FD6 Yağ Eksiltme

Lee

Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
15
Tepki puanı
8
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Y.Gürkan
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2009
Hayırlı günler dilerim değerli forum üyeleri; aracımda belli oranda yağ eksiltme mevcut. Durum şu şekilde; 5w-30 Liqui Moly sonrası Motul 10w-40 yağ kullandım. Bu süreç içerisinde 5w30 kullandığım da sarı yağ lambası yakması süreci ortalama 2.500 km civarı idi. 10w40 Motula geçince açıkçası azalacağını belkide eksiltmeyeceğini düşünerek hareket etmiştim. Fakat geçen gün yaşadığım durum beni biraz üzdü. Şehir dışı çok devirli olarak kullanmamakla beraber 1.000 km kullandım aracımı ve ortalama 2.500 km'ye tekabül eden km'de tekrar sarı yağ lambasını yaktı. Kürbütör kapağındaki terlemeden tutun karter tıpasına kadar; egzos mavi duman atması dahil olmak üzere yağ kapağı hoplama testinden, yağ çubuğu üflemesine kadar hepsini yaptım ve gözle görülür yağ eksiltmesi mevcut değil. Araç öncesinde hararet görmesi sebebiyle -bu durumu aracı aldıktan sonra öğrendim- aracıma rutin 10.000 bakım dahil (MANN set), bobin (denso), buji (denso), gergi seti (INA), yağlı motor takozu (servis), Şanzıman yağı (servis), AFR ayarı, LPG enjektörleri ve arka balatalar gibi hepsi orjinal olacak şekilde elimden geldiğince titizlikle işlemlerimi yaptım. Fakat bu durum beni irite etmeye, arabamdan soğuma durumuna kadar getirmeye başladı. Benim düşüncem; 1. her 2.500 periyotta bir yağ değişimi 2. Motor revizyonu (Maliyetini tam kestiremiyorum). Değerli yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Hayırlı günler dilerim değerli forum üyeleri; aracımda belli oranda yağ eksiltme mevcut. Durum şu şekilde; 5w-30 Liqui Moly sonrası Motul 10w-40 yağ kullandım. Bu süreç içerisinde 5w30 kullandığım da sarı yağ lambası yakması süreci ortalama 2.500 km civarı idi. 10w40 Motula geçince açıkçası azalacağını belkide eksiltmeyeceğini düşünerek hareket etmiştim. Fakat geçen gün yaşadığım durum beni biraz üzdü. Şehir dışı çok devirli olarak kullanmamakla beraber 1.000 km kullandım aracımı ve ortalama 2.500 km'ye tekabül eden km'de tekrar sarı yağ lambasını yaktı. Kürbütör kapağındaki terlemeden tutun karter tıpasına kadar; egzos mavi duman atması dahil olmak üzere yağ kapağı hoplama testinden, yağ çubuğu üflemesine kadar hepsini yaptım ve gözle görülür yağ eksiltmesi mevcut değil. Araç öncesinde hararet görmesi sebebiyle -bu durumu aracı aldıktan sonra öğrendim- aracıma rutin 10.000 bakım dahil (MANN set), bobin (denso), buji (denso), gergi seti (INA), yağlı motor takozu (servis), Şanzıman yağı (servis), AFR ayarı, LPG enjektörleri ve arka balatalar gibi hepsi orjinal olacak şekilde elimden geldiğince titizlikle işlemlerimi yaptım. Fakat bu durum beni irite etmeye, arabamdan soğuma durumuna kadar getirmeye başladı. Benim düşüncem; 1. her 2.500 periyotta bir yağ değişimi 2. Motor revizyonu (Maliyetini tam kestiremiyorum). Değerli yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Selamlar hocam aracınız kaç km de ???
Ayrıca daha önce hararet yapması şüphe uyandırıyor ???

Son karar tabiki sizin...Saygılar
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Selamlar, 122.xxx Km'de.
Hocam 120.000 km çok bişey değil bizim 1.6 atmosferik Honda motoru için 1.000.000 km ye kadar gidiyor diyorlar...

Sonuç olarak 120.000 km doğru ise revizyonluk bi durum yoktur tahminimce,,,,,Bence üst kapak contasını o hareret olayından sonra düzgün yapamadılar...

Ayrıca bu ustalar 120.000 km de olan araca 0W20 Neden kullanmazlar anlamış değilim..

ÜST KAPAK CONTA YENİLEME YAPILIRKEN ;

Motor üst kapak açılıyor, piston ve sekmanlar gözüküyor.piston ve sekmanlarda anormal bişey var ise yapan usta iyi ise sizi uyarır zaten...piston sıkıntılı sekmanlar sıkıntılı diye...

Subap ve itici çubuklarda gözüküyor...onlarda da bişey varsa usta iyiyse uyarır zaten...

Benim düşünceme göre sizin sorunun çözümü

1.Ya aldığınız yağ orjinal değildi...Piyasa da çok sahte ürün var..

2.Subap lastik sorunu da olabilir... Aşağıya video ekleyeceğim...

3.Üst kapak contanızda problem var...yanma odasına yağ geliyor motor yağ yakıyor...


Benim tavsiyem Honda yetkili serviste üst kapak contasını yaptırın...En azından yapıldığı halde motorda yağ yakma sorunu tekrar yaşarsanız, hesabını sorarsınız servise...İyi günler


Son karar tabiki sizin...Saygılar
 
Son düzenleme:
Geri
Üst