Konuya cevap cer

Bu rolanti düşmesinin gaz kesiciyle bir alakası olacağını sanmıyorum. Gaz kesici filtreyi bende işgüzarlık edip değiştim. Tertemiz tıkanacak bir durumu yok. Benim gaz kesici filtreyi değiştikten sonra da rolantide düşüp kalkma oluyordu. Benim araçta akü voltajını ölçen bir cihaz sürekli takılı, bu rolanti düşmesi genelde elektriksel bir yüklenmeden sonra oluyor. Örnek olarak anlatacak olursam mesela şarj dinamosu şarj etmezken aracın voltajı 12.5 civarında geziyor. Bu esnada kırmızı ışıkta durdunuz ve cam açtığınızda araç elektrik ihtiyacını karşılamak için motora yük bindirip şarj dinamosunu aktif ettiği esnada rolanti düşüp çıkıyor. Kimisi bu sorunu şarj konjektörünü değişip çözdüğünden bahsediyor, kimisi subap ayarı ile, kimisi motor kulağı değişimi ile vs uzayıp gidiyor ama net bir çözüm yok fakat bu işin elektriksel bir sorun olduğuna ben eminim . Çünkü şanrj dinamosuna yük bindiğinde bu dalgalanma yaşanıyor. Herkes fan açınca diyorya işte o esnada şarj dinamosu aktif değilken fan açılıncada şarj dinamosu aktif olduğunda rolantide titreme oluyor. Çözümü aramadım ciddi anlamada ama net bulanda görmedim.


Geri
Üst