- Katılım
- 26 Ocak 2023
- Mesajlar
- 15
- Tepki puanı
- 8
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- Y.Gürkan
- Yaş
- 30
- Aracınız
- Civic FD6 2009
Hayırlı günler dilerim değerli forum üyeleri; aracımda belli oranda yağ eksiltme mevcut. Durum şu şekilde; 5w-30 Liqui Moly sonrası Motul 10w-40 yağ kullandım. Bu süreç içerisinde 5w30 kullandığım da sarı yağ lambası yakması süreci ortalama 2.500 km civarı idi. 10w40 Motula geçince açıkçası azalacağını belkide eksiltmeyeceğini düşünerek hareket etmiştim. Fakat geçen gün yaşadığım durum beni biraz üzdü. Şehir dışı çok devirli olarak kullanmamakla beraber 1.000 km kullandım aracımı ve ortalama 2.500 km'ye tekabül eden km'de tekrar sarı yağ lambasını yaktı. Kürbütör kapağındaki terlemeden tutun karter tıpasına kadar; egzos mavi duman atması dahil olmak üzere yağ kapağı hoplama testinden, yağ çubuğu üflemesine kadar hepsini yaptım ve gözle görülür yağ eksiltmesi mevcut değil. Araç öncesinde hararet görmesi sebebiyle -bu durumu aracı aldıktan sonra öğrendim- aracıma rutin 10.000 bakım dahil (MANN set), bobin (denso), buji (denso), gergi seti (INA), yağlı motor takozu (servis), Şanzıman yağı (servis), AFR ayarı, LPG enjektörleri ve arka balatalar gibi hepsi orjinal olacak şekilde elimden geldiğince titizlikle işlemlerimi yaptım. Fakat bu durum beni irite etmeye, arabamdan soğuma durumuna kadar getirmeye başladı. Benim düşüncem; 1. her 2.500 periyotta bir yağ değişimi 2. Motor revizyonu (Maliyetini tam kestiremiyorum). Değerli yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.