fd6 vsa ve patinaj hakkında

Katılım
3 Ara 2019
Mesajlar
76
Tepki puanı
14
Yaş
31
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
arkadaşlar merhaba ,bugün fd6 otomatik aracımda rampayı çıkmadı sürekli patinaja düştüm buz yüzünden araç sağa sola çekti tekerlerden vuruntu gibi sesler geldi ekranda vsa ışığı yanıyordu normalde geri kaçırmaması gereken bi rampa ama buz yüzünden geri geri kaydı gitti araba d modundaydım ,bu durum şanzımana zarar vermişmidir ki , birde vsa çalışma şekli böylemidir ,gaza yüklenerek zar zor çıkmayı başardım ama sonuç olarak :D
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
VSA sistemi ESP+ASR olarak iki farklı özellik barındırır. ESP çekiş kontrol, ASR ise patinaj önleyici olarak düşünebilirsiniz.
Ön tekerlerin boşa dönme miktarı belirli bir seviyeyi geçtiğinde VSA sistemindeki ASR özelliği devreye girer ve motorun gücünü keser, bu süreçte de ekranda VSA ışığı yanar.
D modunda aracı geri geri kayması sorun teşkil eden bir durum değil.
VSA sürekli aktif olduğu için yokuşun çıkılamadığı durumlarda tavsiyem VSA kapalı olarak gaza hafif dokunarak yokuşu çıkmayı denemenizdir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
karlı buzlu zeminde VSA ESP kapatılır, kapatmazsanız kafa karıştırır. Çünki kuru zemindeymiş gibi muamele eder. Buzlu karlı zeminde kaydığı zaman patinaj yaptığı zaman kuru zemindeymiş gibi düzeltmeler uygularsa o otomobili kullanmak çok zorlaşır, bazı marka ve modellerde karlı buzlu zemine özel ESP programları vardır, kullanılan araçta eğer öyle birşey varsa karda buzda ESP nin o modunu o programını kullanmak gerekir ama Civic lerin hiçbirinde bu yok, genelde arazi araçlarında SUV lerde ve benzeri araçlarda olur bu ESP programları.

Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman aslında karlı zeminde kumanda etmesi kolay bir aktarma sunar çünki çekiş tekerleklerini yumuşak tepkilerle çevirir, uzun süre yarım debriyaj gider gibi tork u sadece gaz pedalıyla idare edebilirsiniz iyi bir sağ ayak ister. Kuru kavrama, yarı otomatik yada çift kavrama otomatik şanzımanlar ise karlı ve buzlu zeminde idare etmesi daha zor şanzımanlardır daha küçük gaz pedalı tepkileriyle ön tekerleklere ani şoklar uygulayıp zeminle lastik tabanı arasındaki bağı daha çabuk koparırlar.
 
Geri
Üst