istiyorum arkadaşlar.

Bayram tatilinde Kastamonu'dan Vakfıkebir'e gittim. 4. gün dönüş için yola çıkmadan önce, hazır kaldığım evin karşısında bir lastikçi varken basınçları bir kontrol ettireyim dedim. Araç epey yüklü olduğu için hepsine 33 psi bastırdım. Yola çıktık, hiçbir problem yok. 3 gün sonra Kastamonu'dan Antalya'ya yola çıktım. Ertesi gün Antalya'da ailemle gezerken lastik basınç uyarısı verdi Gideceğim yere varana kadar müdahale etmedim. Akşam araca tekrar binince kalibre ettim, birkaç km sonra yine uyarı verdi, arabayı bir benzinliğe çektim, sol ön lastiğin havası diğerlerinden 2 psi düşük çıktı. Tamamlayıp tekrar kalibre ettim. Ertesi gün Kemer'e giderken tekrar uyarı verdi, Akşam Antalya merkeze dönerken bir lastikçiye girip kontrol ettirmek durumunda kaldım. Lastikçiye durumu anlatıp sol ön lastikten şüphelendiğimi söyledim. Arkadaş direk o lastiğe yöneldi ve problem anlaşıldı: Sibop iğnesi kırılmış ve lastik oradan hava kaçırdıkça denge sensörleri uyarı veriyormuş.
Arkadaş iğneyi değiştirdi ve bir de tavsiyede bulundu: Asla sibop kapaklarını sonuna kadar sıkmayın, iğneye temas edip kırabilir!
 
Katılım
16 May 2019
Mesajlar
153
Tepki puanı
96
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
Hocam geçen ay bende Amasra'ya 2-3 günlüğüne gittim. Ankara'ya yola çıktıktan sonra kızılcahamam da lastik basınç ikaz ışığı yandı. Petrol ofisinde hava bastım ama hala yanmaya devam ediyordu. En sonunda lastikçiye götürdüm ve düzeldi. Sizlere tavsiyem lastikçiye 3-5 verip sorunu orada hallettirin.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Geçtiğimiz ay bu lastik basınç uyarısı ile alakalı başıma gelen ilginç bir şeyi sizinle paylaşmak istiyorum arkadaşlar.

Bayram tatilinde Kastamonu'dan Vakfıkebir'e gittim. 4. gün dönüş için yola çıkmadan önce, hazır kaldığım evin karşısında bir lastikçi varken basınçları bir kontrol ettireyim dedim. Araç epey yüklü olduğu için hepsine 33 psi bastırdım. Yola çıktık, hiçbir problem yok. 3 gün sonra Kastamonu'dan Antalya'ya yola çıktım. Ertesi gün Antalya'da ailemle gezerken lastik basınç uyarısı verdi Gideceğim yere varana kadar müdahale etmedim. Akşam araca tekrar binince kalibre ettim, birkaç km sonra yine uyarı verdi, arabayı bir benzinliğe çektim, sol ön lastiğin havası diğerlerinden 2 psi düşük çıktı. Tamamlayıp tekrar kalibre ettim. Ertesi gün Kemer'e giderken tekrar uyarı verdi, Akşam Antalya merkeze dönerken bir lastikçiye girip kontrol ettirmek durumunda kaldım. Lastikçiye durumu anlatıp sol ön lastikten şüphelendiğimi söyledim. Arkadaş direk o lastiğe yöneldi ve problem anlaşıldı: Sibop iğnesi kırılmış ve lastik oradan hava kaçırdıkça denge sensörleri uyarı veriyormuş.
Arkadaş iğneyi değiştirdi ve bir de tavsiyede bulundu: Asla sibop kapaklarını sonuna kadar sıkmayın, iğneye temas edip kırabilir!
OnurHas Hocam;
Faydalı paylaşımınız için teşekkür ederim...??
 
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
66
Tepki puanı
49
Konum
Muğla Milas / Gaziantep
Aracınız
Civic FC5 2019
Hocam bir de şöyle birşey olabilir; yoldan, gece gündüz sürüş farkından , asfalt sıcaklığından vs. lastik içindeki hava basıncı değişiklik gösterir. Buda sensörleri harekete geçirir. Siz de basınçları kontrol ettiginizde araç sıcak halde tekrar ayar yaparsanız. Araç sogudunda tekrar sensörler devreye girer vs. Birde sürücü kapısını açtığınızda kapı eşiğinde lastik basınçları yazar. Ona göre hareket ederseniz daha iyi olur. Yakıt tüketimine kadar etkisi vardır.
 
Geri
Üst