Hocam motorunuz L15BG de yazsa L15BJ de yazsa Honda'nın Singapur ve Pakistan için tasarladığı 127hp-180tq motoru:https://paultan.org/2021/08/13/2022-honda-civic-launched-in-singapore/
motora çok takılmıyorum ama asıl mide bulandıran
1) aracınızdaki CVT şanzıman FE 182lik ile aynı değil bir önceki kasada 220TQ luk motora bile zar zor dayanan önceki nesil CVT yazılımla sıkıntı çıkarırken sizin araçtaki ondaki CVT de değil P10A2 deki CVT yani 200tq motordaki CVT nasıl 185hplik yazılıma (muhtemel 245tq) dayanacak?
2) aracınızdaki BRC LPG kiti 182likdeki gibi LDI modeli değil BRC'de yine direkt enjeksiyon için tasarlanan ama daha uygun model olan SDI modeli siz yazılım attırınca bu yazılımcı arkadaş LPG sisteminide hesaba katıyormu yani onunda parametreleriyle oynuyormu?
https://www.brcturkiye.com/urun/ldi-likit-direkt-enjeksiyon-lpg-kiti
https://www.brcturkiye.com/urun/sdi-sirali-direkt-enjeksiyon-lpg-kiti
açıkcası fabrikasyon 182lik ztn varken ve honda türkiye ona lpg kiti sunmazken onun yerine 126lik sunarken muhakak bir bildiği vardır diye düşünüyorum.
size kibarca kuvvetle olası bir durumu paylaşayım,fabrikasyon lpg kitleri araçtaki haritaya (MAP) göre çalışır atıyorum sizin araçta fabrikasyon 0.6psi basınç var (126hp turbo 1500cc için oldukça düşük belliki çok düşük basınç) burada beyin SDI tipi LPG kitiyle beraber çalışınca diyorki X yükte,X turbo basıncında,X hızda,X devirde sen LPG yi bırak Benzine geç.
siz şimdi o fabrikasyon haritayı (MAP) alıp yazılım attırınca (REMAP) kalkıp turbo basıncını 0.6psi dan 16.5-17psilara çıkarıyorsunuz (182lik 16.5psi) yani uçuk kaçık devasa bir farktan (basınç anlamında) +%50ye yakın güç artışından söz ediyoruz.
burada bu sefer LPG sistemi 0.6psi baz aldığından siz 16.5psi yürüyen araçla yol aldığınızda en ufak ışık kalkışı,yokuş,hızlanma,ara hızlanma,devirlenmede motor 0.6psi çok ama çok üstüne 16.5psilara çıkacağından sürekli aracınızı LPG yerine Benzinde çalıştıracak.
atıyorum fabrikadan 7lt lpg,1lt benzin ile çalışan aracınız 2lt lpg-6lt benzin yakacak eee ozaman ne anladınız ECO modelini almaktan?
3) dediğim gibi gerek oriel olsun gerek singapurdakiler olsun tamamı ama tamamı soft 150hp hard yazılımla bile 160hp üretmiş hep özetle bir ihtimal mekanik farklarda söz konusu olabilir.
en sağlıklısı 182lik ve 126lıkların parça numaralarını servisten kontrol edip aynı olup olmadıklarına bakmanız, Turbo,Intercooler vb parçalar aynımı mesela emin olun?
örnek verecem en basitinden 182lik araçlar çift egsoz ve çift olması yetmiyor çapıda daha büyük ama sizdeki tek egsoz alın size en basitinden 1snde kontrol edip bulabileceğiniz vede kuvvetle muhtemel güce etkisi olan bir fark...