Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
Normal
100 derecenin üzerine çıkan motor yağı turbo salyangozu ortasındaki yatak yağlamasında ciddi problemler yaratmaya başlıyor, yağ harareti yüksek kullanılan turboşarjlı motorlar kısa sürede ya turbo mili kırar ya da turbosu hırıltı yapmaya başlar.Turbo salyangozu ve türbin mili motor yağı ile yağlanır ve soğutulur120-130 dereceye ulaşan motor yağı atmosferik motorlarda çok büyük tehlike arz etmez ancak turbo varsa tehlike çanları çalmaya başlar.Motor yağlarının laboratuvar testlerinde de görüldüğü gibi genellikle 40 ve 100 ºC ler arası doğru biçimde yağlama yapması amaçlanır100ºC den sonra birçok ince vizkoziteli motor yağı su kıvamına gelir ve düzgün yağlama yapamaz. Düzgün yağlama olmaması motordan krank yataklarından segman silindir aralıklarından ziyade turbo yağlamasında daha büyük problemler yaratır.
100 derecenin üzerine çıkan motor yağı turbo salyangozu ortasındaki yatak yağlamasında ciddi problemler yaratmaya başlıyor, yağ harareti yüksek kullanılan turboşarjlı motorlar kısa sürede ya turbo mili kırar ya da turbosu hırıltı yapmaya başlar.
Turbo salyangozu ve türbin mili motor yağı ile yağlanır ve soğutulur
120-130 dereceye ulaşan motor yağı atmosferik motorlarda çok büyük tehlike arz etmez ancak turbo varsa tehlike çanları çalmaya başlar.
Motor yağlarının laboratuvar testlerinde de görüldüğü gibi genellikle 40 ve 100 ºC ler arası doğru biçimde yağlama yapması amaçlanır
100ºC den sonra birçok ince vizkoziteli motor yağı su kıvamına gelir ve düzgün yağlama yapamaz. Düzgün yağlama olmaması motordan krank yataklarından segman silindir aralıklarından ziyade turbo yağlamasında daha büyük problemler yaratır.
Forumdan daha fazla faydalanabilmek için üye olmanız gerekmektedir.