karlı buzlu zeminde VSA ESP kapatılır, kapatmazsanız kafa karıştırır. Çünki kuru zemindeymiş gibi muamele eder. Buzlu karlı zeminde kaydığı zaman patinaj yaptığı zaman kuru zemindeymiş gibi düzeltmeler uygularsa o otomobili kullanmak çok zorlaşır, bazı marka ve modellerde karlı buzlu zemine özel ESP programları vardır, kullanılan araçta eğer öyle birşey varsa karda buzda ESP nin o modunu o programını kullanmak gerekir ama Civic lerin hiçbirinde bu yok, genelde arazi araçlarında SUV lerde ve benzeri araçlarda olur bu ESP programları.
Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman aslında karlı zeminde kumanda etmesi kolay bir aktarma sunar çünki çekiş tekerleklerini yumuşak tepkilerle çevirir, uzun süre yarım debriyaj gider gibi tork u sadece gaz pedalıyla idare edebilirsiniz iyi bir sağ ayak ister. Kuru kavrama, yarı otomatik yada çift kavrama otomatik şanzımanlar ise karlı ve buzlu zeminde idare etmesi daha zor şanzımanlardır daha küçük gaz pedalı tepkileriyle ön tekerleklere ani şoklar uygulayıp zeminle lastik tabanı arasındaki bağı daha çabuk koparırlar.