Civic FC5 FC5 muadil şanzuman yağı

Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
5
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
S.a bende honda civic Hybrid cvt li aracım için yag bakınıyordum illaki honda cvt orjinal yagımı olmak zorunda diye cok araştırma yaptım ve denemelerim de oldu ilk önce serviste orjinal yagı kullandım km dolduktan sonra eneos suistina cvt yagını kullanmak istedim ve kullandım. Arac 15 bin km yaklaşınca eneos durmalarda ve kalkmalarda vuruntu yapmaya başladı ve bende Motul multi cvtf yagını araştırdım ve arkadaşımın dükkanında kendim koydum yagı , sonra vitesleri gezdirerek alışma diyelim bu kısıma 3 sefer p-r-n-d-s-L yaptım ve şanzumanın vuruntusu ve arac rolantisi düzeldi sessizleşt.

Gelelim illaki orjinal yag olmak zorunda mı bu soru hem evet hem de hayır teknik olarak baktıgımızda honda cvt şanzuman tam emin olmamak la beraber başka marka aracların cvt şanzumanlarından daha cok ısınıyor buda şanzuman yagının yuksek ısıya dayanamaması ve özelligini kaybetmemesi anlamına geliyor bazı sitelerde videolarda yagların kac derecede bozulduklarını balcık konumuna geldigini araştırdım ve bizim neden honda cvt yagı kullanmak zorunda oldugumuz durumu anlamaya calıştım evet honda cvt yagı 350 derece ısıya dayanıyor bu veriyi çok araştırdım ve bir tane yabancı sitede bunun degerlerini ve karşılaştırmasını görünce bizim başka yagları neden kullanamadıgımızın en büyük cevabını buldum 3 aşagı 5 yukarı anladım cunku hiç bir cvt şanzuman yagı 350 derece ısıya dayanamıyor en cok dayanan 220 derece hepsinin özelliklerine baktım eksi dereceyi soylemiyorum biz kutuplardan çok uzagız, eksi 50 dereceleri asla görmeyiz ülkemizde şimdi aklımızda tek soru olmalı evet kaliteli yaglar var ama ısıya direncleri olmadıgı için erken bozuluyolar bunun için ne yapmalı benim şuan aklımdaki en buyuk sorun bu yagı belli derecelerin üzerine cıkarmadan kullanımını saglamak bunun için şuan yag sogutucu bakınıyorum bunun üniversal yag sogutucuları var ama önemli olan hava sogutmalımı su sogutmalımı takmak evet su sogutmalı daha iyi ve ısıyı daha erken düşürür bu bir gercek ama bunu motorun sogutma suyuna baglamakda belli sorunları getirebilir, honda mühendisleri sanırım motorun durumuna göre bi takım hesaplarla sogutma suyunun nasıl yetecegini teknik olarak nasıl aracın hareret yapmayacagını hesaplamışlardır biz buna su sogutmalı sistemi entegre edersek yüksek dereceli havalarda radyotorun ve fanın gücü yetmezse hararet yapa bilir diye düşünüyorum sonucda harici bir sistem ekleyecegiz bu riske girilirmi hesaplamadan girilmez diye düşünüyorum bu sistemi şimdilik düşünce safasında bırakıp hava sogutmalı yag sogutucular ile cvt şanumanın ısısını belli derecenin üzerine cıkarmamak için bi çalışma yapıcam...

Hava sogutmalı yag sogtucunun yete bilmesi içinde de bir fan sistemi ve bu sisteme bir müşür entege edecegim yanı ısı müşürü 90 derece veya 120 derece de devreye giren bir ısı müşürü düşünüyorum muhtemelen bu fan kışında yazında hiç durmıyacak çünkü cvt şanzuman yapı geregi hem yag ile soguyor ve yag ile optimize bir şekilde çalışıyor yani benim yapmak isdegim hem yagı fazla ısınmamasını ve erkenden bozulmasını önlemek hemde şanzumanın belli bir ısının üstüne cıkıpta tahriş olmasını önüne gecmek sonuç da kul yapısı ve metal bir sistem, metal parcalarda ısıdan mütevelli daha erken deforme gösterdigi aşikar bunu araştıra bilirsiniz zaten yagların en büyük çalışması metalin sürtünmeden oluşa bilecek aşınmaları en aza indirme çabasıdır.
şimdi bazı arkadaşların aklında şu soru olabilir koskoca honda mühendisleri bu sistemi düşünememişd e sen mi düşündün..?

Bu soruyu da araştırdım arkadaşlar benim düşündügümü honda mühendisleri nasıl düşünmez diye ama ne yazık ki düşünmüşler ama sogutma sistemini entegre etmeyi unutmuşlar kisonradan servis kitapcıklarında dip not olarak (yeni aracların bazı kitaplarında yazıyor) şanzumana sogutma radyotörü kullanırsanız iyi olur diye bit ibare yer alıyor...

Neyse degerli vaktinizi aldım ama işin özü bizim şanzumanın yagını sogutursak belli iyi markaların yagını kullana biliriz diye düşünüyorum ve servislerin 850 tl istedigi 4 litrelik yagı hemde 20000 binde bir degişmesi lazım diyolar oda ayrı bir durum her 20000 binde 850 artı işçilik ödersek ki herkezin aylıgı yüksek olmadıgını ve hayat şartlarınında ülkemizde agır gectigini düşünürsek bu biraz insanları zorlar burda amaç cvt yagını 260 liraya 20000 binde veya 30000 binde degişmek ama şunu soylemeden de gecemicem 6 veya 7 ayda 20000 bin km bulmuyorsanız ve aracı cok durkaklı şehirde kullanmıyorsanız orjinal yagı almanız daha iyi olur diye düşünüyorum.hayır bu sistemi kurmak isterim derseniz, istemi kurmanız sadece şunu yapar 1 yılda degişen yagı 1.5 yıla cıkarır buda ne kadar karlı olur oda size kamış..

Uzun oldu ama amacım eksiksiz bilgilendirmek ve sistemi analata bilmek, sistemi yapınca burada resimleriyle ve denemesini yaparak paylaşıcagım arkadaşlar inşallah .
yazı da hatalar olabilir şimdiden özrümü kabul edin saglıcakla kalın...
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@myserver Paylaşımınız için teşekkürler :)
 
Son düzenleme:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
CVT'li araçlarımızın yağ soğutucusu olduğunu sanıyordum. Daha önce forumda da bahsedilmişti. 1.5L Turbo'da var ancak sedanların da ufak da olsa bir yağ soğutucusu var. Bu aktif bir sıvı soğutma değil ancak pasif de olsa bir hava soğutmaya sahipdi yanılmıyorsam. Sizin aracınız Civic Hybrid'de durum ne hiç bilmiyorum bakmadım.

Honda araçların yağı balçık kıvamına gelebilmesi çok uzun zaman alır. Kapalı döngüdeki şanzıman yağının bu kıvama gelmesi gerçekten uzun zaman alır. 350 derecedeki çalışma sıcaklığıyla ilgili ben bir veriye ulaşamadım. Sizin kaynağınızı da paylaşmanızı rica edeceğim bu bağlamda. Benim bildiğim flashpoint yani parlama noktası 360 bu yağın. Kullanıma göre 335'e düşebiliyor.

CVT yağıyla ilgili tecrübeleriniz ve yağ değişim cesaretinizden ötürü forum adına size teşekkür ederim. Günümüzde cvt şanzımanın ederi 50-70bin TL arasında olduğu için garanti kapsamında olsun olmasın çoğu kullanıcı orjinalin dışına pek çıkamıyor. Paylaşımlarınız ve tecrübeleriniz bence çok değerli. Düşünceleriniz ve araştırmalarınız da keza öyle. Şanzıman yağının çalışma sıcaklığı gerçekten değişim periyodunda büyük etken ve soğutma burada kritik öneme sahip.


Honda civic 2017 cvt HCF-2 'ye ait bir yağ analizinde görünen değerler aşağıda yer alıyor. Katkı olarak baktığımda Bor - Kalsiyom ve Çinko çok az da olsa (zinc - 10) görünüyor. Fosfor da TBN arttırma amaçlı yüksek. Ciddi bir katkı paketine sahip değil aslına bakılırsa. 1 aylık bir kullanım sonucunda da aşınmaya bağlı olarak artan değerler Alüminyum ve bakır olarak gözleniyor. Tabi burada eski yağın da dolaşımda olduğunu belirtmemiz gerek. Değişim yapılan miktar 3lt. Kullanıcının belirttiği @100 derecedeki viskozite de 7.1 cst olarak belirtilmiş.

HCF-2.jpg
Aynı konuda başka bir kullanıcı bu seferki 2015 civic 5.1 cst viskoziteye sahip.

Kaynak: https://bobistheoilguy.com/forums/threads/honda-hcf-2-46k-2014-accord-cvt-98k.321297/


Başka bir konuda da 5.1 cst olan kullanıcı mevcut. Bu konuda farklı bir kullanıcı da yine castrol transmaxx kullanıp da daha iyi performans aldığını söyleyor.
 
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
5
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
İsmail bey evet 1.5 turbolu araçlarda var deniliyor ama bir parça veya parça numarasını bulamadım keza radyatöre entegrelide olabilir soğutma sistemi araştırmak gerek yalnız jazz , city , hybrit
de olanlarda kesin soğutma sistemi yok bunu biliyorum cvt f yağı ile soğutma sistemini sağlıyor zaten parlama noktasında 350 derece olmasının tek açıklanır kısmıda budur bu nedenle honda yagı özel olarak sipariş veriyor araştırmalarıma göre idemitsu oil ile çalışma yapıyor yalnız idemitsu oil kendi markası altındaki cvt yağında bile aynı özellikleri kullanmıyor sanırım burada bir sözleşme söz konusu olabilir. arkadaşımın fb 7 kasa sına bir göz gezdirme yaptım ama ben bir soğutucu göremedim tam inceleme yapamadım aracı kaldırmam gerek daha detaylı bakmak için ama sanırım ondada yok, eğer dediğiniz gibi ufak bir yağ soğutucu kullandıysalar da bu yeterli olacağını sanmıyorum çünkü hava soğutması yaptığı yer zaten kaput altında ve yazın soğutma çok cüzi bir miktar olur ki bu devede kulak bile olmaz yani sanki göstermelik bir şey olmuş gibi şöyle düşüne biliriz bizim yağ zaten özel üretim birde yağ soğutucu ufakta olsa sisteme entegre ettik sanki koymadık sanmasınlar gibi olmuş ama burada maksat sağlıklı bir soğutma sistemi gerek mi evet bence gerek çünkü yazın ben bunu çok denedim 32 derece bir hava sıcaklığında İstanbul trafiğine de girdiniz mi tabiri caizse cvt dile gelse bu sıcaklıkta canımı aldın yeter der inanın.

ikinci kısma gelirsek ben cvt nin 350 dereceyi gördüğünü söylemedim ama çok yüksek sıcaklığa ulaştığına vurgu yapmak istedim sadece yağın 350 derece ısıya kadar dayana bilmesini söylemek istedim burada çıkarılması gereken çok basit aslında burada Viskozite endeksi ile flaşh point değerine bakmak lazım birazda şöyle açıklamak gerekirse şanzıman 230 dereceyi gördü ama yağ 220 dereceyi buldu mu özelliğini kaybediyor ve yağlamayı sağlıklı yapamıyor ve dişli zincir sanki hiç yağ yokmuş gibi çalışıyor cvt , dsg veya tam otomatik şanzıman hiç fark etmez kaçınılmaz hazin sona ulaşıyor.
peki yağımız 350 dereceye kadar özelliğini korusaydı bu hazin sonu görmeyecektik çünkü şanzıman 230 dereceye ulaştı ama yağımız 350 dereceye kadar sağlıklı yağlama yapa biliyor o zaman şanzıman fazla tahrip olmuyor demektir.


evet cvt şanzımanlar 50 ile 70 bin arasında değişebiliyor şöyle düşünürsek benim aracım ortalama 100 bin lira desek cvt bozuldu 50 bin liraya sandık cvt şanzımana istediler hayatta almam honda hiç kusura bakmasın gerekirse yurt dışına çıkarım oradan temin eder gelirim olmazsa komple sistemi değiştiririm.. bu kendi adıma bir söz herkes yapa bilir mi yapar ama cok zorlanır...
o nedenle ALLAH kimsenin başına böyle bir sorun getirmesin inşallah.

honda cvt HCF-2 ile cvt F hemen hemen aynı değerdeler yalnız yine de şanzıman tipine göre yağ koyulması önemle arz edilir. maceraya da gerek yok arkadaşlar burada yazılanları bir çok kişi okuyacak eminim bilgi paylaştıkça artar ama sakına kimse emin olmadan yüksek riskli işlere girişmesin... böyle konularda kesin bir şey yoksa emin olun ki!!! parası az olan adam şans bulamaz şansızlık bulur bilmem anlata bildim mi sağlıcakla kalın...
 
Geri
Üst