Civic FD6 Hep Aynı Devirlerde gaz kesme sorunu

Katılım
25 Ocak 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Amasya
Aracınız
Civic FD6 2008
Değerli forum kullanıcıları, çok araştırdım, bir bilgiye ulaşamadım. Aracım 2008 model manuel, 168 binde.2200, 2400, 3200 devirlerde, vites farketmeksizin hafif bir kerkinme, kesiklik gibi bir durum yaşıyorum, Sadece belirttiğim devir noktalarında bu gerçekleşiyor. Benzin ve Lpgde de durum aynı. Egr valfinin soketini çıkarıp kullandım aynı.Hızlanmada performansda sıkıntı yok.Soğukken sıcakken herhangi bir tekleme, sarsıntı, düzensizlik yok.Böyle durum yaşayan varmı? Bu neden kaynaklanabilir?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hızlanmaya başladınız, 2,3,4,5 vites yükselttiniz, Vitec teknolojisinde üç kez Vitec devreye mi giriyor, belli bir devirde bir kez girmiyormu, bilemiyorum
Sizin motor i-vtec. Yani 4 zamanlı oluyor. Buda 4 geçiş demektir. Eski vtecler 2 zamanlı oluyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
25 Ocak 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
Amasya
Aracınız
Civic FD6 2008
Herkese tekrar selam, bahsi geçen konuyu çözdük. 18 Haziran'da subap ayarı yapalım dedik, 16 subaptan sadece 2 tanesi hafif bozuktu, 2 tanesine sentil zor giriyordu, emme birinci gözde 1 adet, emme dördüncü gözde 1 adet, ( emme ve egzoz subapları 20 ye ayarlıydı, öylede bıraktık).

IMG_20200619_124328.jpgScreenshot_20200622-021357.png

bu işlemden sonra boğaz kelebeğini yerinden sökmeden diş fırçası yardımıyla temizledik, baya kirliydi, adaptasyonunu cihazla yaptık işlemi tamamladık. 3 gündür kullanıyorum, yukarıda bahsettiğim sorunum yok artık. Can alıcı bir şey daha var; hava filtresinin üst kabının girdiği yerden, hafif toz alma durumu var boğaz kelebeğine , ben buraya bir kelepçe koydum, orjinalde kabı oraya geçirip bırakıyorsun, gözlemledim o boruda tozlanma oluyordu, iç içe giren kısımda hafif serbestlik oluyordu, hava filtresinden önce toz alımını engellemiş oldum. Resimde gözüken o boruya taktım kelepçeyi, ve eminim ki hiçbir FD6'da orada kelepçe görme şansınız olamaz. Uzun oldu biraz, bilgilendirici olsun istedim, herkese teşekkür ediyorum.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Herkese tekrar selam, bahsi geçen konuyu çözdük. 18 Haziran'da subap ayarı yapalım dedik, 16 subaptan sadece 2 tanesi hafif bozuktu, 2 tanesine sentil zor giriyordu, emme birinci gözde 1 adet, emme dördüncü gözde 1 adet, ( emme ve egzoz subapları 20 ye ayarlıydı, öylede bıraktık). Ekli dosyayı görüntüle 260055bu işlemden sonra boğaz kelebeğini yerinden sökmeden diş fırçası yardımıyla temizledik, baya kirliydi, adaptasyonunu cihazla yaptık işlemi tamamladık. 3 gündür kullanıyorum, yukarıda bahsettiğim sorunum yok artık. Can alıcı bir şey daha var; hava filtresinin üst kabının girdiği yerden, hafif toz alma durumu var boğaz kelebeğine , ben buraya bir kelepçe koydum, orjinalde kabı oraya geçirip bırakıyorsun, gözlemledim o boruda tozlanma oluyordu, iç içe giren kısımda hafif serbestlik oluyordu, hava filtresinden önce toz alımını engellemiş oldum. Resimde gözüken o boruya taktım kelepçeyi, ve eminim ki hiçbir fd 6 da orada kelepçe görme şansınız olamaz. Uzun oldu biraz, bilgilendirici olsun istedim, herkese teşekkür ediyorum.Ekli dosyayı görüntüle 260057
Geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederiz. Subap ayarı ve boğaz kelebeği bu motorlar için ne kadar önemli olduğu aşikar. Kelepçe işini ilk kez duydum. Genelde filtre değişimi esnasında o küçük boru esnetilirse zamanla çatlıyor. Konusu mevcut. Dikkat edilmeli. Güle güle kullanın.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Demekki bu tip anlık tepkimelerde subap ayarını tekrardan güzelce yaptırıp boğaz kelebeğini temizletmek gerekli :unsure:
 
Geri
Üst